Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@02:49:17 GMT

آشتی دو طایفه در الیگودرز پس از نیم قرن

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۳۶۰۱۷

مراسم آشتی دو طایفه بختیاری پس از حدود ۴۸ سال با حضور مردم و مسئولان در مسجد علی ابن ابیطالب (ع) الیگودرز برگزار شد.

به گزارش میزان، سال ۱۳۴۸ در پی اختلاف ملکی بین دو طایفه میرزایی و چهار بری در منطقه سالن کوه استان خوزستان درگیری رخ داد که در پی آن جوانی بنام مهدی میرزایی به قتل رسیده و تعدادی از دو طرف دعوا نیز مجروح شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از اینکه این جوان به رحمت خدا می‌رود این اختلافات تداوم داشت و نه تنها ارتباطات دو طایفه قطع می‌گردد، بلکه هر از گاهی نیز اختلافاتی پیش آمده و این زخم تازه سرباز می‌کرد و همین موضوع بزرگان دو طرف را برای جلوگیری از واقعه تلخی دیگر به تامل برای اصلاح و آشتی واداشت.

چندی قبل طی مراسمی که با حضور حجت الاسلام ارزنده امام جمعه الیگودرز، فتحی ریاست دادگستری شهرستان، قاضی صالحی دادستان، سرهنگ ذلقی فرمانده نیروی انتظامی و سرهنگ برامکی فرمانده سپاه و جمعی دیگر از مسئولان و بیش از ۸۰۰ نفر از دو طرف این اختلاف برگزار شد بار دیگر گذشت و ایثار قوم بزرگ بختیاری متبلور شد.

این مراسم زیبا در مقابل چشمان بزرگ و کوچک برگزار شد تا درسی برای بهتر زیستن باشد و یادمان نرود که اگر در زندگی ذره‌ای از خود گذشتگی نسبت به یکدیگر داشته باشیم هیچگاه احساسات و کینه و عداوت بر عقل غلبه نکرده و زیستن مسالمت آمیز و اخوت و برادری و شریک غم و شادی یکدیگر بودن ناگواری‌ها را به کام‌ها گوارا خواهد نمود؛ و سرانجام در آستانه فصل بهار با سعی و کوشش بزرگان این دو طایفه بویژه طایفه بزرگ میرزایی یکبار دیگر روحیه ایثار و از خود گذشتگی قوم اصیل بختیاری به نمایش گذاشته شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: الیگودرز درگیری طایفه ای آشتی امام جمعه الیگودرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۶۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی بزرگ دختران دانشجو در قم برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه فرا رسیدن روز میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها که به نام روز دختر نامگذاری شده گردهمایی بزرگ دختران دانشجو در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار می شود.

این مراسم روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ساعت ۱۵:۳۰ در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار می شود.

این تجمع با اجرای نجم الدین شریعتی و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان همراه خواهد بود.

حاج سعید حدادیان و محمد حسین حدادیان در این مراسم مداحی خواهند کرد و سید حمیدرضا برقعی به شعرخوانی خواهد پرداخت.

کد خبر 6093595

دیگر خبرها

  • پوستر حزب جمهوری اسلامی با یک شعار بزرگ در سال ۶۰ | تصویر
  • حضور ملی پوشان المپیکی شمشیربازی در جایزه بزرگ سئول
  • حضور شمشیربازان المپیکی در جایزه بزرگ سئول
  • کشف ۴ تن روغن قاچاق
  • گردهمایی «دختران دانشجو» در قم برگزار ‌می‌شود
  • ۵۰ تن در هکتار فرسایش خاک به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • فرسایش ۵۰ تن خاک در هکتار به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • گردهمایی بزرگ دختران دانشجو در قم برگزار می شود
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • آشتی داخلی، محور نشست فتح و حماس در پکن