Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی فتحی گفت: مسولین باید باحمایت از تولیدات اصولی، ریشه ای و پایه ای کاری کنند که تئاتر درسبد فرهنگی هر خانواده جای گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛مهدی فتحی از هنرمندان تئاتر استان البرز در گفتگو با نگارانه اظهار داشت: به طورکلی هنرهای نمایشی در ایران محجور است زیرا هنرمندان این رشته اصولی کار نمی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از کارهای اصولیی که باید روی آن کار شود مخاطب شناسی است که مبتنی بر تحقیقات میدانی است. هنرمندان ما فقط به فکر آن هستند که کار کنند و اصطلاحا هم کار دلی انجام می دهند و صرفا به کار رقابتی و جشنواره ای می پردازند و بدنبال اسم و رسم هستند حال اینکه کاش این رقابت در مسیر جذب مخاطب قرار می گرفت، لذا باید درک کرد که اکثرکارهایی که برای جشنواره و رقابت تولید می شوند خیلی زود پرونده آنها بسته می شود وتمام زحمات و تلاش طاقت فرسای آنها بی نتیجه می ماند. باید بدانیم که نتیجه اصلی در مقبولیت اجتماعی یا همان مخاطب شناسی است.

وی ادامه داد: درکشورهای غربی این اتفاقات به صورت اصولی انجام می شود و اینگونه است که مشاهده می شود خیلی از کارهای نمایشی در این کشورها سالهاست بر روی صحنه می رود و دایما هم تکرار می گردد.

فتحی تاکید کرد: یک جریان اشتباهی درکشور ما رخ داده و به اسم اسپانسر است که بیشتر مسولان و ادارات یک سری از کارها را به صورت سفارشی از هنرمندان می خواهند که کارهایی بی مایه است و مقطعی انجام می شود و هیچ نتیجه و خروجی ندارند.

وی افزود: درکشورهای توسعه یافته مسئولین به این نتیجه رسیده اند که برای حمایت از فرهنگ، هنر و هنرمند درصدی از در آمد شرکتها و صنایع بزرگ به کارهای هنری تعلق گیرد که همچین کاری در کشورما انجام نمی گیرد.

فتحی گفت: طرح استقرار گروهای نمایشی در کشورما از دید مدیران فقط جنبه گزارش عملکردی دارد  و درصورتی که  تمامی این کارها به فرهنگ سازی نیازدارد و فرهنگ سازی درمیان مسولین، هنرمندان و مخصوصا هنرمندان هنرهای نمایشی مقوله سخت و غریبی است که کمتر کسی حاضر است به آن تن در دهد چون یک پروسه زمان براست و آنها بدنبال کارهای زود بازده و گزارش برای بالا بردن راندمان کاری یا ایجاد اسم و رسم می باشند.

وی تصریح کرد: مسولین باید هنرمندان هنرهای نمایشی را طوری حمایت کنند تا بازدهی درزمینه آموزش های پایه ای باشد و  جلب مخاطب تداوم و استمرار یابد و نهایتابرای رسیدن به نتیجه ای مطلوب بینجامد تا شاهد تئاتری پویا و پیشرونده در جهت صحیح باشیم.

فتحی خاطر نشان کرد: مسولین باید با حمایت از تولیدات اصولی، ریشه ای و پایه ای کاری کنند که تئاتر درسبد فرهنگی هر خانواده ای جای گیرد. حال آنکه متاسفانه مشاهده می شود که به تبلیغات و گزارشات عملکردی بیشتر از تئاتر اهمیت داده می شود تا به نقش آن اثر و بازخورد آن درجامعه.

وی عنوان کرد: سالهاست این شعار را می شنویم که باید کاری انجام دهیم تا بتوانیم مردم را بسوی سالن های تئاتر جذب کنیم, اما برای انجام این مهم هیچ یک از مسولین حمایتی انجام نمی دهند و همیشه این امر در حد حرف باقی مانده است و ما فقط شاهد سمینار و همایش های بی نتیجه هستیم. من می خواهم بدانم وقتی کاری حمایت نشود,مدیریت نگردد، چگونه می توان انتظار داشت که به بار بنشیند؟

فتحی بیان کرد: حمایت از تاتر فقط در کلام مسولین است و هیچ حرکت دیگری از آنها تا به امروز چه از نظر زیر ساخت ها و چه از نظرمالی دیده نشده است چرا که آنها فقط کاری را انجام می دهند که درگرو منافعشان باشد نه منافع و نیاز جامعه.

وی در پایان ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو اظهار داشت: امیدوارم روزی شاهد شکوفایی این هنر در کشورمان باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۹۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت دستگاهی برای حفاری عمق تا ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس شناسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، هادی گریوانی عضو هیئت علمی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی و مجری طرح پژوهشی کاوشگر خلیج فارس در نشست خبری که به مناسبت روز ملی خلیج فارس در این پژوهشگاه برگزار شد با اشاره به آخرین ماموریت کشتی اقیانوس پیما گفت: تاکنون عمق ۷۰۰ متری در دریای خزر مورد مطالعه قرار گرفته بود.

وی با بیان اینکه برای این منظور لازم بود از دستگاهی بهره ببریم که قیمت بالایی داشت و تهیه آن از کشورهای خارجی دشوار بود، گفت:از این رو اقدام به ساخت تجهیزی کردیم که توسط محققان پژوهشگاه به نتیجه رسید و عمیق ترین ماموریت بین 2هزارو 500 تا 3 هزار متری با موفقیت انجام شد.

گریوانی با بیان اینکه این دستگاه با پنج درصد هزینه‌ نمونه وارداتی ساخته شد، گفت: با استفاده از این دستگاه در عمیق‌ترین عمق در ۶۵ مایلی ساحل ایران حفاری انجام شد. از جاسک حدود ۶۵ مایل به سمت عمان بخش عمیق حفاری کردیم.

وی افزود: بیش از ۵۰ نقطه از عمق‌های ۵۰۰، ۶۰۰ متر شروع کردیم و در عمیق‌ترین عمق ۲۱۲۳ متر حفاری انجام دادیم. نمونه‌های گرفته شده  در آزمایشگاه‌های شیمی، زمین شناسی و ... در حال مطالعه است.

وی گفت: کار دیگری که در قالب این مطالعه انجام شد و از جنبه‌های علمی و حتی دفاعی با ارزش است مشخصات ستون آب است که چه مشخصات فیزیکی و شیمیایی دارد. از مدل سازی‌های مختلف استفاده می‌شود، در تعیین چرخه‌های آب مدل تعیین کننده است. در دریای عمان لایه‌هایی از آب وجود دارد که از قطب جنوب در مقیاس جناحی می‌آیند و منابع باارزش غذایی همراه خود دارند.

گریوانی افزود: دریای عمان برای ما بکر است و در عمق‌های ۷۰۰، ۸۰۰ متر بررسی ستون آب داشتیم؟ در ۱۹۵۰ و تعداد زیادی نقطه اطلاعات با ارزشی را مانند، دما، شوری و ... جمع آوری کردیم که مانند مغزه‌ها از جنبه‌های مختلف روی آنها کار‌های تحقیقاتی انجام شده است.

وی درباره زمان استخراج داده‌ها گفت: داده‌ها وجود دارد و استفاده‌های اولیه می‌شود و این قابلیت وجود دارد تا سال‌ها از این داده‌ها در موضوعات مختلف استفاده شود. به طور مثال اگر پارسال در این محدوده دیتابرداری شده دو، سه سال بعد با یک تامین اعتبار دیتابرداری انجام شود و بررسی و مشاهده این تغییرات از لحاظ علمی باارزش است. 

وی گفت: مغزه گیری معمولا صحت سنجی است و ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی را به صورت پیوسته از سطح آب تا پایین‌ترین نقطه‌ای که دستگاه‌ها می‌روند اندازه گیری می‌کنند بنابراین در این موضوع صحت سنجی موضوعیت ندارد. در دریای عمان کسی مغزه‌ای نگرفته که صحت سنجی شود، اما ممکن است نزدیک ساحل کسی چیزی گرفته باشد ولی در عمق دو هزار متری مغزه گیری مسبوق به سابقه نبوده که صحت سنجی شود.

وی درباره بازه زمانی مغزه گیری گفت: پروسه مقدمات عملیات مغزه گیری یک ماه طول کشید و قبل از تعطیلات عید شروع شد و تیم تحقیقاتی ما تعطیلات عید را شناور بودیم. از ۲۵ اسفند وارد شناور شدیم و ۱۸ فروردین کار را تمام کردیم.

وی علت انجام عملیات در این زمان را استفاده بهینه از شناور عنوان کرد و گفت: دریای عمان باد‌های موسمی دارد که پدیده مانسون را موجب می‌شود که این پدیده در اردیبهشت ماه شروع می‌شود و عملیات دریایی در آن زمان امکان پذیر نیست. برای اینکه به این شرایط برخورد نکنیم مجبور شدیم در تعطیلات نوروز بیس تایم داشته باشیم.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • البرز به ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد
  • جایزه نوبل ایرانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • ساخت دستگاه حفاری تا عمق ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی
  • ساخت دستگاهی برای حفاری عمق تا ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس شناسی
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • با«مست عشق» کرک و پر حسن فتحی ریخت؟!
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری