Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-25@15:33:41 GMT

پدیده تغییر کاربری باغات در استان تهران

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۳۹۱۷۸

پدیده تغییر کاربری باغات در استان تهران


شهریار- وزیر جهاد کشاورزی گفت: متاسفانه در استان تهران با پدیده تغییر کاربری باغات روبرو هستیم.

به گزارش امتداد نیوز، محمود حجتی پیش از ظهر سه شنبه در حاشیه سفر اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور به شهریار طی سخنانی گفت: متاسفانه در استان تهران با پدیده تغییر کاربری باغات روبرو هستیم.

وی سپس ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغ‌ها را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: باید راه حلی برای جلوگیری از ساخت و سازها پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر جهاد کشاورزی سپس به بررسی راه های کاهش قیمت محصولات کشاورزی پرداخت و افزود: با تشکیل زنجیره‌های تولید و حذف دلال‌ها می‌توانیم قیمت تولیدات کشاورزی را پایین بیاوریم.

وی تاکید کرد: باید به بخش کشاورزی و بازار این بخش پایداری ببخشیم و به سمت کشاورزی نوین برویم و از کشاورزی سنتی فاصله بگیریم.

حجتی با بیان این که اقدامات خوبی در تأمین تجهیزات مکانیزاسیون در بخش کشاورزی صورت گرفته است، گفت: در پی گسترش مکانیزاسیون دستگاه ها و تجهیزات در بخش کشاورزی هستیم، باید در مصرف آب نیز صرفه جویی کنیم و این صرفه جویی از طریق تجهیز اراضی کشاورزی به آبیاری نوین میسر است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: آبیاری نوین علاوه بر کاهش مصرف آب، باعث کم شدن هزینه تولید و افزایش کیفیت محصول نیز خواهد شد.

وی در خصوص «حمایت از کالای ایرانی» نیز گفت: به دنبال تدابیری هستیم تا مازاد تولیدات کشاورزی در فصول مختلف سال در کشور صادرات شود، تا از این طریق از کشاورز ایرانی و کالای ایرانی حمایت شود.

بر اساس این گزارش، صبح سه شنبه  آیین بهره برداری از طرح آبیاری تحت فشار اراضی کشاورزی ۲۰۵ هکتاری روستای «بادامک» شهریار و نیز سردخانه محصولات کشاورزی با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، محمد حسین مقیمی استاندار تهران محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، محمد محمودی شاه نشین نماینده مردم شهرستان های ملارد، شهریار و قدس در مجلس شورای اسلامی و تنی چند از مسئولین محلی برگزار شد.

true برچسب ها : محمود حجتی منطقه شهریار وزارت جهاد کشاورزی true

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: محمود حجتی منطقه شهریار وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۹۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان

سرهنگ مسلم مویدی گفت: بر اساس تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به تعداد ۴ مورد به مساحت ۶ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی و تعداد ۷مورد حکم ماده ۳ به مساحت ۶ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی با حضور پرسنل یگان حفاظت امور اراضی، مدیر جهاد کشاورزی، نماینده دادستان، نیروی انتظامی و سایر عوامل مرتبط در شهرستان دورود به حالت اولیه بازگشت.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان لرستان تصریح کرد: اطلاع‌رسانی و برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی در مورد قوانین مربوط به تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها برای افزایش سطح آگاهی عمومی مردم از مهمترین اقدامات و اولویت‌های این یگان است.

سرهنگ مسلم مویدی در پایان ضمن تشکر از مدیریت جهادکشاورزی شهرستان دورود افزود: با توجه به اینکه طبق قانون تشخیص تغییر کاربری به عهده کمیسیون تبصره یک ماده یک هست مردم عزیز فریب افراد سودجو و فرصت‌طلب را نخورند و قبل از هرگونه معامله حتماً از مدیریت امور اراضی استان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها استعلامات لازم را به عمل آورند و در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی با سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ سازمان امور اراضی کشور تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید  
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • ۳۹۵ هکتار اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی واگذار شد