Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@23:07:29 GMT

امارات: جنگنده های قطر هواپیماهای ما را رهگیری کردند

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۳۵۱۴۶

امارات: جنگنده های قطر هواپیماهای ما را رهگیری کردند

تهران - ایرنا - خبرگزاری رسمی امارات (وام) دوشنبه شب مدعی شد: دو جنگنده قطری در حالی که هواپیماهای مسافربری امارات در حریم هوایی بحرین در حال پرواز بودند، به صورت خطرناکی به آنان نزدیک شدند.

به گزارش ایرنا، سازمان هواپیمایی کشوری امارات، ضمن محکومیت این اقدام در بیانیه ای اعلام کرد: نخستین بار نیست که هواپیماهای مسافربری ما رهگیری می شود، چرا که پیشتر نیز دو حادثه مشابه روی داد و آن را به سازمان بین المللی هوانوردی (ایکائو) اطلاع داده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در همین حال سازمان هواپیمایی بحرین نیز در بیانیه ای اعلام کرد: حدود ساعت 14:35 دقیقه به وقت محلی، دو جنگنده قطری بدون کسب اجازه، در آب های سرزمینی بحرین و در ارتفاع 30 هزار پایی از زمین درحال پرواز بودند.
در ادامه این بیانیه آمده است: جنگنده های قطری به دو هواپیمای مسافربری اماراتی که از بندر فجیره این کشور عازم رم ایتالیا بودند، نزدیک شدند که برج مراقبت بحرین وارد عمل شد.
سازمان هواپیمایی کشوری بحرین ضمن محکوم کردن آنچه رفتار غیر مسئولانه جنگنده های قطری خوانده است، تهدید کرد که به دلیل این گونه رفتارها از دوحه به سازمان بین المللی هوانوردی (ایکائو) شکایت خواهد کرد.
امارات 25 دی ماه 96 نیز اعلام کرد که یک فروند هواپیمای مسافربری این کشور که عازم منامه (بحرین) بود توسط جنگنده های قطری رهگیری شده است.
این درحالی است که 17 اسفند گذشته نیز اعلام شد یک هواپیمای اماراتی پس از نقض حریم هوایی قطر، از سوی جنگنده های قطری رهگیری شده است.
منابع قطری گفته بودند که هواپیمای اماراتی از ابوظبی به سمت کویت در حال پرواز بود و بدون کسب اجازه وارد آسمان قطر شد.
عربستان، امارات، بحرین و مصر از 5 ژوئن 2017 ( 15 خرداد 96 ) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم روابط خود را با این کشور قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی با قطر را هم بستند.
قطر با رد این اتهام در 9 ماه گذشته اعلام کرده است که کشورهای تحریم کننده دلیل قانع کننده ای برای اتهام خود در اختیار ندارند.
شبس**9363*1613*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي قطر امارات رهگيري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۵۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات اصلی توافق آتش‌بس

منابع خبری جزئیات اصلی توافق آتش‌بس را که جنبش حماس، موافقت خود را به اطلاع مصر و قطر رسانده، تشریح کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،اصول اساسی توافق آتش بس شامل سه مرحله متصل و به هم پیوسته است.

اصول اساسی توافق آتش بس شامل :

مرحله اول: به مدت 42 روز شامل توقف موقت عملیات نظامی در غزه است.

مرحله اول شامل عقب نشینی نظامیان صهیونیست به شرق و به دور از مناطق مسکونی خوهد بود.

مرحله نخست همچنین دربرگیرنده توقف پرواز جنگنده ها و هواپیماهای شناسایی رژیم صهیونیستی بر فراز نوار غزه به مدت 10 ساعت در روز است.

در این مرحله همچنین پرواز هواپیماهای نظامی و شناسایی رژیم صهیونیستی طی روزهای آزادی اسیران به مدت 12 ساعت متوقف خواهد شد.

در حال تکمیل...

دیگر خبرها

  • ببینید | فوری؛ اولین تصاویر از لحظه حمله گذرگاه رفح در مرز مصر توسط هواپیماهای اسرائیلی
  • جزئیات اصلی توافق آتش‌بس
  • موشک‌های پاتریوت آمریکا مقهور موشک‌های بالستیک ایران شد
  • فلر یا شرارهٔ منحرف کننده در هواپیماهای جنگنده چیست؟
  • پیشنهاد تمدید باشگاه قطری به لژیونر ۳۷ساله ایرانی
  • مفاهیم: فلر یا شرارهٔ منحرف کننده در هواپیماهای جنگنده چیست؟
  • لزوم ثبت قرارداد ‌اجاره‌ مسکن در سامانه خودنویس
  • مغضوب قطری‌ها در دو ماه، ۱۱ کیلو کم کرد!
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • انتقاد تند روزنامه قطری از سرمربی بومی السد