Web Analytics Made Easy - Statcounter

عسکری نیکزاد در حالی به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش مازندران معرفی می‌شود که دارای سابقه فعالیت آموزشی بوده و اداره‌کل در حوزه مالی هم با چالش‌های جدی مواجه است. به گزارش بلاغ، خبر تغییر مدیرکل آموزش و پرورش مازندران چندان غیر منتظره نبود ولی سپردن امور آموزشی استان مازندران به دست فردی که سابقه آموزشی در این حوزه نداشت تا حدودی بحث برانگیز بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بحث برانگیزتر اینکه این تغییر مدیریتی با وجود اعلام زمان رسمی برگزاری مراسم معارفه تغییر کرد و حداقل توقف کوتاه مدت در این زمان نوید اقدامات اثرگذار را می‌داد، اما ظاهرا اینگونه نشد و سکان اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران پس از چند سال سیاسی کاری قرار است در اختیار فردی قرار گیرد که تنها سابقه فعالیت در امور مالی این سازمان را دارد و ولاغیر
آموزش و پرورش مازندران چندین سال است که با انتصاب‌های بحث برانگیز فرد سیاسی و این مدت هم با انتصاب فردی فاقد سابقه آموزشی دچار چالش‌های جدی است.

پایین بودن کیفیت آموزشی، پررنگ شدن مباحث سیاسی در این مجموعه، عدم پیگیری برای مطالبات کارکنان، نرسیدن مازندران به جایگاه واقعی خود در حوزه آموزشی، مشکلات ساختاری جدی در مباحث عمرانی این مجموعه عملا اثرگذاری را در این سیستم پویا گرفته است.

در حوزه سیاسی کاری همین بحث که مدیرکل سابق آموزش و پرورش مازندران در ایام انتخابات به تنهایی به لیدر انتخاباتی تبدیل شده بود و حتی پس از آن توجه به مسائل سیاسی در این سازمان در ارجحیت قرار داشت، باید به سابقه مدیریت سابق مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بحث انتصاب‌های سیاسی را هم اضافه کرد و به نظر می‌رسد با این همه حجم نارضایتی در حوزه آموزشی و کارنامه ضعیف در این بخش قرار نیست اوضاع به سامان برسد و انتصاب فردی فاقد سابقه آموزشی نشان داد که متولیان آموزشی در کشور چندان دغدغه توسعه فعالیت‌های زیربنایی در این مجموعه ندارند.

مسائل سیاسی به حدی در این مجموعه پررنگ بوده است که مسئول این سازمان وقت نکرد 11 ماه نسبت به پرداخت بدهی حقوقی کارکنان اقدام کند.

عسکری نیکزاد در حالی قرار است که امروز به عنوان سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران منصوب شود که در چند روز گذشته مجموعه تحت امرش در پرداخت هزینه تلفن عاجز بوده و یک روز کاری تلفن اداره کل آموزش و پرورش مازندران قطع بوده است، البته فشارهای سازمان تامین اجتماعی در ارتباط با مسدودسازی حساب‌های این مجموعه هم از مشکلاتی مالی است که عسکری نیکزاد آن را مدیریت می‌کرد.

عبدالله رضیان رئیس مجمع نمایندگان مازندران هم قول داده بود که از نفوذ افراد برای انتخاب مدیران جلوگیری می‌کند، توقف کوتاه مدت در مراسم معارفه تا حدودی این امید را زنده می‌کرد که شاید قرار است شایسته‌سالاری در این مجموعه انجام شود، اما اصرار بر فعالیت عسکری نیکزاد به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش خط بطلانی بر همه پیش‌بینی‌های دلسوزان آموزش و پرورش مازندران کشیده است و قرار نیست پاشنه تغییرات به نفع حوزه آموزش بچرخد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۷۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک ایده‌ها و تجارب نظام آموزشی در بوشهر ایجاد می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، میلاد حبیبی نیا عصر شنبه در جمع خبرنگار مهر اظهار کرد: رویداد «الف تا» با هدف شناسایی، ایجاد بانک ایده‌ها و تجارب و همچنین انتشار آن‌ها در حال برگزاری است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان داشت: نظر به استقبال گسترده از رویداد «الف تا»، مهلت ثبت تجربیات تا ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری تمدید شده است.

مشاور راهبری تحول مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: یکی از خلأهای موجود در نظام آموزشی، بحث گفتمان سازی مقوله تحول بوده است.

حبیبی نیا ادامه داد: در راستای گفتمان سازی تحولی، نیز یکی از موضوعات مهم، ایجاد فضایی برای به اشتراک گذاری تجارب تحولی است.

وی خاطر نشان ساخت: بدین سبب رویداد بین المللی «الف تا» برای ایجاد بستر لازم در جهت تحول در نظام تعلیم و تربیت پا به عرصه وجود گذاشته است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش بوشهر به تشریح اهداف این رویداد بین المللی پرداخت و اظهار کرد: این رویداد بین المللی با سه هدف الگو سازی و قله سازی، به اشتراک گذاشتن تجارب تحول آفرین مدرسه‌ای و امیدآفرینی در نظام تعلیم و تربیت شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود، با توجه به وحدت بخشی جشنواره‌های معلمان و مدیران واحدهای آموزشی مانند؛ الگوها و روش‌های تدریس، تجارب برتر تربیتی و جشنواره‌های یاددهی - یادگیری در وزارت آموزش و پرورش، تمامی همکاران فرهنگی می‌توانند تجارب خود را حول هر یک از محورها در وبگاه «الف تا» ثبت کنند.

کد خبر 6083856

دیگر خبرها

  • عصر نوین آموزش زبان انگلیسی: نقش موثر آموزشگاه های زبان انگلیسی در تهران
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت است/ توفیق دیپلماسی اقتصادی
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی
  • یوسف نوری استاندار مازندران می‌شود
  • موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان ثبت ملی شد
  • برگزاری دومین طرح «بشری» در ملایر
  • وزیر آموزش و پرورش: ۷ هزار مدرسه در دولت سیزدهم احداث شد
  • بانک ایده‌ها و تجارب نظام آموزشی در بوشهر ایجاد می‌شود