Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@20:33:13 GMT

بهار، جنبش دوباره عشق در عالم هستی است

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۳۵۴۰۰

علی‌اصغر باباصفری، عضو هیئت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه اصفهان، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، با بیان اینکه فرا رسیدن بهار مقارن با آغاز سال جدید است که تقارن این دو اتفاق را مدیون هوشمندی ایرانیان باستان هستیم، اظهار کرد: این آغاز علاوه بر اینکه رویش و سرسبزی دوباره را به طبیعت هدیه می‌دهد، انسان‌ها را نیز شاداب کرده و انگیزه آنها را دوچندان می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه بهار بازتاب گسترده‌ای در شعر و ادبیات فارسی و عرفانی دارد، گفت: مولوی چه زیبا در مثنوی سروده است:«این بهار نو ز بعد برگ ریز/ هست برهان وجود رستخیز»؛ وی در این شعر قیامت طبیعت را فصل بهار می‌داند و به زیبایی انسان را به یاد روز رستاخیز می‌اندازد.
باباصفری خاطرنشان کرد: با فرارسیدن فصل بهار جنبشی در تمام هستی جاری می‌شود که عرفا آن را ناشی از جریان عشق در ذره ذره ارکان این عالم می‌دانند و در واقع عشق خمیرمایه عالم هستی است.
استاد دانشگاه اصفهان تصریح کرد: بهار ثابت می‌کند که هیچ زمستانی، هر چند طولانی، ماندگار نیست و بالاخره جای خود را به رویش و خیزش دوباره می‌دهد. پیامبر(ص) می‌فرمایند:«باد بهاری را غنیمت بشمارید، چون تأثیری که بر درختان دارد، بر بدن‌های شما نیز دارد». مولوی نیز در شعر خود به این سخن پیامبر(ص) اشاره کرده و گفته است:«گفت پیغمبر به اصحاب کبار تن مپوشانید از باد بهار/کانچه با برگ درختان می کند با تن و جان شما، آن می کند».

انتهای پیام 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۵۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشق عشق فداکاری در مدرسه روستایی در زفره

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ خانم عالم یکی از معلمان اصفهان است که به مدرسه روستای زفره منتقل می‌شود و، چون تعداد دانش آموزان مدرسه روستا به حد مجاز نمی‌رسید و کلاس‌ها چند پایه می شد، دو فرزند خود را هم به روستا می‌برد و در مدرسه روستایی ثبت نام می‌کند تا تعداد دانش آموزان روستا تکمیل شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


حالا خانم عالم ۳ سال است که به خاطر دانش آموزان ساکن روستای زفره شده است.
در استان اصفهان بیش از ۷ هزار معلم در روستا‌ها تدریس می‌کنند.

دیگر خبرها

  • طرح دانشگاه حکمت بنیان در ۱۰ دانشگاه اجرایی شد
  • رمان «تو خواب میکائیل هستی» رونمایی می‌شود
  • رمان «تو خواب میکاییل هستی» رونمایی می‌شود
  • هستی گهواره من/ اضطراب مرگ معنا بخش زندگی / گریز از مرگ با مد و دفن شدن در نقش اجتماعی
  • برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله رئوفی
  • دوره شیخ صدوق دوره انتقال از عصر حضور ائمه (ع) به دوره غیبت
  • معلّمان، قافله‌سالاران کاروان روشنگری
  • دوره شیخ صدوق دوره انتقال از عصر حضور ائمه(ع) به دوره غیبت
  • شیخ صدوق بیش از هزار سال پرچمدار مکتب امام صادق(ع) و سایر اهل بیت(ع) بوده است
  • مشق عشق فداکاری در مدرسه روستایی در زفره