Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: توجه رهبر معظم انقلاب به حمایت از کالای ایرانی توجه به اساسی‌ترین مسئله در حیات اقتصادی کشور است. ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴ استانها سیستان و بلوچستان نظرات

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: مقام معظم رهبری در نامگذاری سال جدید به نکته اساسی در مسائل حیات اقتصادی کشور اشاره فرمودند که پیرو آن باید از تولیدات داخلی کشورمان حمایت کنیم، مراکز فروش باید کالای داخلی بفروشند و مردم نیز کالای داخلی بخرند تا زمینه اشتغال فراهم و چرخ اقتصاد فعال شود و کشور بتواند حیات اقتصادی خود را به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا نقش اساسی در تحقق شعار امسال دارد، ادامه داد: باید مقابله به معنای واقعی کلمه با مسئله قاچاق صورت بگیرد چراکه اگر با کالای قاچاق مقابله نکنیم، قطعاً هزینه تولیدی برخی از کشورها ارزان‌تر است در نتیجه تولید داخل شاید نتواند قدرت رقابت با کالای این کشورها را از لحاظ قیمت و کیفیت داشته باشد، آن وقت است که اقتصاد کشور فلج خواهد شد.

بین قاچاق کالا و مبادلات مرزنشینان تفاوت است

وی تصریح کرد: آنچه مقام معظم رهبری در مبارزه با قاچاق بر آن تأکید دارند و حتی در یکی از سخنرانی‌ها هم فرمودند که باید کالای قاچاق سوزانده و منهدم شود تا برای قاچاقچیان مقرون‌به‌صرفه نباشد که به این سمت برود، به کالاهایی مربوط می‌شود که مشابه آن را در کشور داریم.

آیت‌الله سلیمانی ادامه داد: از طرفی در استان‌های مرزی مانند سیستان و بلوچستان برخی کالاها مانند یک جعبه انبه و یا یک کیسه برنج در نوار مرزی از کشورهای همسایه به داخل کشور منتقل می‌شود که شاید نامگذاری قاچاق روی این کالاها از باب تسامح باشد وگرنه این تبادل در طول دوران زندگی مردم در این منطقه وجود داشته و جزو ضرورت‌هاست.

امام‌جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: در سیستان و بلوچستان به‌عنوان استان مرزی که از بیش از هزار کیلومتر مرز برخوردار است، یکسری از کالاها نظیر واردات دام یا کالاهای خرده ریز نظیر مرکبات و مواد غذایی که معمولی و برای امرار معاش مردم است، وارد می‌شود و نمی‌توان با آن‌ها با حکم مقابله با قاچاق برخورد کرد.

وی اظهار داشت: بنابراین در حمایت از تولیدات داخل و مبارزه با قاچاق باید بین این دو مصداق ورود کالا به کشور تفاوت قائل شد.

توجه به ظرفیت‌های تولیدی سیستان و بلوچستان

آیت‌الله سلیمانی درباره نقش مردم استان در تحقق شعار امسال گفت: به گفته رهبری همه‌ساله مخاطب شعار سال دولت‌مردان بودند، اما امسال فرمودند که مخاطب ما هم دولت‌مردان و هم مردم هستند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: درست است که از سوی دولت‌مردان یکسری خدمات زیرساختی و سرمایه‌گذاری برای آینده استان در حال ایجاد و بخشی از آن‌ها نیز تحقق یافته است اما همان‌طور که رهبری فرمودند در سال جاری باید مردم جامعه هم برای ایجاد اشتغال، فعالیت اقتصادی درست، برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های گوناگون اقتصاد ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های تولیدی در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: یکی از صنایع تولیدی فراموش‌شده در این استان صنعت "پوست" است. سیستان و بلوچستان از جمله استان‌های پردرآمد از طریق پوست است اما بدون توجه به این ظرفیت پوست دام موجود در استان به کشورهای همسایه فروخته می‌شود و از آن طرف با قیمت و ارزش افزوده بسیار چشمگیر در قالب فرآورده‌های پوست به استان وارد می‌شود.

سال 96؛ امن‌ترین سال سیستان و بلوچستان بعد از انقلاب

آیت‌الله سلیمانی ادامه داد: در این سال توجه به این ظرفیت‌های تولیدی باید به‌طور جدی مورد توجه مردم استان باشد و مسئولان هم از طرف مختلف زمینه همکاری مردم را فراهم کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ایجاد زمینه سرمایه‌گذاری در استان منجر به افزایش تولید خواهد شد، اظهار داشت: شرط اصلی سرمایه‌گذاری "امنیت" است که به کمک خداوند سال 96 امن‌ترین دوران سیستان و بلوچستان در 4 دهه بعد از انقلاب بود.

وی افزود: بنابراین اکنون ما زیرساخت‌ها برای حضور سرمایه‌گذاران در استان را هم در زمینه امنیتی و هم در زمینه عمرانی فراهم می‌بینیم و امیدواریم در سال جاری تحرک جدی‌تری در عرصه اقتصاد به وجود آید.

انتهای پیام/ ز

R7843/P41362/S6,65/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۶۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت علمی و پژوهشی استادان سیستان و بلوچستان باید بالفعل شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، کامبیز نرماشیری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در جلسه تجلیل از استادان و معلمان واحد زاهدان ضمن تبریک روز معلم با اشاره به منزلت و جایگاه معلم در عرصه توسعه و تعالی جامعه، گفت: معلم با داشتن شغل انبیا الهی نقش مهم و اساسی در حوزه تعلیم و تربیت بر عهده دارد و در جامعه انسانى، اساسى‌ترین کار، تعلیم و تربیت است.

وی با اشاره به پتانسیل‌های منابع انسانی و ظرفیت اساتید استان سیستان و بلوچستان، عنوان کرد: انسان‌سازی یکی از رسالت‌های بنیادین معلم است که در تعالیم اسلامى هیچ چیز با آن برابرى نمى‌کند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان افزود: مدرسه و دانشگاه کارخانه انسان‌سازی است و استاد و معلم با آموزش و پرورش استعدادها، بستر این موضوع را فراهم می‌آوردند.

نرماشیری با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت علمی و پژوهشی استادان استان سیستان و بلوچستان باید سمت بالفعل کردن ظرفیت‌های این استان گام برداشت، عنوان کرد: در این استان ظرفیت‌های بالقوه بسیاری برای اینکه به بالفعل تبدیل شود وجود دارد که دانشگاه می‌تواند با بهره‌مندی از اساتید متخصص و متعهد در این مهم، موفق عمل کند.

در بخش پایانی این مراسم از استادان منتخب، استاد مشاوران و اساتید فعال بسیجی تقدیر شد.

فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در مزار شهدای گمنام واحد زاهدان با این شهدای والامقام تجدیدمیثاق کرد.

در این مراسم خیرمقدم توسط فرزند شهید پودینه از دانش‌آموزان مدارس سمای دخترانه زاهدان انجام و سرود سلام فرمانده جدید توسط گروه سرود مدرسه دخترانه سما زاهدان اجرا شد.

از دیگر برنامه‌های انجام شده در سفر یک روزه معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به واحد زاهدان، دیدار و نشست‌های صمیمی با استادان همیار فرهنگ، دانشجویان کانون‌ها، نشریات، تشکل‌ها و اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان و دیدار و گفت‌وگو با معلمان مدارس سما و حضور در مراسم تجلیل از مقام شامخ معلم در مدارس سمای زاهدان و همچنین دیدار با خانواده مرحوم علیرضا سرگلزایی هیئت علمی گروه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان و تسلیت و تقدیر از زحمات آن مرحوم بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هوای سیستان بارانی شد + فیلم
  • ورود عمره گزاران دو استان به فرودگاه بین المللی زاهدان
  • سیستان بارانی شد
  • دفاع دانشجویان از مردم فلسطین نشان‌ می‌دهد حرف حق جای خود را باز می‌کند
  • آزمون حفظ قرآن در سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • کنایه معنادار نماینده زاهدان به مولانا عبدالحمید /مردم نگران هستند/علت حملات تروریستی چندماه اخیر چیست؟
  • ظرفیت علمی و پژوهشی استادان سیستان و بلوچستان باید بالفعل شود
  • نشست اقتصادی ایران و افغانستان در زاهدان
  • کشف ۱۰۰ میلیارد اخلال در نظام اقتصادی در زاهدان
  • مردم سیستان و بلوچستان باید از ثروت‌های استان بهره‌مند شوند