Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مجله همگردی»
2024-04-25@10:01:36 GMT

سمنان تاریخ ایران زمین را متحول خواهد کرد!!!

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۳۵۵۴۳

طبق گفته هانی رستگاران، نماینده و ناظر صندوق احیا در استان سمنان، این استان با 23 بنای تاریخی در فهرست واگذاری به بخش خصوصی، بیشترین تعداد بنای قابل واگذاری و بهره برداری توسط بخش خصوصی در کشور را به خود اختصاص داده است. این مقاله درباره اخبار گردشگری، جدیدترین اخبار گردشگری، بناهای تاریخی سمنان و ثبت بناهای ارزشمند سمنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از ایسنا، تاکنون 6 بنای تاریخی در استان سمنان از طریق ظرفیت قانونی صندوق احیا به بخش خصوصی واگذار شده است. این تعداد شامل کاروانسرای شاه عباسی ده نمک واقع در شهرستان آرادان، کاروانسرای شاه عباسی دامغان واقع در دامغان، کاروانسرای شاه عباسی میاندشت واقع در شهرستان میامی، خانه رجبی، خانه طاهری و خانه محمدیه واقع در شهرستان سمنان است. مرمت خانه تاریخی طاهریان سمنان تا نیمه اول سال آینده نهایی می شود. این خانه تاریخی توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در حال مرمت و ساماندهی است. خانه طاهریان پس از پایان مرمت و احیا، با وجود 10 اتاق، تبدیل به مرکز اقامتی می شود و ظرفیت اقامت شهر سمنان را افزایش می دهد.خانه طاهریان از یادگاران دوره قاجاریه است و در تاریخ 25 اسفند 1379 با شماره ثبت 3109 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. پرونده مرمت و احیا مجموعه خانه رجبی بسته شد و این پروژه را می توان به عنوان یک طرح موفق در حوزه احیا بناهای تاریخی معرفی کرد که در حال حاضر در حال بهره برداری است و مورد استقبال هم استانی ها، گردشگران و دوستداران مواریث فرهنگی قرار گرفته است. 

منبع: مجله همگردی

کلیدواژه: اخبار گردشگری سمنان دانستنی ها جالب انگیز اخبارگردشگری ایرانگردی ایران گردی تور اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۵۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب انبار تاریخی مریم آباد احیا می شود

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد،  علیرضا ابویی در نشست با سید محمد رستگاری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با تأکید بر اینکه در جریان توسعه شهری، آثار ارزشمند تاریخی و بناهای قدیمی دارای ارزش معماری و تاریخی باید حفظ شود، اظهار داشت: آب انبار تاریخی محله مریم آباد از جمله بناهایی است که می تواند در هویت بخشی به محلات بسیار اثرگذار باشد.

وی عنوان کرد: برخی بناهای تاریخی در محلات نظیر آب انبارها، به نوعی نشان دهنده فرهنگ حاکم بر محلات و زندگی مسالمیت آمیز ادیان در کنار یکدیگر است.
مدیر منطقه دو شهرداری یزد با اشاره به انجام عملیات بازپیرایی و احیای این آب انبار بر اساس تفاهمنامه منعقد شده، افزود: این عملیات شامل محوطه سازی، بدنه سازی و نورپردازی است.

ابویی مدت زمان پیش بینی شده برای اجرای پروژه را ۴ ماه و هزینه پیش بینی شده را بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

گفتنی است؛ آب‌انبار نو مریم آباد متعلق به اواخر دوره قاجار است و در سال ۱۲۹۰ شمسی احداث شده و در اردیبهشت ماه ۱۳۸۳ با شماره ۸۵۳۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 

دیگر خبرها

  • احیا و بازسازی ۵۰ قنات قدیمی در شهر باشت
  • برگزاری مزایده بناهای تاریخی استان مرکزی در نیمه نخست سال جاری
  • حمید سهیلی سرباز سینما بود/ راش‌هایی که اسناد تاریخی مهمی هستند
  • آب انبار تاریخی مریم آباد احیا می شود
  • فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم
  • خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • مرمت با کاهگل عامل ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران
  • عمارت تاریخی فکری در بندر لنگه
  • مزایده کاروانسرا‌های ثبت جهانی برای مرمت و احیا مشکل قانونی ندارد