Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،در سالی که گذشت گروه تروریستی داعش تمامی مناطق تحت اشغال خود در عراق را از دست داد و به طور کامل در این کشور فروپاشید و در سوریه نیز بسیاری از مناطق تحت اشغال این گروه تروریستی به کنترل ارتش سوریه در آمد و تنها بخش‌های بسیار کوچکی در سوریه در اشغال داعش قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق و فرماندهی کل نیروهای مسلح این کشور در روز 9 دسامبر 2017، پایان داعش در عراق و بازپس‌گیری سراسر این کشور را اعلام کرد.

نیروهای ارتش عراق و یگان‌های حشدالشعبی اوایل ماه دسامبر آخرین مناطق تحت اشغال داعش در این کشور را آزاد و به طور کامل کشور عراق را از وجود عناصر تروریستی پاکسازی کردند.

اعلام پیروزی بر داعش پس از آزادی شهر موصل، پیشروی نیروهای مقاومت در مناطق تحت اشغال را سرعت بخشید و پس از آن تمام اخبار تحولات میدانی عراق وسوریه بیانگر فروپاشی سازمانی قریب‌الوقوع گروه داعش در این دو کشور بود که با آزادسازی آخرین پایگاه‌های داعش در عراق و سوریه، شکست کامل این گروه تکفیری به صورت رسمی در آذر 1396 اعلام شد.

برخی از مهمترین شکست‌های گروه تروریستی داعش در سال 2017 در دو کشور عراق و سوریه به شرح زیر هستند:

*5 ژانویه مقامات ارتش عراق اعلام کردند که 70 درصد از شرق موصل از اشغال تروریست‌ها آزاد شد.

بیشتر بخوانید:مهمترین حامی داعش کیست؟

*19 ژانویه مقامات عراق گزارش دادند که در طول سه ماه عملیات آزادسازی موصل بسیاری از سرکرده‌های داعش به هلاکت رسیده‌اند.

* 2 مارس نیروهای ارتش سوریه موفق شدند شهر باستانی تدمر (پالمیرا) را از اشغال داعش آزاد کنند.

*29 ژوئن نیروهای ارتش عراق موفق شدند مسجد نوری شهر موصل را از اشغال داعش آزاد کنند و نخست وزیر عراق سقوط خلافت خودخوانده داعش در این کشور را اعلام کرد.

*9 جولای «حیدر العبادی» آزادسازی کامل شهر موصل از اشغال داعش را اعلام کرد.

*6 فوریه نیروهای ارتش سوریه موفق شدند خطوط پشتیبانی تروریست‌های داعش در شهر «الباب» را به طور کامل قطع کنند.

*24 فوریه حیدرالعبادی اعلام کرد که در راستای همکاری با دمشق نیروهای عراقی برای نخستین بار مواضع داعش در داخل خاک سوریه را هدف قرار دادند.

* 7 ماه مارس نیروهای ارتش سوریه و هم‌پیمانان آنها موفق شدند ایستگاه اصلی پمپاژ آب را در استان حلب از اشغال تروریست‌های داعش خارج کنند.

*14 مارس نیروهای عراقی موفق شدند در ادامه عملیات خود برای آزادسازی موصل قدیم تعدادی از سرکردگان داعش را به هلاکت برسانند.

* 15 مارس نخست وزیر عراق اعلام کرد که نیروهای عراقی در آخرین مرحله عملیات آزادسازی کامل موصل قرار دارند.

*12 آگوست آخرین شهر اشغال شده از سوی داعش در استان حمص به کنترل ارتش سوریه در آمد.

*15 آگوست نیروی هوایی ارتش عراق به عنوان مقدمه‌ای برای عملیات زمینی در تلعفر، مواضع داعش در این منطقه را هدف قرار داده و بمباران کردند.

20 آگوست نیروهای امنیتی عراق مواضع داعش در تلعفر را هدف حملات خود قرار دادند.

*26 آگوست ارتش سوریه با پشتیبانی هم‌پیمانان خود موفق شدند 770 کیلومتر مربع از اراضی تحت اشغال داعش در مناطق بیابانی مرکز سوریه را به کنترل خود در آورند.

*5 اکتبر الحویجه و مناطق طراف آن به کنترل نیروهای ارتش عراق در آمد.

* 17 اکتبر نیروهای تحت حمایت آمریکا پیروزی بر داعش در شهر رقه را اعلام کردند.

*26 اکتبر ارتش سوریه ایستگاه آبرسانی «T2» را از اشغال عناصر تروریستی آزاد کردند.

*3 نوامبر ارتش سوریه پیروزی بر داعش در شهر راهبردی دیرالزور به عنوان بزرگ‌ترین شهر در شرق سوریه را اعلام کرد.

*9 نوامبر ارتش سوریه پیروزی بر داعش را اعلام کردند.

منبع:میزان

انتهای پیام/

فروپاشی خلافت خودخوانده داعش در عراق و سوریه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: داعش تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۷۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت مناطق سیل زده | تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها

به گزارش جام جم آنلاین، حسین ظفری در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت استان های سیل زده، افزود: شب گذشته بارش های شدیدی در استان های غربی و  جنوبی کشور داشتیم. در استان خوزستان شهر دزفول میزان بارش ها به ۱۰۷ میلی متر رسید.

وی اظهار کرد: همچنین در ایلام، خوزستان و  چهارمحال و بختیاری راه های عشایری آسیب جدی دیده اند و تعدادی دام نیز تلف شده‌اند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: خوشبختانه تلفات جانی در اثر این بارش ها نداشته‌ایم، اما ارزیابی ها هنوز ادامه دارد. 

ظفری گفت: راه های اصلی باز هستند و تردد در جریان است. 

وی افزود: برق در شهر معمولان استان لرستان نیز قطع شده بود که با همکاری سازمان ها وصل شد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: نیروهای امدادی در استان های شمالی، غربی و شمال غربی کشور در حالت آماده باش قرار دارند. 

ظفری با اشاره به آبگرفتگی ها گفت: در بخش هایی از شهرهای، اهواز و ایلام برخی خانه ها دچار آبگرفتگی شدند که ساکنان به مناطق امن انتقال داده شدند.

وی افزود:در استان های ایلام، خراسان جنوبی و چهارمحال و بختیاری، عده ای از مردم در محاصره سیلاب قرار گرفته بودند که به کمک نیروهای امدادی رهایی یافتند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به بارش تهران ادامه داد: در بازدیدهای میدانی خودم در اطراف تهران مشاهده کردم که تمام نیروهای امدادی اعم از هلال احمر، پلیس، آتش نشانی و اورژانس در آمادگی کامل هستند. 

ظفری گفت: ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها تشکیل شده‌اند. این آمادگی ها تا پایان بارش ها ادامه خواهد داشت و ان‌شاءالله این بارش ها را نیز سپری می کنیم.

دیگر خبرها

  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • سیل و آبگرفتگی در ۲۱ استان کشور
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده | تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها