Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@06:11:56 GMT

جنگ در زمین دشمن

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۴۰۰۰۴

در حالیکه این روزها، عده ای ازجوانان این مرز و بوم، صدها کیلومتر فرای مرزهای سرزمینی ایران، مشغول دفاع از اسلام، ایران و ارزش ها هستند، سربازان انقلابی فضای مجازی، عرصه جنگ را به درون مغزها و افکار عمومی دشمن برده اند و مشغول دفاع از بنیان های فکری نظام و انقلاب هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالیکه این روزها، عده ای ازجوانان این مرز و بوم، در قالب مدافعان حرم، صدها کیلومتر فرای مرزهای سرزمینی ایران، مشغول دفاع از اسلام، ایران و ارزش های آن هستند، سربازان انقلابی فضای مجازی عرصه جنگ را به درون مغزها و افکار عمومی دشمن برده و مشغول دفاع از بنیان های فکری نظام و انقلاب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دسته دیگری نیز هستند که نه مدافع حرم شدند و نه سرباز فضای مجازی؛ آنها که درک صحیحی از واقعیت جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران ندارند، در کشاکش نبرد، زمزمه عقب نشینی سر داده و پشت دو دسته اول را خالی کردند.

فرقی نمی کند که گفته شود «چرا جوانان ایرانی در عراق و سوریه حضور دارند» یا گفته شود «چرا فعالان انقلابی در فضای مجازی حضور دارند؟» هر دو جمله فوق نشان از درک نادرست از واقعیت جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران در عرصه مختلف نظامی، اقتصادی یا فرهنگی و اجتماعی است.

آنها که امروز نسجنیده لب به سخن گشوده و فعالان انقلابی فضای مجازی را به باد انتقاد گرفته اند این فرموده رهبر معظم انقلاب در هشتم شهریور ماه سال 88 را فراموش نکنند:

«.... در زمینه هاى مسائل اجتماعى، مسائل سیاسى، مسائل کشور، آن چیزهائى که به چشم باز، به بصیرت کافى احتیاج دارد، جوان دانشجوى ما، افسر جوان است، شما که استاد او هستید، رتبه ى بالاترِ افسر جوانید؛ شما فرمانده اى هستید که باید مسائل کلان را ببینید؛ دشمن را درست شناسائى بکنید؛ هدفهاى دشمن را کشف بکنید؛ احیاناً به قرارگاه هاى دشمن، آنچنانى که خود او نداند، سر بکشید و بر اساس او، طراحى کلان بکنید و در این طراحى کلان، حرکت کنید...».

در حالیکه که تصور می شد با تاکید مقام معظم رهبری(مد)، تحلیلگران متخصص و متعهد، در قالب آنچه جنگ نرم خوانده می شود، بتوانند همانند بسیجیان هشت دفاع مقدس، حماسه های بی بدیلی را در این عرصه بیافرینند، اما آنچه در عمل در حال روی دادن است عدم درک صحیح دستندرکاران از صحنه رویاروی است، بگونه ای که دشمن هر روز عملیات نرمی را طراحی و در عرصه فضای مجازی به اجرا می گذارد که در حکم یک بمب بوده که دقیقا اصول انقلاب و ارکان آن را هدف قرار داده است؛ بمبی که بجای اینکه فرد را از بین ببرد در داخل ایران، تک تک افراد را از اصول انقلاب دور کرده و در عرصه خارجی، اذهان ملل دیگر را علیه جمهوری اسلامی ایران یکپارچه ساخته و امکان تصمیم گیری های جمعی در قالب نهادهای تحت سلطه قدرت های بزرگ از جمله شورای امنیت سازمان ملل را فراهم می آورد.

اگر جنگ هشت ساله، تمامیت ارضی کشور را هدف قرار داده بود، جنگ اقتصادی در قالب تحریم، امنیت اقتصادی و رفاه شهروندان را به عنوان عرصه رویارویی تعریف کرده و جنگ در عرصه فضای مجازی، مدیریت اذهان عمومی علیه جمهوری اسلامی ایران را در نظر دارد.

هر کدام از حوزه های رویارویی فوق، طرح تدافعی و تهاجمی خود را دارد. در عرصه نظامی، مجهز شدن به تکنولوژی پیشرفته مانند صنایع موشکی که امروز مورد توجه دشمن قرار گرفته اهمیت دارد؛ در عرصه اقتصادی نیز همانگونه که مقام معظم رهبری در نام گذاری سال جدید خاطر نشان کردند، اتکا به تولید و توان داخلی باید مورد توجه واقع شود و در عرصه جنگ در فضای مجازی نیز، سربازانی باید تربیت شوند که بتوانند به اذهان عمومی دشمن حمله برده و طرح های نرم آن را خنثی کنند.

فرق نمی کند که میدان دفاع از کشور کجاست؛ دیپلماتی که در هزاران کیلومتر دورتر در پایتخت کشور بیگانه مشغول تبلیغات فرهنگی یا چانه زنی سیاسی است یا جوانی که سربند دفاع از حرم بر پیشانی خود بسته در حال نبرد با تروریست های تکفیری در عراق و سوریه بوده و آرزویش نماز در مسجد الاقصی است یا جوانی که طرح های دشمن را در فضای مجازی، شناسایی کرده، مسلح به دانش و مهارت است و با تفکر و اندیشه طرحی ریخته و به حملات دشمن پاسخ می دهد، اگرچه سختی و مشقت و اجر هر یک منحصر بفرد بوده و قابل مقایسه با یکدیگر نیستند اما ماهیت همگی دفاع از نظام اسلامی و انقلاب است.

امروز عده ای خواسته یا ناخواسته فعالیت سربازان فضای مجازی را زیر سوال برده و پشت خودی را در مقابل دشمن خالی کردند؛ عده ای که درک نکردند که پشتوانه نظام اسلامی حمایت مردمی است و دشمن با اختصاص میلیون ها دلار، همین پشتوانه مردمی نظام را از طریق طرح های نرم خود برای مدیریت اذهان عمومی هدف گرفته است. آنها که خواستار عقب نشستن جوانانی هستند که عمر و دانش خود را صرف مقابله با طرح های نرم دشمن در فضای مجاری کرده اند، صهیونیستی بودن میدان نبرد را دستاویز قرار داده اند...

کلام آخر آنکه، اگر برای امنیت روانی و اجتماعی از عموم مردم خواسته می شود در شبکه های اجتماعی که ماهیتی صهیونیستی دارند، فعالیت نکرده یا این سایت ها و نرم افزارها فیلتر می شوند، به معنای این نیست که سربازانی که به این منظور تربیت شده اند تا با دشمن در زمین آن مقابله کنند، در این فضا حضور نداشته باشند و یا کار با ابزار دشمن را نیاموزند. فرقش این است که فعال انقلابی فضای مجازی، بجای اینکه تحت تاثیر طرح های دشمن قرار گیرد، می رود که طرح های دشمن را در زمین دشمن خنثی کند؛ نکته ای که منتقدان درک نمی کنند همین است.

منبع:فارس