Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاري فرانسه، محققان علوم پزشکي اعلام کردند احساس تنهايي خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي عروقي را افزايش مي دهد ولي کساني که از نظر اجتماعي تنها هستند و در تنهايي زندگي مي کنند بيشتر از ديگران در خطر مرگ پس از حملات قلبي و سکته مغزي قرار دارند.

محققان دانشگاه هلسينکي فنلاند با مطالعه بر روي 480 هزار زن و مرد در انگليس به مدت هفت سال آنان را تحت نظر گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين محققان در مقاله اي در شماره اخير نشريه قلب Heart اعلام کردند انزوا و تنهايي، خطر مرگ پس از سکته هاي قلبي و مغزي را تا سي درصد افزايش مي دهد.

دکتر کريستيان هاکولينين از گروه محققان دانشگاه هلسينکي مي گويد انزواي اجتماعي و نه تنهايي، هنوز هم يکي از عوامل مرگ و مير افراد محسوب مي شود.

مطالعه اين محققان بر روي 479 هزار و 54 نفر که سن آنها بين 40 تا 69 سال بود انجام گرفته است.

مطالعات قبلي نشان داده بود کساني که تنها زندگي مي کنند زودتر مي ميرند.

سکته مغزي در کل دنيا دومين علت مرگ بشر است و اولين علت از کارافتادگي، اما در کشورهاي پيشرفته در حال حاضر سومين علت مرگ است که با پير شدن جوامع در آينده نه چندان دور در آن کشورها نيز دومين علت مرگ خواهد شد.

سکته مغزي يعني بسته شدن يا پاره شدن يک شريان مغزي که به دنبال آن اختلال در گردش خون آن ناحيه از مغز ايجاد شده و موجب بروز علائمي مثل فلج نيمه بدن، اختلال تکلم و اختلال در راه رفتن مي شود.

سکته مغزي، زماني اتفاق مي افتد که رگي خوني در مغز مسدود يا منفجر شود. به طور متوسط 10 تا 15 درصد افرادي که به سکته هاي مغزي مبتلا مي شوند در اثر اين بيماري جان خود را از دست مي دهند و 60 تا 70 درصد بيماران با درمان مناسب مي توانند زندگي مستقل داشته باشند.

يکي از علل متداول سکته مغزي ضخيم و سخت شدن ديواره رگ هاي خوني است. پلاکت هاي ساخته شده از چربي، کلسيم، کلسترول و ... انعطاف رگ هاي خوني را از ميان مي برند. لخته خون ممکن است سبب مسدود شدن رگ خوني غير قابل انعطاف و بروز سکته مغزي ايسکميک شود.

عامل اصلي سکته مغزي هموراژيک در اکثر موارد، درمان نشدن فشار خون بالا است که سبب انفجار رگ خوني ضعيف مي شود. معمولاً اين افراد علايم خبرکننده اي مانند سردرد و تشنج دارند که منجر به پاره شدن رگ هاي مغزي مي شود.

يکي ديگر از دلايل بروز سکته هاي مغزي حرکت لخته خون از قلب يا عروق گردن است که وارد مغز مي شود مبتلايان به رماتيسم قلبي يا بيماران قلبي که ريتم قلبشان دچار مشکل است و کساني که دچار سکته هاي قلبي شده اند يا مشکل دريچه اي دارند مستعد ابتلا به سکته هاي مغزي هستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: زندگي تنهايي سکته مغزي مرگ افزايش زن مرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۵۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پله نوردی باعث افزایش طول عمر می شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از هلث دی نیوز، محققان دریافتند افرادی که به طور منظم از پله‌ها بالا می‌روند، در مقایسه با افرادی که همیشه از آسانسور استفاده می‌کنند، ۲۴ درصد کمتر در معرض خطر مرگ به هر دلیلی و ۳۹ درصد کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی هستند.

نتایج نشان می‌دهد که بالا رفتن از پله‌ها با کاهش خطر ابتلاء به بیماری قلبی یا حمله قلبی، نارسایی قلبی یا سکته همراه است.

دکتر «سوفی پادوک»، محقق ارشد از بنیاد بیمارستان دانشگاه نورفولک بریتانیا، می‌گوید: «اگر انتخابی بین رفتن از پله یا آسانسور دارید، به سراغ پله‌ها بروید زیرا به حفظ سلامت قلب شما کمک می‌کند».

پادوک گفت: «بالا رفتن از پله یک شکل عملی و قابل دسترس از فعالیت بدنی است. با وجود این، اغلب افرادی که برای رسیدن به طبقه بالاتر عجله دارند، پله‌ها را نادیده می‌گیرند.»

پادوک می‌گوید: «حتی فعالیت‌های بدنی کوتاه مدت تأثیرات مفیدی بر سلامتی دارد، و دوره‌های کوتاه بالارفتن از پله‌ها باید یک هدف دست یافتنی برای ادغام در برنامه‌های روزمره باشد».

برای این مطالعه، محققان داده‌های ۹ مطالعه شامل بیش از ۴۸۰۰۰۰ نفر را جمع آوری کردند.

پادوک در ادامه افزود: «بر اساس این نتایج، ما مردم را تشویق می‌کنیم که پله‌نوردی را در زندگی روزمره خود بگنجانند. مطالعه ما نشان داد که هر چه از پله‌ها بیشتر بالا بروید، فواید بیشتری دارد. بنابراین، چه در محل کار، چه در خانه یا هر جای دیگر، از پله‌ها بالا بروید.»

دیگر خبرها

  • وجود کلسترول خوب در بدن برای این افراد مفید نیست
  • ۷ چالش بزرگ که شما را سرسخت‌تر از آدم‌های معمولی می‌کند
  • عامل خطر ابتلا به آلزایمر شناسایی شد
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • تنهایی می‌تواند زندگی بازماندگان سرطان را کوتاه کند
  • برای عمر طولانی‌تر از پله‌ها بروید
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • پله نوردی باعث افزایش طول عمر می شود
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • فرمولی برای اینکه در زندگی موفق باشیم