Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اسماعیل تبادار استاندار فارس در حاشیه بازدید از موسسه سرم‌سازی رازی شیراز با بیان اینکه استان فارس از نظر تامین دام و طیور در کشور جایگاه بالایی دارد، گفت: توجه ویژه برای تجهیز آزمایشگاه‌ها و خط تولید واکسن موسسه سرم‌سازی رازی فارس ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این موسسه به لحاظ زیرساخت‌ها از استاندارد‌های لازم برخوردار است، افزود: این موسسه با استفاده از بدنه کارشناسی و نیروی کار متخصص می‌تواند بخشی از نیاز کشور به واکسن دام و طیور را تامین و نیاز کشور به خارج را کاهش دهد.

تبادار با اشاره به اینکه واکسن مورد نیاز کشور سالانه حدود ۸۰۰ میلیون عدد است افزود: میزان واکسن تولید شده در کشور حدود ۴۰۰ میلیون عدد استکه از این تعداد حدود ۲۰۰ میلیون عدد در شیراز تولید و مابقی از خارج وارد کشور می‌شود.

وی اظهار کرد: باید تلاش کنیم با استقرار تجهیزات و تامین کادر فنی ظرفیت تولید واکسن دام و طیور در شیراز را افزایش دهیم.

استاندار فارس تصریح کرد: محصولات تولیدی این موسسه از نظر کیفیت نسبت به مشابه خارجی خود برتر بوده و به لحاظ قیمت تمام شده ۵۰ درصد پائین‌تر است از این رو ضرورت دارد تا توجه ویژه‌ای به این مجموعه شده و از همه ظرفیت‌ها و امکانات برای پیشرفت و توسعه آن بهره گرفته شود.
انتهای پیام/ر

استان فارس از نظر تامین دام و طیور در کشور جایگاه بالایی دارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری سرم سازی رازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۷۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است

ایسنا/مازندران استاندار مازندران پسروی و کاهش تراز آب دریای خزر را موجب اختلال در توان نیروگاهی دانست و گفت: برای افزایش تولید برق لایروبی حوضچه‌ها و نیروگاه دیگری آماده شده است که به‌زودی بهره‌برداری می‌شود.

یوسف نوری ۶ اردیبهشت در بازدید از نیروگاه برق شهید سلیمی نکا، به قدمت نیروگاه تولید برق نکا اشاره کرد و افزود: تجهیز، تعمیر و به روز رسانی نیروگاه برق نکا با توان داخلی و استفاده از شرکت‌های دانش بنیان نوسازی شده است.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به دانش فنی و برخورداری از ابزار و تکنیک‌های جدید، خاطرنشان کرد: منابع انسانی در نیروگاه نکا دارای مهارت ویژه‌ای در بخش فنی هستند.

این مسئول افزود: تامین نقدینگی و اجرای برنامه کوتاه مدت در اولویت کاری ما قرار دارد از این رو لازم است روش مالی جدید برای نیروگاه در نظرگرفته شود و در پروژه‌ها از توان و مشارکت مردم نیز استفاده شود.

مدیرعامل نیروگاه برق نکا نیز با ابراز خرسندی از اینکه استاندار مازندران از توان و تجربه خود پیگیر مسائل مالی و فنی نیروگاه است، گفت: تامین نقدینگی و اجرای برنامه کوتاه مدت اعم از تعمیر ۱۱ واحد بخار از ۱۴ واحد برنامه‌ای است که در دستور کار قرار دارد.

ادبی فیروزجایی با بیان اینکه امسال علی‌رغم سال گذشته ۲ واحد بخار از محدودیت خارج می‌شود، افزود: در استان مازندران مشکل ناترازی تامین برق را داریم که امیدواریم با رفع محدودیت واحدهای بخار شاهد حل مشکل تامین آب دریای خزر باشیم و با آمادگی کامل در پیک تابستان خدمت رسانی کنیم.

وی با اشاره به اینکه هیچ کوتاهی در تامین برق مازندران انجام نمی‌شود از مردم استان درخواست کرد تا با صرفه‌جویی در مصرف برق فرهنگ سازی لازم انجام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهار پربارش امسال با افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • قطب گردشگری، ترمینال خارجی ندارد
  • افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • اعطای گواهینامه بین المللی فرودگاهی به فرودگاه شیراز
  • استفاده از ظرفیت مردم در راستای جهش تولید، از مهم‌ترین راهبردهای کمیته امداد فارس
  • مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • افزایش ظرفیت‌های جدید سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ شیراز