Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-05-04@06:35:30 GMT

آشنایی با مسن ترین بازیکنان حاضر در جام های جهانی

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۳۸۲۵۳

آشنایی با مسن ترین بازیکنان حاضر در جام های جهانی

در این مطلب نگاهی داریم به پیرترین بازیکنانی که توانستند در جام جهانی حضور یابند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

در این مطلب قصد داریم به معرفی ۵ بازیکن مسن، که موفق به حضور در جام جهانی شده اند بپردازیم:

۵٫ دینو زوف: ۴۰ سال

این هم یک بازیکن اسطوره ای. دینو زوف پیرترین فوتبالیستی است که توانسته قهرمان جهان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در سن ۴۰ سالگی موفق به انجام این کار شد. زوف سنگربان ایتالیا بود که تیمش در فینال جام جهانی ۱۹۸۲ با نتیجه ی ۳-۱ از سد آلمان غربی گذشت. او در سال ۱۹۶۸ کار خود را با تیم ملی آغاز کرد و ۱۱۲ بار حضور او در تیم ملی وی را به پنجمین بازیکن جهان تبدیل کرد که بیش از سایرین در تیم ملی بازی کردند. زوف در عین حال در سال ۱۹۶۸ همراه با ایتالیا به قهرمانی در جام ملت های اروپا رسید.

۴٫ پیتر شیلتون: ۴۰ سال

در حالی که ایتالیا زوف و بوفون را دارد انگلستان بانکس و شیلتون را دارد. این بازیکن اخیر یکی از پیرترین دروازه بان هایی بود که در سن ۴۰ سالگی و ۹ ماهگی برای انگلستان در جام جهانی ۱۹۹۲ حاضر شد. شیلتون تقریباً برای تمام باشگاه های انگلستان بازی کرده، اما بهترین عملکردهای او مربوط است به باشگاه های لستر، ناتینگهام و ساوتهمپتون. وی کار خود را با تیم ملی انگلستان در سال ۱۹۷۰ آغاز کرد و بیشترین تعداد بازی ملی را در تاریخ این کشور دارد.

۳٫ پات جنینگز: ۴۱ سال

تولد ۴۱ سالگی پات جنینگز بود که وی در مرحله ی گروهی جام جهانی ۱۹۸۶ برزیل در تیم ایرلند شمالی برابر برزیل قرار گرفت. جنینگز با ۱۱۹ بار حضور در تیم ملی بیشترین بازی های ملی را در کشور خود دارد. او دوران جوانی خود را در ایرلند گذراند اما در سال ۱۹۶۳ به واتفورد انگلستان پیوست. یک سال بعد راهی تاتنهام شد و عمده ی فعالیت خود را در این باشگاه سپری کرد. در سال ۱۹۷۷ به آرسنال پیوست و هشت فصل را همراه با توپچی ها بود. او در مجموع دوران فعالیت خود ۸۰۰ بار در میادین حاضر شد.

۲٫ راجر میلا: ۴۲ سال

راجر میلا به یاد ماندنی ترین لحظه های تاریخ جام جهانی را در سال ۱۹۹۰ به ثبت رساند. وی در این تورنمنت چهار بار گل زد که بعد از هر بار گلزنی به نقطه ی کورنر می رفت و مشغول رقص دور پرچم کورنر می شد. راجر چهره ای آشنا در فوتبال اروپا نبود. او در سال ۱۹۹۴ هم همراه با کامرون در جام جهانی حضور یافت و با ۴۲ سال یکی از پیرترین بازیکنان حاضر در این جام نام گرفت. آخرین حضور او در جام جهانی توأم شد با شکست ۶-۱ تیمش برابر روسیه.

۱٫ فرید موندراگون: ۴۳ سال

سه روز از تولد ۴۳ سالگی فرید می گذشت که همراه با کلمبیا در دیدار برابر ژاپن در جام جهانی ۲۰۱۴ حاضر شد. موندراگون در مدت فعالیت ۲۰ ساله ی خود ۵۱ بار برای کلمبیا به میدان رفت. او دوران فعالیت حرفه ای عجیبی داشت به طوری که در باشگاه های تقریباً تمام کشورهای جهان بازی کرده. فرید در کلمبیا، پاراگوئه، آرژانتین، فرانسه، آلمان، اسپانیا، ترکیه و آمریکا دوران مختصری حضور داشت. او در گروه c رقابت های مرحله ی گروهی جام جهانی ۲۰۱۴ به عنوان یار ذخیره وارد زمین شد. لحظه ای به یادماندنی و پرشور برای او رقم خورد. وی پس از حذف تیمش از آن جام، فوتبال را کنار گذاشت.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: اینفوگرافی پیتر شیلتون جام جهانی 2018 روسیه راجر میلا فرید موندراگون محبوبترین تصاویر پرسپولیس استقلال لیگ برتر رئال مادرید تیم ملی بارسلونا فوتبال ایران استقلال تهران پرسپولیس تهران تیم پرسپولیس مهدی طارمی فوتبال رونالدو فوتبال جهان باشگاه پرسپولیس تراکتورسازی یورو 2016 علی کریمی برانکو لیگ قهرمانان آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۸۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکونام بازار کری استقلالی‌ها را داغ‌تر کرد (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تمرین امروز استقلال با حضور نمایندگان رسانه‌ها و هواداران برگزار شد و همین موضوع باعث شد تا بخش‌های مختلف تمرین زیر ذره‌بین حاضران قرار داشته باشد.

در یکی از آیتم‌های تمرینی بازیکنان استقلال به انجام بازی آقا وسط پرداختند که جواد نکونام هم در یکی از گروه ها حضور داشت و ضمن بازی کردن با شوخی‌های خود سعی داشت روحیه بازیکنانش را بالاتر ببرد.

بازار کری‌خوانی در این بخش از تمرین حسابی داغ بود و بازیکنان بر سر تصاحب توپ با یکدیگر و رفتن به وسط دایره مربوط به آقا وسط بسیار کل کل می‌کردند. سرمربی استقلال هم در این آیتم‌ها بازیکنانش همراهی می‌کرد و البته که سعی داشت با میانجی‌گری در برخی صحنه‌ها مسیر اتفاقات را عوض کند.

در یکی از بخش‌ها ابوالفضل جلالی نسبت به پاسی که هم تیمی‌هاش به او داده بود و باعث لو رفتن توپ شده بود، اعتراض داشت که نکونام به سمت او رفت و این بازیکن که روی زمین افتاده بود را بلند کرد، اتفاقی که تصاویر جالبی را به ثبت رساند.

استقلالی‌ها با انگیزه زیاد آماده مسابقه با ذوب‌آهن می‌شوند و امیدوارند با پیروزی در این دیدار صدر نشینی خود را تثبیت کنند.

دیگر خبرها

  • فوتسال نیاز به بازی با تیم‌های بزرگ دارد/ نگران جام جهانی هستیم
  • تاتا مارتینو: شانس حضور آنخل دی ماریا در اینتر میامی؟ فعلا که غیرممکن است!
  • نکونام بازار کری استقلالی‌ها را داغ‌تر کرد (عکس)
  • توخل: نگران آینده بایرن نیستم
  • نفرات جدید کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی با برگزاری مجدد انتخابات مشخص شدند
  • برگزاری مجدد انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون دوومیدانی
  • شاید ما در حال حاضر در یک جنگ جهانی هستیم!
  • یازده ستاره تیم ملی ایران که زود خاموش شدند
  • روبرت لواندوفسکی یک پیشنهاد نجومی از عربستان را رد کرد
  • اتفاقی تلخ برای والیبال ایران