Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دوشنبه شب از طرح دوستدار کتاب روستای شمسی شهرستان اشکذر از توابع استان یزد بازدید کرد.

سید عباس صالحی عصر دوشنبه وارد یزد شد، و با حضور در این روستا در جریان طرح کتابخوانی این روستای برتر دوستدار کتاب کشور قرار گرفت.
وی پس از دیدار با آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، در مراسم افتتاح نخستین گذر فرهنگ و هنر کشور در کوچه مازاری ها شرکت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین در طرح «یک داستان تازه، یک استکان چای تازه» و داستان خوانی رقیه دوست فاطمی ها مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان بازدید کرد،
علی زینی وند معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری یزد، مجید جوادیان زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانم دوست فاطمی ها صالحی را در این بازدید همراهی کردند.
روستای شمسی در دهستان رستاق شهرستان اشکذر در 25 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد و در سال های 1394 و 1395 به عنوان «روستای برتر دوستدار کتاب» در کشور انتخاب شد.
این روستا خاستگاه بسیاری از شخصیت های فرهنگی و علمی از جمله مرحوم آیت الله سید جواد حیدری یزدی، آیت الله حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی و سید اسماعیل داوودی شمسی است.
روستای شمسی یکهزار و 500 نفر جمعیت دارد، 96 درصد اهالی آن باسواد هستند.
نخستین گذر فرهنگ و هنر کشور، دوشنبه شب با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کوچه تاریخی مازاری های شهر یزد بهره برداری شد.
این گذر با ارائه طرحی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری شهرداری یزد و با هدف احیای شهرسازی فرهنگ مدار بهره برداری شد.
خارج شدن از فضای بسته فرهنگی و هنری و رفتن به سمت اجتماعی شدن فرهنگ و هنر از دیگر اهداف ایجاد گذرهای فرهنگی است.
همزمان با افتتاح نخستین گذر یادشده تئاتر خیابانی، نمایشگاه هنرهای تجسمی، کتابفروشی، نقد کتاب، طرح یک داستان تازه و یک استکان چای تازه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا شد.
گذرهای فرهنگی در گذشته، علاوه بر معماری اصیل و زیبای خود، محلی برای اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری بودند و سعی شده است با احیای گذر مازاری ها، فعالیت های فرهنگی و هنری یزد رونق گیرد.
فضای بیرون گذر فرهنگی مازاری برای تمرکز فعالیت های فرهنگی و هنری اختصاص داده شده است.
7532 / 2047
@irnayazdd

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي طرح كتابخواني وزير ارشاد روستاي شمسي يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۵۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای هنرمندی که سینه‌اش لبریز از زلالی مذهب و عشق بود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور معروف به عیسی بخشی از بزرگان عرصه موسیقی را تسلیت گفت.

در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

در نهایت تاسف و تاثر خبر درگذشت زنده یاد از بزرگان موسیقی در خراسان شمالی را دریافت نمودم.

شادروان حاج عیسی قلی پور که نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در پرونده داشت، سینه اش لبریز از روایات، حکایات و اشعاری بود که زلالی مذهب، عشق، عرفان، حماسه و احساس را تجلی می بخشید.

دیدار با این هنرمند فقید و شنیدن هنر روح بخش او از به یادماندنی ترین خاطرات اینجانب در سفر به خراسان شمالی است.

اینجانب ضمن نکوداشت نام و یاد این هنرمند فقید، ضایعه درگذشت ایشان را به جامعه هنری ایران اسلامی، هنرمندان خراسان شمالی، خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و غفران و رحمت الهی را برای او از درگاه خداوند رحمان مسئلت می نمایم.»

کد خبر 6096285 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • بازدید وزیر فرهنگ از مراحل آماده سازی نمایشگاه کتاب تهران
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • برای هنرمندی که سینه‌اش لبریز از زلالی مذهب و عشق بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی