Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@23:53:04 GMT

برنامه ویژه برای توسعه 31 شهر کشور

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۳۷۸۸۶

معاون اقتصادی وزیر کشور از تدوین برنامه راهبردی - عملیاتی توسعه پایدار اقتصادی، با تأکید بر اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی در 31 شهرستان کمتر توسعه یافته در وزارت کشور خبر داد به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: امروزه با توجه به گستردگی مهاجرت روستائیان به شهرها و افزایش چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی در شهرها و روستاها، موضوعاتی از قبیل؛ تثبیت جمعیت، فراهم نمودن زمینه و گسترش امکانات زیستی و فعالیت‌ها و استفاده بهینه عوامل تولید با رعایت اصول اقتصاد پایدار، حفظ محیط زیست و منابع طبیعی از اهمیت بسیاری در نظام برنامه ریزی توسعه ملی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای توسعه و امنیت پایدار شوق و غرب کشور افزود: در همین راستا، وزارت کشور براساس رسالت ذاتی خود در راستای پی ریزی بسترهای توسعه پایدار و متوازن منطقه ای و همچنین با عنایت به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سیاست راهبردی دولت خدمتگزار، برای ایجاد تعادل و توسعه متوازن و توجه ویژه به مناطق کمتر توسعه یافته و همچنین کنترل آسیب‌های اجتماعی، تدوین برنامه راهبردی - عملیاتی توسعه پایدار اقتصادی در 31 شهرستان کمتر توسعه یافته کشور با رویکرد اقتصاد مقاومتی، را ‌در دستور کار خود قرار داد.

وی ادامه داد: این روند که بر اساس تجربه موفق برنامه های مشترک وزارت کشور و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برای توانمند سازی در شهرستان قلع گنج کرمان، دنبال شده است؛ ‌رونق تولید و ایجاد بسترهای اشتغال‌زایی و کارآفرینی روستایی، پایداری و ماندگاری جمعیت سکونتگاه های روستایی، ‌افزایش بهره وری و اثر بخشی در فعالیت‌های اقتصادی، تنوع بخشی به فعالیت‌ها در اقتصاد روستایی و ارتقاء شاخص‌های کیفیت زندگی و معیشتی را هدف قرار داده است.

دین پرست گفت: در همین راستا 31 شهرستان هدف (هر استان یک شهرستان) براساس تلفیق و جمع‌بندی از فهرست مناطق کمتر توسعه یافته کشور ( مصوب هیأت محترم وزیران)، اخذ نظر استانداری‌ها و رتبه بندی و استعلام مرکز رصد اجتماعی وزارت کشور انتخاب شده است.

دبیر شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور افزود: در گام بعدی؛ در نشستی با حضور استانداران، معاونین اقتصادی و عمرانی استانداری‌ها، فرمانداران 31 شهرستان‌ منتخب، مدیران استانی ذیربط و نمایندگان دستگاه ها و سازمان‌های ملی مرتبط با موضوع، اجرای این طرح بسیار مهم آغاز خواهد شد.

وی گفت: همچنین به منظور هر چه بهتر و سریعتر اجرا شدن برنامه فوق، وزیر کشور در نامه ای به رئیس محترم جمهور درخواست کرد، مسئولین دستگاههای اجرایی ذیربط، از جمله، وزارت خانه های جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیرو، صنعت،‌ معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی، سازمان‌های برنامه و بودجه، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صندوق توسعه ملی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و کمیته امداد حضرت امام (ره)‌ و ...، همکاری و هماهنگی‌های لازم را در این زمینه با وزارت کشور به عمل آورند که بر اساس این درخواست، دستور همکاری های لازم دستگاه های ذیربط از سوی رئیس محترم جمهور به معاون اول رئیس جمهور صادر شد.

وی افزود: بر همین اساس، در ابلاغیه معاون اول محترم رئیس جمهور به اعضای محترم هیأت دولت، اقدام لازم و همکاری با وزیر کشور برای پیشبرد این طرح ها، مورد تأکید قرار گرفت.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۷۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی هیاتی از وزارت خارجه با توانمندی صادراتی دانش بنیان‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، محمد جواد همت‌پناه، رییس اداره اطلاعات اقتصادی و همکاری‌های توسعه‌ای وزارت امور خارجه که در راس این هیئت از دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان در آی هیت بازدید کرد، گفت: ما امروز در آی‌هیت مجموعه ارزشمندی از دستاوردهای جوانان اندیشمند این مرزوبوم را از نزدیک لمس کردیم. در دل آی‌هیت محصولاتی با سطح تکنولوژی بسیار بالا نهادینه شده بود.

وی خاطرنشان کرد: همکاران من در این بازدید آگاهی های گرانبهایی را درخصوص توانمندی‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان بدست آورده‌اند و از این اطلاعات در ماموریت های خارج از کشورشان استفاده خواهند کرد.

رییس اداره اطلاعات اقتصادی و همکاری‌های توسعه‌ای وزارت امور خارجه در پایان ابراز امیدواری کرد که این نمایشگاه اتفاقات خوبی را برای ایران رقم زند.

کد خبر 6093801 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی رقم می‌خورد
  • روز معلم در این کشور هر روز جشن گرفته می‌شود
  • آشنایی هیاتی از وزارت خارجه با توانمندی صادراتی دانش بنیان‌ها
  • فرمانداری نائین به فرمانداری ویژه تبدیل شد
  • کارگران عامل مهم توسعه اقتصادی کشور هستند
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • حضور سفیران و مقامات بین المللی در همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است