Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@17:44:27 GMT

مؤسسه مردم‌نهاد گرجستان؛ پیشگام در آموزش قرآن

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۳۹۸۸۲

مؤسسه مردم‌نهاد گرجستان؛ پیشگام در آموزش قرآن

پرچم گرجستان

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ حمید مصطفوی رایزن فرهنگی ایران در گرجستان به همراه مجتبی کامرانفرد، رایزن فرهنگی سابق كشورمان در تفلیس با حضور در شهر مارنئولی گرجستان با راسم محمداف، مدیر مؤسسه اهل بیت (ع) گرجستان دیدار كرد.

در این دیدار راسم محمداف در باب معرفی مؤسسه اهل بیت(ع) شهر مارنئولی(Marneuli) گفت: این مؤسسه یک سازمان رسمی و ثبت‌شده مردم‌نهاد بومی در شهر مارنئولی گرجستان است که اساس و پایه فعالیت‌های آن بر همکاری‌های داوطلبانه و بومی نهاده شده است و مخاطبان مورد نظر این مؤسسه مسلمانان سراسر گرجستان، علاقمندان غیرمسلمان به اسلام و تشیع هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مؤسسه با هدف تبلیغ و ترویج مکتب نورانی اسلام و احیای امر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در زمینه‌های برگزاری مراسم‌های مذهبی، برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن کریم و معارف اسلامی، رسیدگی به امور طلاب، روحانیون و فعالان مذهبی منطقه، برگزاری اردوهای زیارتی برای جوانان و ایجاد پایگاه اینترنتی اطلاع‌رسانی فعالیت می‌کند.

مارنئولی؛ پایتخت شیعه در گرجستان

وی همچنین در خصوص اهمیت شهر مارنِئولی صحبت کرد و در این باره گفت: این شهر پایتخت شیعه در گرجستان است و بیش از 83 درصد جمعیت این شهر را آذری‌های گرجستان که غالباً شیعه هستند، تشکیل می‌دهند. تقریباً حدود ۱۳0 هزار نفر شیعه در این شهر زندگی می‌کنند، تجمع بیشتر شیعیان در گرجستان در سه شهر تفلیس، مارنئولی و گاردابانی است و به برخی از فعالیت‌های دینی ترکیه در گرجستان از جمله حمایت از ساخت و مرمت 260 مسجد مسلمانان اهل تسنن، انتخاب و پذیرش نخبه‌های گرجی و مسلمانان اهل تسنن برای اعزام به تركیه به منظور تحصیل در دانشگاه‌های این كشور و همچنین اعزام افرادی برای تحصیل علوم دینی به ترکیه، تأسیس و راه‌اندازی مدارس و مراکز دانشگاهی مشترک در گرجستان اشاره کرد.

حمید مصطفوی، رایزن فرهنگی ایران در گرجستان هم در سحنانی کوتاه گفت: مؤسسه اهل بیت(ع) در گرجستان توانسته است گام‌های مؤثری را در راستای اهداف ارزشمند ترویج و تبلیغ حقایق ناب دین مبین اسلام و احیای امر اهل بیت(ع) بردارد و تاکنون فعالیت‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی افزود: خوشبختانه در گرجستان اقوام گوناگون با عقاید و ادیان گوناگون با آرامش در کنار هم زندگی می‌کنند و حب اهل بیت(ع) نقطه مشترک ما و اهل سنت و این نقطه عطفی برای وحدت مسلمانان است؛ بنابراین اگر همه مسلمانان بر سر سفره اهل بیت(ع) جمع شوند، بسیاری از اختلافات رفع می‌شود.

مصطفوی تأكید كرد: باید در خصوص شناساندن اهل بیت(ع) و معرفی شخصیت و فضایل آنها، فعالیت و اقدامات گسترده‌تری داشته باشیم و در این راستا از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

رایزنان فرهنگی جدید و قدیم ایران در پایان این جلسه از مقبره «سیدلر» از زیارتگاه‌های شیعیان بازدید كردند. زیارتگاه «سیدلر» مقبره چند تن از سادات خویی مقیم گرجستان است که دارای کرامت و مورد اعتنای مردم منطقه بودند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۹۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، مدیریت دارالقرآن طوبی بوشهر از سه سال پیش به خانم عزت عالی‌حسینی واگذار شد تا کلاس‌های آموزش مفاهیم، روخوانی، روان‌خوانی حفظ و تدبر برای علاقمندان برگزار شود.

خانم عالی حسینی با سابقه ۲۷ ساله تدریس، افتخار خود را خادمی قرآن می‌داند.

این بانوی ۵۳ ساله با آمدنش به دارالقرآن طوبی، فضای آموزش را به گونه‌ای بازسازی کرد تا کودکان با اشتیاق بیشتری در کلاس‌ها شرکت کنند.

او برای کودکان ۵ ساله طرح رویش قرآنی را اجرا کرد که با نماز، اذان، اخلاق، تربیت اسلامی و روان‌خوانی قرآن آشنا شوند و به گفته خودش وقتی به مدرسه می‌روند چند قاری و حافظ قرآنی داشته باشیم.

در دارالقرآن طوبی مادران هم در کنار فرزندان‌شان قرآن می‌خوانند و برخی از آنها حافظ چند جزء هستند.

۳۰ بانوی کم‌سواد هم در کلاس‌های آموزش قرآن شرکت کردند و به تنهایی می‌توانند قرآن را ختم کنند.

خانم عالی حسینی در حوزه‌های داستان نویسی، عکاسی و مقاله نویسی با موضوع حجاب و عفاف ۳۰۰ رتبه کشوری و استانی دارد.

به اعتقاد وی فرقی نمی‌کند در چه موسسه قرآنی و در کجا فعالیت می‌کند، مهم این است که دانش‌آموزانی حافظ و قاری قرآن و مانوس با آیات الهی تربیت شوند.

سالانه حدود ۵۰۰ کودک در دارالقرآن طوبی بوشهر قرآن و مفاهیم آن را فرا می‌گیرند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • ۸۰۰ هزار نفر گواهی حفظ را در طرح «زندگی با آیه‌ها» دریافت کردند
  • پلیس مکتبی پیشگام برای اجرای احکام الهی
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی