Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-03-29@14:52:18 GMT

آموزش اتصال موبایل به تلویزیون با WiFi

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۳۵۹۹۷

صراط: به گزارش میزان، گوشی‌های هوشمند با توجه به داشتن صفحات نمایشی کوچک ابزار مناسبی برای دیدن محتوا‌های چند رسانه‌ای نیستند، به همین علت عده زیادی جهت مرور آلبوم‌های خود اقدام به"اتصال موبایل به تلویزیون" می‌کنند. شما به آسانی می‌توانید گوشی موبایل خود را با wifi به تلویزیون وصل کنید، حتی اگر کابل‌های مخصوص جهت اتصال را نداشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برای تماشای محتوا‌های موبایل خود در یک صفحه بزرگ‌تر چه کار کنیم؟
اولین و مناسب‌ترین راه برای اتصال گوشی به تلویزیون به کارگیری کابل HDMI است، اما چنانچه گوشی شما قابلیت پشتیبانی از کابل‌های HDMI را نداشته باشد باید از ویژگی‌های نرم افزاری و تکنولوژی WIFI کمک بگیرید. با کمک چند روش ساده می‌توان صفحه نمایشی موبایل خود را به تلویزیون متصل کرد. حتی ممکن است گوشی موبایل شما دارای کابل‌های HDMI نباشد و آن‌ها را پشتیبانی نکند. در این مقاله سعی داریم شما را با نحوه اتصال گوشی به تلویزیون آشنا کنیم.

نحوه اتصال موبایل به تلویزیون با HDMI
کابل HDMI از روش‌های ساده و آسانی است که به بهترین شکل توانایی اتصال گوشی به تلویزیون را ممکن می‌سازد. این کابل همانند لوله‌ای عریض است که توانایی انتقال حجم بسیاری از اطلاعات دیجیتال بین دو منبع را دارا است. امروزه کابل‌های HDMI تا ۱۰GBPS پهنای باند را پشتیبانی می‌کنند. به طوری که این نوع کابل‌ها می‌توانند بیش از یک سیگنال ویدئو hd را همراه ۸ کانال صدای ۲۴ بیت فشرده نشده با کیفیتی بالا انتقال دهند. چنان چه موبایل شما به hdmi مجهز نباشد با استفاده از دو تبدیل برای موبایل و تلویزیون نیز می‌توانید اتصال برقرار سازید.

جهت بهره گیری از این روش نیز گوشی شما بایستی دارای پلتفرم ios باشد. برای نمونه “AirPort Express portable hotspot” برای به اشتراک گذاشتن موزیک و ویدئو به شکل بی سیم است. در گوشی‌ای اندروید نیز Share” مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورت نبود قابلیت wifi در تلویزیون و hdmi در موبایل جهت اتصال موبایل به تلویزیون می‌توان از گجت یا ابزار‌های هوشمند به pc و اتصال کامپیوتر به تلویزون است.
نکات لازم در نحوه اتصال بی سیم موبایل به تلویزیون
جهت اتصال بدون سیم موبایل به تلویزیون باید اندروید ۴ به بالا باشد. هم چنین لازم است که نرم افزار کروم کست را دانلود کرده و آن را نصب نمایید. همین طور توجه داشته باشید که دستگاهتان به شبکه وای فایی متصل باشد که کروم کست وصل است. در قدم بعدی با باز کردن نرم افزار گزینه Cast Screen/Audio را انتخاب کنید.

روش استفاده از فناوری DLNA جهت اتصال موبایل و تلویزیون
از جمله گوشی‌هایی که دارای گواهی DLNA هستند، عبارتند از: SAMSUNG GALAXY S۶ , S۶ EDGE و ... این موبایل‌های هوشمند به هنگامی که هر دو دستگاه به یک روتر اینترنت وصل باشند، می‌توانند XBOX ONE را به پروژکتور، ست تاپ باکس و تلویزیون دارای DLNA متصل نمایند. در صورتی که تلویزیون شما دارای سیستم DLNA نباشد، می‌توان از دانگل DLNA جهت ارسال تصویر بی سیم به تلویزیون استفاده نمود. هم چنین می‌توان با رفتن به قسمت تنظیمات گوشی موبایل گزینه NFC AND SHARING را پیدا کرد. سپس در این قسمت ویژگی SCREEN MIRRORING را انتخاب کنید. بعد دستگاهیی که را قابلیت اتصال به آن وجود دارد را پیدا نمایید. در عرض چند ثانیه پیامی بر روی دستگاه مقصد به نمایش کشیده می‌شود که با پذیرفتن آن می‌توان محتوای صفحه نمایشی خود را مشاهده نمود.

اتصال موبایل به تلویزیون با WIFI چگونه است؟
امروزه تلویزیون‌ها با طراحی‌های فوق العاده شان قابلیت‌های فراوانی دا در اختیار کاربران خود قرار داده اند. یکی از این امکانات اتصال موبایل به تلویزیون است که می‌توان برنامه‌ها و محتوا‌های نمایشی خود را به زیبایی و با لذت تماشا کرد. با به کارگیری اسمارت تی وی‌ها دیگر نیازی به کابل گوشی جهت اتصال نیست، بلکه به آسانی می‌توان از شبکه WIFI نیز به تلویزیون وصل شد. اما اتصال موبایل به تلویزیون با WIFI در گوشی‌های هوشمند اندروید و IOS نیاز به مراحل خاص و انتخاب گزینه‌های متفاوت دارد که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

نحوه اتصال گوشی IOS به تلویزیون با وای فای
چنان چه تلویزیون مورد استفاده شما امکان اتصال به وای فای را دارا است به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. در گوشی‌های با سیستم عامل IOS می‌توانید با کمک AIRPORT EXPRESS PORTABLA HOTSPOT به تلویزیون وصل گردید.

چگونگی اتصال موبایل‌های اندرویدی به تلویزیون
کاربران گوشی‌های اندرویدی می‌توانند با استفاده از برنامه ALLSHARE به تلویزیون وصل و کلیه فایل‌های ذخیره شده در گوشی را بر نمایشگر‌های بزرگی هم، چون تلویزیون مشاهده کنند. با این کار شما می‌توانید بازی‌های مورد علاقه تان را نیز در نمایشگر‌های بزرگ‌تر بازی کنید.

نحوه اتصال موبایل به تلویزیون از طریق Wifi Direct
Wifi direct امکان تازه‌ای است که در بسیاری از تلویزیون‌های امروزی مشاهده می‌شود. نحوه کارکرد این قابلیت همانند بلوتوث است. به طوری که با روشن نمودن آن روی گوشی می‌توانید به طور مستقیم به تلویزیون وصل شوید و کلیه فایل‌های گوشی را به تلویزیون ارسال کنید. سپس با خیالی راحت به تماشای محتوا‌های مورد علاقه تان در نمایشگر‌های بزرگ‌تر بپردازید.

با اتصال موبایل خود به تلویزیون از طریق وای فای به راحتی از تماشای محتوا‌های دلخواهتان لذت ببرید.  

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۵۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفون جدید هواوی با قابلیت هوش‌مصنوعی‌ از راه رسید!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش زومیت، هواوی هدفون دور گردنی فری‌لیس پرو ۲ را چند هفته پیش برای بازار جهانی معرفی کرد و اکنون در بیانیه‌ای رسمی از عرضه‌ی این محصول خبر داده است.

هدفون هواوی مدل فری لیس پرو ۲ با وزن ۳۴٫۵ گرمی برای استفاده‌ی روزمره طراحی شده است و با بهره‌مندی از بند انعطاف‌پذیر و ارائه‌ی سه سَری در اندازه‌های مختلف، راحتی را برای هر کاربری تضمین می‌کند.

هدفون دور گردنی جدید هواوی با بهره‌مندی از گواهی IP55، در برابر پاشش آب مقاوم و همراهی مناسب برای فعالیت‌ و تمرین در فضای باز است.

هواوی فری لیس پرو ۲ با پشتیبانی از درایورهای دینامیک ۱۰٫۸ میلی‌متری با آهنربای دوگانه و پشتیبانی از کدک‌های L2HC و LDAC صدایی با وضوح و کیفیت بالا را تضمین می‌کند.

فناوری حذف نویز فعال هدفون فری لیس پرو ۲، سه حالت را برای تطبیق تجربه‌ی شنیداری با توجه به محیط ارائه می‌دهد. هدفون مورد بحث قابلیت اتصال هم‌زمان به دو دستگاه و حذف نویز تماس با هوش مصنوعی را نیز دارد.

هدفون دور گردنی جدید هواوی، حداکثر تا ۲۵ ساعت آهنگ پخش می‌کند و با پشتیبانی از شارژ سریع از طریق درگاه USB-C تنها با پنج دقیقه شارژ، تا پنج ساعت پخش موسیقی ارائه می‌دهد.

فری لیس پرو ۲ دارای کانکتور USB-C است که کاربران با اتصال آن به گوشی هواوی خود می‌توانند هدفون را شارژ و فرآیند اتصال بلوتوث از طریق ویژگی Huawei HiPair را آغاز کنند.

هدفون هواوی فری لیس پرو ۲ در دو رنگ سبز و مشکی عرضه می‌شود. هنوز اطلاعاتی درمورد قیمت هدفونجدید هواوی دردست نیست؛ احتمالاً شاهد قرارگیری آن در فهرست بهترین هدفون های گردنی بازار خواهیم بود.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888914

دیگر خبرها

  • عکس | اولین موبایل دوربین‌دار جهان
  • معرفی نخستین موبایل‌های دوربین‌دار جهان
  • ابلاغ تعرفه واردات موبایل بالاتر از ۶۰۰ دلار
  • آموزش: چگونه گوشی سرقت شده یا گم شده را پیدا کنیم؟
  • حقوق ورودی موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار ابلاغ شد
  • هدفون جدید هواوی با قابلیت هوش‌مصنوعی‌ از راه رسید!
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۹ فروردین ۱۴۰۳/ نمای جدید از بازار موبایل
  • آشنایی با ابزار تعمیرات موبایل
  • آموزش کالیبره کردن باتری گوشی؛ دوام شارژ موبایل خود را افزایش دهید
  • راه‌های افزایش طول عمر باتری موبایل