Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-24@13:07:36 GMT

کنترل کیفیت مدارس یعنی دسته‌بندی کردن دانش‌آموزان

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۳۹۶۱۴

عضو کمیسیون آموزش: یکی از اهداف نظام تضمین و کنترل کیفیت مدارس،رتبه ‌بندی آنهاست در حالی که این امر، مصداق دسته‌بندی و طبقه‌بندی مجدد دانش‌آموزان است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

به نقل از خانه ملت محمد بیرانوندی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به نظام تضمین و کنترل کیفیت مدارس، گفت: یکی از اهداف این نظام را رتبه ‌بندی مدارس می‌دانند؛ در حالی که این امر، مصداق دسته‌بندی و طبقه‌بندی مجدد دانش‌آموزان است

وی با اشاره بهنظام تضمین و کنترل کیفیت مدارس، گفت: آموزش و پرورش برای برقراری عدالت آموزشی آزمون ورودی مدارس سمپاد را حذف کرد؛ حال چگونه با نظام تضمین و کنترل کیفیت مدارس به دنبال رتبه‌بندی آنها است؟

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه دانش‌آموزان فقط می‌توانند در مدارس اطراف محل سکونت خود ثبت‌نام کنند، این رتبه‌بندی به کار نمی‌آید؛ چرا که در برخی موارد والدین ناچارند فرزندان خود را مدارسی ثبت نام کنند که رتبه مناسبی ندارند و این موضوع باور منفی زیادی برای آنها ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ممکن است آموزش و پرورش با این برقراری این نظام به دنبال ایجاد رقابت بین مدارس باشد در غیر این صورت این وزارتخانه از رتبه‌بندی مدارس نفعی نمی‌برد و حتی در آینده تاثیرات روانی نامناسبی برای دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها ایجاد می‌کند.

بیرانوندی افزود: حتی اگر هدف ایجاد رقابت بین مدارس و در نتیجه تشویق آنها به پیشرفت باشد، آموزش و پرورش باید بررسی کند که در کنار منافعی که از این سیستم به دست می‌آورد چه بار روانی و آسیب اجتماعی ایجاد می‌کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رتبه‌بندی مدارس طبقه‌بندی مجدد دانش‌آموزان است،تصریح کرد: برخی از مدارس دولتی کیفیت پایینی دارند و با توجه به تعداد زیاد دانش‌آموزان کشور باید از ظرفیت این مدارس نیز استفاده کرد بنابراین برخی از بچه‌ها ناچارند در مدارسی ادامه تحصیل دهند که از کیفیت و سطح آموزشی مناسبی برخوردار نیستند و این امر ممکن است آسیب روانی بسیاری برای آنها ایجاد کند.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۹۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیر آموزش و پرورش خوانسار در نشست شورای آموزش این شهرستان گفت: در پویش سپاس از معلم دانش آموزان و اولیاء دانش آموزان در مدارس خوانسار به برگزاری برنامه‌های فرهنگی پرداختند.
مرتضی گرجی افزود: ۴۸ واحد آموزشی درشهرستان فعال است که فرسوده بودن برخی از مدارس و کمبود کادر آموزشی از عمده مشکلات سال آموزشی جدید در خوانسار بوده است.
وی گفت: آسفالت محوطه مدرسه شهیدان سقایی و رفعتی خوانسار و استحکام بخشی دبیرستان مفتح شهر ویست از جمله مصوبات جلسه شورای آموزش و پرورش در راستای حل مشکلات این دو واحد آموزشی است.

دیگر خبرها

  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • آموزش رفتار‌های صحیح ترافیکی به دانش آموزان مدارس استثنایی
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌ و بختیاری
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌وبختیاری