Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار اردبيل از 24 ساعته شدن فعاليت پايانه مرزي بيله سوار در آينده نزديک خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا ؛ بهمن حسين زاده توضيح داد : با هدف بستر سازي براي افزايش مراودات اقتصادي استان با کشور همسايه و با پيشنهاد اين استانداري ، شبانه روزي شدن فعاليت گمرک بيله سوار در سفر رييس جمهور کشورمان به جمهوري آذربايجان مطرح و به عنوان يکي از مصوبات سفر لحاظ مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد : در گام اول ، روزانه 5 ساعت به ساعات فعلي فعاليت پايانه مذکور اضافه و متعاقبا اين زمان 24 ساعته خواهد شد.
او افزود : از 25 اسفند سال گذشته تا 6 فروردين امسال ، نزديک به 59 هزار نفر از مرز بيله سوار تردد کرده اند که رشد 36 درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان مي دهد.
معاون استاندار با بيان اين که در اين مدت ، تمام خدمات لازم از طريق گمرک و پايانه مرزي بيله سوار به مسافران آذري و ايراني ارايه شده توضيح داد: در روزهاي پاياني سال گذشته ، جلسه کارگروه ويژه مرز وزارت کشور به درخواست استاندار اردبيل با دستور ويژه درخصوص 24 ساعته نمودن گمرک بيله سوار تشکيل شد که قبل از آن هم در جلسه کارويژه مرزي استان اين موضوع تصويب و به دستگاه هاي اجرايي ذي ربط ابلاغ شده بود.
حسين زاده در قسمت ديگر سخنانش ، از توسعه 400 هکتاري پايانه مرزي بيله سوار با خريد اراضي واقدامات مربوط خبر داد وگفت: با هداف تبديل اين پايانه به شريان صادراتي کشور، شبانه روزي شدن فعاليت گمرک وپايانه مرزي بيله سوار در کارگروه ويژه وزارت کشور بررسي و با طرح ظرفيت هاي استان از قبيل صادرات کالا ، به خصوص محصولات توليدي استان به جمهوري آذربايجان و کشورهاي آسياي ميانه ، تردد مسافر ، ترانزيت از افزايش ساعات کاري پايانه دفاعيات لازم انجام گرفت.
او همچنين از انجام مذاکرات لازم با طرف هاي آذري در خصوص 24 ساعته شدن فعاليت گمرک و پايانه بيله سوار خبر داد و با اشاره به جلسات هماهنگي برگزار شده اخير با حضور استاندار اردبيل و رئيس کل گمرکات کشور ، ادامه داد: نصب و راه اندازي دستگاه ايکس ري کانتينري و خودروئي از مصوبات اين جلسه است که مقرر شده در سال جديد اقدام شود.
معاون هماهنگي امور اقتصادي وتوسعه منابع استاندار اردبيل به تکميل طرح هاي کشاورزي و شبکه هاي آبياري پاياب سد خداآفرين که توليد محصولات کشاورزي استان را به ميزان چشمگيري ارتقا خواهد داد اشاره کرد و گفت : شبانه روزي شدن فعاليت پايانه مرزي بيله سوار به عنوان حلقه تکميلي اين اقدامات ، در افزايش جهشي صادرات غيرنفتي استان و کشور نيز اثرگذار خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۹۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳ برابری تردد مسافر از پایانه های مرزی

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد هدایتی مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: تردد مسافر از پایانه‌های مرزی کشور در مقایسه با سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است به گونه‌ای که طی بازه زمانی ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ الی ۶ فروردین ۱۴۰۳ با تردد ۴۶۵ هزار و ۵۷ نفر از پایانه‌های مرزی در مقایسه با ۱۵۹ هزار و ۷۸۵ تردد در بازه زمانی مشابه در سال قبل، افزایش تقریباً سه برابری را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: افزایش آمار تردد، ماحصل افزایش چشمگیر ظرفیت پایانه‌های مرزی و ایجاد امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در آنهاست به گونه‌ای که پایانه‌های مرزی مهران و شلمچه جایگاه‌های اول و دوم را به عنوان پرترددترین مرزهای مسافری بین‌المللی به خود اختصاص داده‌اند که این موضوع نشان می‌دهد عتبات عالیات مقصد اول سفرهای زمینی برون مرزی ایرانیان را به خود اختصاص داده است.

بر اساس اعلام سازمان راهداری، هدایتی گفت: پس از این دو مرز، پایانه مرزی رازی در جایگاه بعدی قرار دارد و این پایانه‌های مرزی تردد به ترتیب ۱۳۵ هزار و ۶۶۱، ۹۰ هزار و ۲۶۶ و ۵۱ هزار و ۲۹۶ مسافر را در این ایام ثبت کرده‌اند.

کد خبر 6062773

دیگر خبرها

  • بازگشایی گمرک مرزی افغانستان و ایران در استان نیمروز
  • سرمازدگی به ۶۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان اردبیل خسارت زد
  • سرمازدگی به ۶۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو خسارت زد
  • محفل انس با قرآن کریم در روستای قره قاسملوی بیله سوار
  • افزایش ۳ برابری تردد مسافر از پایانه‌های مرزی
  • پارک‌سوار شمالی شهر قم ساماندهی می‌شود
  • افزایش ۳ برابری تردد مسافر از پایانه های مرزی
  • سرمایه اجتماعی، امکان جذب و تجمیع سرمایه‌های فیزیکی و مادی را فراهم می‌کند
  • فیلم| محور پیرانشهر به تمرچین سفیدپوش شد
  • مهران و شلمچه پرترددترین پایانه‌های مرزی کشور در ۱۰ روز گذشته