Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@15:31:31 GMT

سفر به شهر ۸ هزار و ۸۰۰ پله‌ای در شمال ایران

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۳۵۲۵۸

سفر به شهر ۸ هزار و ۸۰۰ پله‌ای در شمال ایران

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، پل سفید مرکز شهرستان سوادکوه واقع در استان مازندران است که به دلیل وجود پله‌های زیاد در این شهر، نامش را شهر پله‌ها گذاشته اند.

سوادکوه شهرستانی با چشم انداز‌های بکر و وصف ناشدنی، به دلیل واقع شدن در میان سرچشمه‌های دو رودخانه بابل رود و تلار طبیعتی بی‌نظیر در این منطقه شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در این میان منطقه‌ای به دلیل داشتن پله‌های زیاد خودنمایی می‌کند که به شهر پله‌ها معروف است.

قدیری رییس شورای شهر پل سفید با اشاره به اینکه در شهر پل سفید ۸ هزار و هشتصد پله داریم، گفت: در این شهر ۸۸۰۰ نفر جمعیت هم داریم که به ازای هر یک نفر جمعیتی که در این شهر زندگی می‌ کنند یک پله را می‌توانیم سرانه در نظر بگیریم.

وی افزود: شهر پل سفید به دلیل واقع شدن در بین سرچشمه‌ های دو رودخانه بابل رود و تلار، ۸۰ کوچه ۳۰ تا ۵۰۰ پله‌ ای دارد.

 پله نوردی ورزشی رایگان برای مردم پل سفید

حاج حسین ۶۸ سال دارد و برای رفتن از خانه به بازار هر روز ۳۰۰ پله را طی می‌کند.

حاج حسین در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، می‌گوید: هر روز کار ما همین است، با خرید نان و مایحتاج یک ورزش هم می‌ کنیم.

استقبال گردشگران از سفر به شهر پله‌ ها

پله نوردی علاوه بر اینکه ورزشی رایگان برای حاج حسین و همشهری هایش شده است برای گردشگران هم جالب است.

علی یکی از مسافران این منطقه گردشگری می‌گوید: خیلی خوب بود آدم جان میگیرد از این پله‌ها برود بالا خیلی پله هایش قشنگ است.

خانم خرمی که برای تعطیلات، مازندران را برای سفر انتخاب کرد، می‌ گوید: توصیف پله‌ های پل سفید را زیاد شنیده بودم، آمدیم دیدیم خیلی قشنگ و زیبا هست.

آقای رضایی از عکاسان حرفه‌ای کشور می‌گوید: به مکان‌های جذاب و دیدنی زیادی  برای عکاسی می‌ روم با جستجو در اینترنت متوجه این مکان زیبا شدم و آمدم عکاسی کنم.

خطر پله‌ های غیر استاندارد برای اهالی شهر

اگر چه بافت پلکانی این شهر چشم هر بیننده‌ای را نوازش می‌دهد، ولی مشکلاتی را هم برای مردم این شهر ایجاد کرده است.

آقای حیدری از اهالی شهر پل سفید می‌ گوید: راه پله‌ ها باید دارای نرده و حفاظ باشند.

خانم صادقی که دخترش دانش آموز دبستانی است می‌گوید: از آنجایی که پله هایش استاندارد نیست اگر بچه‌ ها یه مقداری سرعت داشته باشند شاید از این پله‌ ها بیفتند.

خانم شریفی هم می‌گوید: ما از این پله‌ها انواع بیماری‌ ها از زانو درد و کمر درد تا آرتروز گرفتیم.

دکتر رستمی پزشک عمومی در گفتگو با با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با اشاره به اینکه پله نوردی و پله‌ها برای بیماران خاص مثل بیماران قلبی، انواع دیسک کمر و آرتروز زانو توصیه نمی‌شود، گفت: برای افراد سالم و با وجود پله‌های مناسب و استاندارد پله نوردی و پله‌ ها نه تنها به عنوان یک ورزش مفرح که برای سلامتی افراد هم مفید است.

 

جذب توریسم و رونق اقتصادی در گرو مناسب سازی پله‌ ها

مسئولان شهری برای راحتی در رفت وآمد مردم از پله‌ ها چه برنامه‌ای دارند.

قدمی رییس شورای شهر پل سفید گفت: در کنار بعضی از این پله‌ ها قصد داریم نرده‌هایی نصب کنیم.

پاریاو شهردار پل سفید با بیان اینکه استاندارد سازی پله‌ های این شهر در دستور کار شهرداری قرار دارد، گفت: دست یافتن به شرایط ایده آل مشروط به داشتن منابع مالی قوی یا سطح مشارکت مردمی قوی در این حوزه داشته باشیم.

 

مناسب سازی پله‌ ها در پل سفید هنوز شروع نشده است، اما به نظر می‌رسد این اقدام نه تنها باعث زیباتر شدن شهر و افزایش سلامتی شهروندان بلکه موجب جذب توریسم و رونق اقتصادی این منطقه گردشگری هم می‌ شود.

 

گزارش مهسا اسبویی زنگیانی

انتهای پیام/ م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پربازدیدها شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۵۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط فقر با پیری زودرس مغز

ایتنا - گروهی از دانشمندان در سوئیس دریافته‌اند سطح درآمد افراد با پیری زودرس مغز ارتباط مستقیم دارد.
محققان دانشگاه‌های ژنو و لوزان با بررسی ۷۵۱ فرد در بازه سنی ۵۰ تا ۹۱ سال دریافته‌اند که افرادی که در خانواده‌های فقیرتر زندگی کرده‌اند، نشانه‌های بیشتری از تحلیل رفتن زودهنگام ماده سفید مغز و کاهش عملکرد شناختی را نشان می‌دهند.

در این مطالعه که نتایج آن در مجله JNeurosci منتشر شده، پس از در نظر گرفتن عوامل مهمی چون سن، جنسیت و شرایط سلامتی، مشخص شد افرادی که از خانواده‌های کم‌درآمدتر بودند، در اسکن‌های ام‌آر‌آی، علائم پیری زودرس ماده سفید مغز و همچنین نمرات پایین‌تری در آزمون‌های شناختی را از خود نشان می‌دادند.

ماده سفید مغز که برای انتقال پیام‌ها و سیگنال‌های عصبی حیاتی است، طبیعتاً با افزایش سن تحلیل می‌رود. اما یافته‌های این پژوهش حاکی از آن است که زندگی در فقر و مواجهه با محرومیت‌های اجتماعی-اقتصادی مزمن، می‌تواند این روند را سرعت بخشیده و به پیری زودرس مغز دامن بزند.

محققان در بررسی‌های دقیق‌تر متوجه شدند که عواملی چون تراکم شاخه‌های نورون‌ها و میزان میلین‌دار بودن این شاخه‌ها، با سرعت تحلیل ماده سفید در ارتباط است. جالب آنکه برخلاف انتظار، افراد ثروتمندتر حتی با وجود میلین‌دار بودن کمتر شاخه‌های نورونی، باز هم عملکرد شناختی بهتری از خود نشان می‌دادند که نشان از نقش محافظتی درآمد بالاتر در برابر زوال عقل دارد.

گرچه برای درک کامل مکانیزم‌های زیربنایی این پدیده، به تحقیقات بیشتری نیاز است، اما یافته‌های این مطالعه شواهد جدیدی را درباره تاثیرات منفی فقر بر سلامت مغز و شناخت افراد ارائه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • برای طرفداران دکوراسیون سفید و سبک بوهو (عکس)
  • سهمیه نفت سفید برای خانوار‌های روستایی خراسان‌شمالی شارژ شد
  • ارتباط فقر با پیری زودرس مغز
  • عکس| ثبت تصویر یک زاغ سفید کمیاب
  • (عکس) پیش بینی بارش برف و باران در تمام ایران
  • کاخ سفید: نشانه‌ای از حمله اسرائیل به رفح در روزهای آینده دیده نمی شود
  • واکنش کاخ سفید به قطعنامه شورای امنیت / الزام‌آور نیست!
  • کاخ سفید: قطعنامه شورای امنیت الزام‌آور نیست
  • کاخ سفید: سیاست آمریکا درباره غزه تغییر نکرده است
  • کاخ سفید: سیاست آمریکا درباره جنگ غزه تغییر نکرده است