Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:51:27 GMT

1500 زائر خارجی به حرم بی بی حکیمه (س) در گچساران مشرف شدند

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۳۵۸۲۳

1500 زائر خارجی به حرم بی بی حکیمه (س) در گچساران مشرف شدند

گچساران- ایرنا- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: یک هزار و 500 زائر خارجی از کشورهای عراق، کویت و امارات از 28 اسفند 1396 تاکنون به حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) مشرف شدند.

فرزین بهمنی آزاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود 200 هزار زائر از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون به حرم بی بی حکیمه (س) مشرف شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: از این تعداد زائر بیش از78 هزارو 359 نفر در حرم بی بی حکیمه خواهر امام رضا(ع) اقامت کردند.
بهمنی آزاد گفت: در یک سال گذشته بیش از یک میلیون زائر داخلی از سراسر ایران اسلامی و کشورهای خارجی به زیارت حضرت بی بی حکیمه (س) آمدند.
وی افزود: بقعه متبرکه بی بی حکیمه خاتون (س) و بقعه متبرکه امامزاده جعفر(ع) با امکانات اسکان و خدمات رفاهی آماده پذیرایی دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران، همچنین از استقرار 6روحانی کارشناس و مبلغ دینی در ایام تعطیلات نوروز در حرم بی بی حکیمه (س) خبر داد و گفت: برگزاری نماز جماعت و بازگو کردن احکام دین در دستور کار مبلغان اعزامی قرار دارد.
بهمنی آزاد افزود: نظارت بازرسان تعزیرات بر رقبه های تجاری در حرم بی‌بی حکیمه (س)، ایجاد یک باب نانوایی سیار، 20 باب مغازه، استقرار قصابی، مستقر شدن تانکر آب‌رسانی سیار، لکه‌گیری و نصب علایم راهنما و رانندگی در راه‌های منتهی به حرم بی‌بی حکیمه (س) از سایر اقدامات انجام‌شده برای رفاه زائران است.
براساس گزارش ها این بانوی بزرگوار از دختران حضرت امام موسی بن جعفر (ع) است که در زمان حکومت بنی‌عباس زندگی می‌کرده است.
حرم مطهر امامزاده بی بی حکیمه (س) در 80 کیلومتری شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
2082/6110

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي گردشگري مذهبي زائر بي بي حكيمه س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۵۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در آمریکا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از نیویورک، دو هفته بعد از آغاز خیزش سراسری ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های سراسر آمریکا، تلویزیون سی ان ان آمریکا اعلام کرد که در این مدت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو دستگیر شده اند.
تجمع‌های ضدصهیونیستی دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف امریکا از جله لس آنجلس، ویسکانسین و فوردهام نیویورک ادامه یافته و پلیس شماری از آنان را بازداشت کرده است.
همزمان در سازمان ملل جامعه جهانی از آمریکا دراین باره که چرا مانع عضویت فلسطین در سازمان ملل می‌شود، توضیح خواست.

 

 

اظهارات:
۱- دانشجوی معترض آمریکایی
۲- دانشجوی معترض آمریکایی
۳- امیرسعید ایروانی - نماینده دائم ایران در سازمان ملل

دیگر خبرها

  • رهبر شیعیان کشور مالی به زیارت حرم حضرت معصومه(س) مشرف شد
  • رهبر شیعیان کشور مالی به زیارت حرم حضرت معصومه (س) مشرف شد
  • بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در آمریکا
  • میزبانی پایانه‌های مسافربری مشهد از ۲۰ میلیون زائر امام رضا(ع)
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به جشنواره روستایی رضوی
  • صنایع عسلویه مشکلات شدید ترافیکی برای «شیرینو» به وجود آورده است
  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • ایجاد دانشکده‌ ویژه مادران در واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • ایجاد دانشکده‌های ویژه مادران در همه واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس