Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-23@11:12:45 GMT

نکاتی درباره سوسیس که احتمالا نمی‌دانید

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۳۵۸۲۱

صراط:  سوسیس از واژه فرانسـوی کهن (saussich) که خود از واژه لاتـیـن (salsus) به مـعـنی “نمک زده گـرفته شده، پـدیـد آمـده اسـت که توسط سومریان در 3000 سال قـبل ازمـیـلاد ابـداع گـردیــد. امروزه سوسیس و کالباس طرفداران زیادی پیدا کرده اند که درصورت زیاده روی ضررهایی برای سلامت خواهند داشت .در این مطلب شما را با نکاتی درباره سوسیس آشنا می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سوسیس از فراورده های گوشتی است که به دلیل مواد موجود در آن بهتر است آن را بیشتر از دو یا سه هفته نگهداری نکنید. قبل از اینکه به شیوه درست نگهداری سوسیس بپردازیم بهتر است نکاتی را درباره خرید آن بدانید در زمان خرید حتما به سالم بودن بسته بندی آن دقت کنید تا لایه پلاستیکی روی آن پاره نشده باشد و از خرید محصولاتی که بسته بندیشان آسیب دیده است بپرهیزید. قبل از خرید حتما تاریخ تولید محصولات را بررسی کنید .

روی این فرآورده های گوشتی فرایندهایی صورت می گیرد که زمان ماندگاری آن را بالا می برد با این حال بهتر است که در هر بار خرید فقط به میزان مصرف همان وعده خود خرید کنید و آن را به صورت طولانی در فریزر نگهداری نکنید .

مسئله مهم دیگری که وجود دارد این است که بهتر است سوسیس هایی را خریداری کنید که توسط کارخانه های معتبر تولید شده اند و دارای مهر استاندارد هستند زیرا این کارخانه ها تحت نظارت بیشتری هستند و عموما محصولات آن ها دارای ایمنی بیشتری است .

رنگ سوسیس ملاک درست و معتبری از سالم بودن آن نیست بلکه مهم ترین مسئله برای تشخیص سوسیس سالم بسته بندی سالم و مناسب آن و نداشتن بوی زننده و رنگ غیر طبیعی بهترین سوسیس است .

نکاتی جالب درباره پخت و نگهداری سوسیس

سوسیس ها را بیشتر از 36 ساعت در یخچال نگهداری نکنید و برای نگهداری سوسیس ها به مدت طولانی تر آن ها را به فریزر انتقال دهید و آن را منجمد کنید .

هر چقدر درصد گوشت موجود در این فرآورده ها بیشتر باشد مرغوبیت آن نیز بالاتر است و هنگام پخته شدن کاهش حجم نمی دهند. هرچه میزان گوشت استفاده شده در آن ها کمتر باشد چروکیده شدن و کاهش حجم بیشتری بعد از چخته شدن رخ می دهد. دقت کنید که سوسیسی که تهیه می کنید دارای لکه های تیره و سبز رنگ نباشد .

محققان و متخصصان غذایی معتقدند برای جلوگیری از مسمومیت های غذایی به خصوص در فصل تابستان و وجود باکتری هایی نظیر سالمونلا پخت سوسیس در 6 دقیقه کامل نمی شود و باید به مدت 12 دقیقه روی خرارت باشد بنابراین بهتر است قبل از سرخ شدن آن ها را آب پز کنید و سپس سرخ نمایید .

اما حتی با این طرز تهیه نیز مصرف سوسیس به عنوان یک برنامه غذایی مداوم به هیچ عنوان توصیه نمی شود، اما می توان هفته ای یک بار از آن به عنوان یک غذای حاضری استفاده کرد و بهتر است در کنار آن از سبزیجات خامی که سرشار از آنتی اکسیدان هستند در کنار آن ها استفاده کنید که تا حدی از مضرات آن بکاهد .

مضرات سوسیس و کالباس :

1 - نیترات سدیم در بدن انسان به نیتروزآمین تبدیل شده و سرطانزا میباشد. به همین خاطر معمولا ویتامین C را به فرآورده اضافه میکنند تا از شکل گیری نیتروزآمین طی عمل گوارش جلوگیری شود .

2 - نیتریت ها بسیار سمی میباشند. بنابراین در تهیه سوسیس ها در مصرف این نگهدارنده بسیار احتیاط میگردد. نیتریت در بدن با میوگلوبین ترکیب شده و ماده ای بنام نیتروزگلوبین را ایجاد میکند که موجب بروز سرطان معده میشود .

درباره نگهداری از سوسیس چه می دانید؟

3 - فسفات ها با ایجاد اختلال در جذب کلسیم در بدن خطر ابتلا به پوکی استخوان را افزایش میدهند .

4 - سوسیس و کالباس حاوی نمک و چربی زیادی میباشند .

نکته:سوسیس و کالباس مرغوب یک غذای مناسب میباشد مشروط بر اینکه در مصرف آنها زیاده روی نگردد .

ویژگیهای سوسیس و کالباس مرغوب :

1 - باید دارای پوست براق باشند .

2 - دارای بسته بندی مناسب و بدون حباب هوا باشند .

3 - پس از پخته شدن کاهش حجم ندهند. هر قدر کیفیت گوشت بکاررفته پایین تر باشد، میزان چروکیدگی و افت حجمی سوسیس و کالباس نیز پس از پخت بیشتر خواهد بود .

4 - هر قدر درصد گوشت در فرآورده بیشتر باشد، مرغوبیت آن نیز بالاتر خواهد بود .

5 - در آنها از خرده های نان،آرد و چربی بیش از اندازه استفاده نشده باشد .

6 - فاقد گلوتن (gluten) باشند. یعنی فاقد خرده نان، پودرسیب زمینی و برنج باشند. این سوسیس و کالباس ها ایجاد حساسیت نکرده و از درصد گوشت بالاتری برخوردار میباشند .

7 - سوسیس و کالباس نباید دارای لکه های تیره و سبز رنگ باشند .

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۵۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکاتی که در سفر با اتوبوس باید رعایت کنید

تین نیوز

درست است که امروزه وقتی صحبت از سفرهای شهری به میان می آید، انواع راه های هوایی، ریلی و جاده ای گزینه های مناسبی برای انتخاب هستند؛ بااین حال، انتخاب سفر با اتوبوس می تواند مزایای زیادی داشته باشد، یکی از آن ها که بسیار مهم است، هزینه ارزان سفرهای جاده ای با اتوبوس است.

بنابراین بسیاری از افراد ترجیح می دهند، برای صرفه جویی در خارج سفر خود، اتوبوس را انتخاب کنند. ناگفته نماند، امروزه اتوبوس های فول امکانات و VIP جهت رفاه حال مسافران و تأمین امنیت سفر آن ها در جاده ها حرکت می کنند.

سفر با اتوبوس

به گزارش تین نیوز به نقل از الی گشت، اگرچه امروزه، خطوط هوایی به دلیل سرعت و راحتی، یک راه ترجیحی در میان مسافران هستند، اما اگر محدودیت زمانی ندارید، هیچ چیز بهتر از تجربه سفر با اتوبوس مسافرتی فوق العاده لوکس، به خصوص زمانی که به صورت گروهی راهی می شوید، وجود ندارد.

اتوبوس های لوکس و VIP مسافرتی با صندلی های خوابیده، فضای پای جادار، حریم خصوصی با پرده های دورتادور و اقدامات ایمنی حیاتی مختلف، تجربه سفر با آن ها را به خصوص به صورت گروهی راحت، لذت بخش و فراموش نشدنی می کند. علاوه بر مزایایی که سفر با اتوبوس برای مسافران به همراه دارد، نکات بسیار مهمی نیز وجود دارد که حین سفر می بایست آن ها را رعایت نمایید.

در ادامه به بررسی چند باید و نباید که سبب لذت بیشتر شما از سفر جاده ای خود و حفظ نکات ایمنی می شود، می پردازیم. از جمله مهم ترین نکات سفر با اتوبوس عبارت اند از:

اتوبوس های لوکس و درجه یک را رزرو نمایید

پس از اینکه سفر جاده ای خود را برنامه ریزی کردید، مرحله بعدی خرید بلیط سفر با اتوبوس است. بنابراین، شما می بایست از وب سایت های آژانس های مسافرتی مختلف بلیط ها و اتوبوس های موجود را بررسی کنید. به دلیل تنوع بالا در کیفیت، امنیت و نوع خدمات و سرویس ارائه شده توسط اتوبوس ها، لطفاً در خرید بلیط عجله نکنید!

اتوبوس های VIP و درجه یک معمولاً دارای امکانات رفاهی ویژه ای از قبیل صندلی های چرمی تخت شو، وای فای، پریز برق، صفحه نمایش فیلم، تهویه مطبوع، سرویس وعده های غذایی و وسایل ایمنی هستند. بنابراین، لطفاً از قبل از سفر با اتوبوس، این موارد را بخوانید یا پرس وجو کنید. بنابراین، اگر از امکانات داخل هواپیما مطمئن نیستید و یا مانند برخی از مسافران فوبیا پرواز دارید، پیشنهاد می شود پول خود را صرف خرید بلیط اتوبوس های درجه یک باکیفیت به همراه انواع امکانات و خدمات رفاهی کنید.

صندلی مناسب خود را انتخاب کنید

پس از نهایی شدن برنامه ریزی های سفر و انتخاب اتوبوس مناسب، تصمیم مهم بعدی انتخاب صندلی موردنظرتان است. ازآنجایی که گزینه ها در اینجا چندین نوع متفاوت هستند، بنابراین بادقت تصمیم بگیرید. شما می بایست باتوجه به اولویت ها و معیارهای خود در سفر با اتوبوس، بین دو گزینه راهرو یا کنار پنجره، انتخاب نمایید.

اولی به شما اجازه می دهد پاهای خود را دراز کنید و راحت باشید، درحالی که دومی این امکان را می دهد تا علاوه بر لذت بردن از مناظر اطراف منطقه خصوصی تری برای خود داشته باشید. به همین ترتیب، بین محل قرارگیری صندلی خود در اتوبوس نیز، می بایست بادقت، یکی از گزینه های جلو، وسط یا عقب اتوبوس را انتخاب کنید. به عنوان یک نکته، در نظر داشته باشید که اصولاً جلوس اتوبوس ضربه گیرتر است، بنابراین صندلی خود را برای سفر با اتوبوس، در میانه وسیله نقلیه انتخاب کنید.

حتماً از هدفون های نویز گیر استفاده نمایید

سفر با اتوبوس به معنای رانندگی طولانی مدت همراه با سایر مسافران است. در این مدت ممکن است صداهای ناخوشایندی از بیرون یا داخل اتوبوس به گوش برسد. این صداها ممکن است شامل بوق زدن وسایل نقلیه دیگر، تلویزیون یا موسیقی با صدای بلند، صحبت کردن مردم یا حتی خوروپف باشد. ازاین رو، توصیه می شود یک هدفون باکیفیت خوب همراه داشته باشید، ترجیحاً با ویژگی حذف نویز که هر صدای بیرونی را مسدود می کند.

اگرچه امروزه برخی از اتوبوس های لوکس هدفون را ارائه می دهند، اما برای اطمینان از یک سفر آرام و لذت بخش با اتوبوس فوق لوکس، حتماً وسایل موردنیاز را خودتان تهیه نموده و همراه خود داشته باشید. پیشنهاد می شود در طول مسیر به موسیقی موردعلاقه خود گوش دهید یا فیلم تماشا کنید، تا زمان زودتر و راحت تر بگذرد.

تنقلات و نوشیدنی های خود همراه داشته باشید

سفر با اتوبوس ممکن است، از نصف روز تا حتی یک شبانه روز و بیشتر به طول بینجامد؛ بنابراین به همراه داشتن وعده های غذایی و خوراکی های خوشمزه ضروری است. اگرچه اتوبوس های VIP و درجه یک، وعده های غذایی را برای شما فراهم می کند، اما همچنان الزامی است که نوشیدنی های دلخواه و خوراکی های مود علاقه خود را به همراه داشته باشید تا اوقات خوشی را در طی مسیر سپری کنید. این میان وعده ها از جوانب مختلف مفید هستند، درصورتی که خوابیدن برایتان مشکل باشد یا در نهایت بخواهید تا ساعات آخر با دوستان یا خانواده صحبت کنید، شما را سرگرم نگه می دارد. از طرف دیگر، نوشیدنی ها شما را در ساعات طولانی نشستن هیدراته نگه می دارند.

خوراکی های بودار با خود به همراه نداشته باشید  

اگرچه یک توصیه این بود که برای سفر تنقلات و نوشیدنی همراه داشته باشید، اما این قانون با یک شرط همراه است. در سفر با اتوبوس، بهتر است از به همراه داشتن خوراکی ها و نوشیدنی هایی که بوی قوی دارند، جدا خودداری نمایید. توجه به رفاه حال سایر مسافران نیز ضروری است و بنابراین توصیه می شود چیپس یا کیک های معمولی که هیچ بویی ندارند همراه داشته باشید. پیشنهاد مهم دیگر این است که از مواد غذایی که هنگام میل کردن صدای بلند ایجاد می کنند، پرهیز کنید. این موارد، بهترین غذا برای سفر با اتوبوس نیستند.

زباله های خود را روی زمین و صندلی ها نریزید

هنگام سفر با اتوبوس، مطمئن شوید که زباله ها را از روی زمین دورنگه دارید. ازاین رو، زباله های خود را در کیسه ای جمع آوری کنید تا بعداً تخلیه کنید یا هر بار به سطل زباله بروید تا دور بیندازید. همچنین در صورت ریختن چیزی روی زمین یا صندلی، سریعاً آن را تمیز کنید. پا گذاشتن روی زمینی کثیف یا چسبنده برای هم سفران شما ممکن است ناخوشایند باشد.

به حریم شخصی هم سفران احترام بگذارید

فضای داخل اتوبوس محدود است، بنابراین مهم است که مراقب باشید و وسایل خود را در منطقه تعیین شده نگه دارید. همچنین روی صندلی دیگران ننشینید و وسایل خود را روی آن قرار ندهید. به همین ترتیب، اگر سفر با اتوبوس را به همراه کودکان خود تجربه می کنید که معمولاً دامنه توجه کمتری نسبت به بزرگسالان دارند، مطمئن شوید که بازی ها، کتاب های رنگ آمیزی، داستان ها و مواردی از این قبیل را برای آن ها فراهم کرده اید تا سبب آزار و اذیت دیگران نشوند و بنابراین، همه بتوانند سفری خوشایند را تجربه نمایند.

از تماس های تلفنی داخل اتوبوس خودداری کنید

اگرچه اجتناب از تماس های تلفنی حین سفر با اتوبوس به طور کامل ممکن است اجتناب ناپذیر باشد، اما کاری که می توانید انجام دهید این است که به آرامی صحبت کنید یا زمزمه کنید. شنیدن مکالمه تلفنی شما برای مردم ناخوشایند است، همان طور که شما نمی خواهید به صحبت های آن ها گوش دهید. بنابراین هنگام استفاده از تلفن همراه، به آهنگ و صدای تلفن همراه خود توجه کنید. همچنین صدای زنگ و پیامک گوشی را خاموش نگه دارید تا مورد آزار و اذیت بقیه واقع نشوید.

اشیای قیمتی خود را در جای امنی نگهداری کنید

یکی از مهم ترین دستورالعمل های سفر با اتوبوس، مراقبت از اشیا قیمتی است. بااین حال برخی از مردم این قانون اساسی را فراموش می کنند و تمام پول خود را در یک مکان نگه می دارند. برای امنیت شما، تقسیم وسایل با ارزش مانند پول، جواهرات و مواردی از این قبیل و ذخیره آن در کیف ها و جاهای مختلف بسیار مهم است. علاوه بر این، کیف یا کیف پول خود را در طول سفر باز نکنید، در عوض، مقدار مناسب پولی که ممکن است نیاز داشته باشید را در جیب خود نگه دارید. بسیار مهم است که مراقب محیط اطراف خود باشید و مکالمه خود را به موضوعات کلی محدود کنید.

لباس های مناسب بپوشید

هیچ چیز بدتر از سفر با اتوبوس با لباس های ناخوشایند نیست. کفش های پاشنه بلند یا شلوار جین تنگ را فراموش کنید، بهترین ایده انتخاب لباس های راحت برای سفری طولانی مدت است. ناگفته نماند که کفش در اینجا مهم ترین چیز است. یک کفش راحت برای خود تهیه کنید و حتماً چند جوراب مسافرتی در کیفتان داشته باشید تا بتوانید در طول سفر بدون کفش باشید.

بدیهی است که درنظرگرفتن دمای محیط در سفر با اتوبوس بسیار مهم است. فراموش نکنید که در زمستان گرمایش اتوبوس می تواند شما را گرم کند و در تابستان تهویه مطبوع می تواند سبب جلوگیری از گرمازدگی شما شود. اما شما نیز می بایست لباس های مناسب فصل را برای پوشیدن انتخاب نمایید. همچنین ایده خوبی است که بالش و پتویی را که اغلب به شما پیشنهاد می کنند بردارید؛ حتی اگر آن را برای خواب نمی خواهید، همیشه می توانید از آن برای نرم و راحت کردن صندلی خود استفاده کنید.

از توقف ها استفاده کنید

جدا از سرگرم کردن خود با موسیقی، بازی، کتاب یا تبلت، یک راه خوب برای گذراندن زمان، لذت بردن از مناظر اطراف از پنجره است. حین سفر با اتوبوس به سمت مقصد خود، در راه این فرصت خواهید داشت که جاده ها، نقاط دیدنی، روستاها و مکان هایی را که هرگز با استفاده از سایر روش های حمل ونقل متوجه زیبایی آن ها نمی شوید، کشف کنید.

یک ترفند خوب برای لذت بردن از سفر با اتوبوس این است که از ایستگاه های توقف اتوبوس نهایت استفاده را ببرید. اتوبوس را ترک کنید و کمی قدم بزنید. از این فرصت برای امتحان کردن غذاهای محلی بین راه نیز، استفاده کنید.

برای رسیدن به اتوبوس هرگز دیر نکنید

به موقع بودن امری ضروری است. لطفاً به این واقعیت توجه داشته باشید که اتوبوس مسافران دیگری نیز دارد که برای شروع سفر خود هیجان زده هستند. انتظار برای یک نفر می تواند هم سفران شما را آزار دهد. همچنین، لیدر تور شما و یا راننده اتوبوس از برنامه خود پیروی کرده و می بایست رأس ساعت مقرر حرکت کند.  برای بارگیری به موقع چمدان ها و در نتیجه شروع سفر با اتوبوس، به موقع، یا بهتر است بگویم، کمی زودتر از زمان تعیین شده، با همراهان خود در پایانه مسافربری حاضر باشید.

سخن پایانی

در مقاله فوق، اطلاعات و مهم ترین نکاتی که می بایست در سفر با اتوبوس آن ها را رعایت نمایید، ذکر شده است. امروزه، با بهبود کیفیت جاده ها و ارتقا سطح امکانات و خدمات اتوبوس های لوکس و VIP، سفرهای جاده ای با اتوبوس های درجه یک، به یکی از پرطرف دارترین گزینه های سفر بین مسافران تبدیل شده است. شما می توانید با رعایت نکات فوق و فراهم کردن شرایط سفر، به یاد ماندنی ترین تجربه سفر را برای خود و همراهانتان رقم بزنید.

سؤالات متداول

۱)  بهترین اتوبوس ها برای سفر با اتوبوس کدامند؟

اتوبوس های لوکس و VIP مسافرتی با امکانات رفاهی و رعایت نکات ایمنی، تجربه سفر با آن ها را به خصوص برای سفرهای گروهی راحت، لذت بخش و فراموش نشدنی می کند.

۲)  مزایای سفر با اتوبوس چیست؟

از مهم ترین مزایای سفر با اتوبوس، می توان به هزینه کم خرید بلیط و راحتی سفر با اتوبوس های مجهز و فول امکانات اشاره نمود.

۳)  آیا امکان خوابیدن در سفر با اتوبوس وجود دارد؟

بله در اتوبوس های VIP صندلی های تخت شو تعبیه شده است که امکان خوابی راحت را برای مسافران فراهم می کند.

۴)  آیا امکان انتخاب صندلی در سفر با اتوبوس وجود دارد؟

بله شما می بایست در سفر با اتوبوس، بین دو گزینه راهرو یا کنار پنجره، انتخاب نمایید.

۵)  میزان بار مجاز برای سفر با اتوبوس چقدر است؟

حداکثر میزان بار مجاز برای هر مسافر ۲۰ کیلوگرم است. در صورتی که وزن بار از میزان استاندارد تجاوز کند، می بایست هزینه اضافه بار پرداخت شود.  

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • فرصت خرید بسته مادران دارای فرزند زیر دو سال تا یکم خرداد
  • فرصت یک‌ماهه برای خرید بسته ۶۰۰ هزار تومانی مادران دارای فرزند زیر دو سال
  • فرصت یکماهه برای خرید بسته ۶۰۰ هزار تومانی مادران دارای فرزند زیر دو سال
  • سوسیس‌های مرغ چگونه در کارخانه‌های مشهور تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • نکاتی که باید در مورد کلسترول بدانید/ اینفوگرافیک
  • چه نکاتی قبل از خرید بلیط قطار باید بدانیم؟
  • راهنمای خرید انواع کلید حرارتی زیمنس
  • فرآیند تولید سوسیس و کالباس در کارخانه‌های معروف (فیلم)
  • نکاتی که در سفر با اتوبوس باید رعایت کنید
  • قائنات، سربیشه و طبس، دارای بیشترین سطح زیر کشت گندم