Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: شمار بازدیدکنندگان از مکان های تاریخی فرهنگی تحت پوشش این اداره کل در تعطیلات نوروز امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 22 درصد افزایش یافت.

مصیب امیری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از 25 اسفند پارسال تا ششم فروردین ماه جاری، یک میلیون و هشت هزار و 175 نفر از مکان های تاریخی و فرهنگی این استان بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: پارسال و در مدت مشابه 826 هزار و 937 نفر از مکان های تاریخی فرهنگی فارس دیدن کرده بودند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: در این مدت، مجموعه فرهنگی حافظیه با 267 هزار و 43 نفر بازدید کننده در صدر مکان های پربازدید فرهنگی و گردشگری استان بوده است.
وی ادامه داد: مجموعه جهانی تخت جمشید با 218 هزار و 912 نفر بازدید کننده در رتبه دوم قرار دارد و مجموعه فرهنگی سعدی با 177 هزار و 123 نفر بازدید کننده در جایگاه بعدی قرار دارد.
امیری بیان کرد: مجموعه جهانی پاسارگاد با 130 هزار و 558 نفر و ارگ کریم خان زند با 93 هزار و 218 نفر بازدید کننده در رتبه های بعدی مکان های پربازدید تاریخی استان فارس قرار دارند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در ادامه گفت: آمار تجمیعی اسکان در واحدهای اقامتی استان از 27 اسفندماه پارسال تا ششم فروردین ماه جاری یک میلیون و 698 هزار و 78 نفر شب بوده است.
وی اظهار کرد: این آمار شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، کمپ های موقت، کلاس های مدارس، منازل استیجاری، چادرهای مسافرتی، مهمانسراهای ادارات، خوابگاه های دانشجویی و سالن های ورزشی است.
9873/ 2027

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ميراث فرهنگي فارس گردشگري نوروز ۹۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۴۰۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف عملیات عمرانی احداث شهرک جدید در حاشیه شهر تاریخی جیرفت

به گزارش خبرنگار مهر، افشین صالحی نژاد، صبح سه شنبه در بازدید از این شهرک در جمع خبرنگاران افزود: در پی شکایت اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان از اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان پیرامون احداث شهرک جدید در حاشیه شهر تاریخی جیرفت، دادستانی ضمن بازدید میدانی از محل پروژه شهر جدید، دستور توقف موقت کار را صادر کرد.

وی، با بیان این مطلب که بایستی کار در محدوده اراضی شهرک جدید تا بررسی کارشناسی مجدد متوقف شود، بیان داشت: آثار تاریخی خط قرمز و میراث فرهنگی ماست و باید در جهت حفظ و نگهداری از آن دقت شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت افزود: شهر قدیم جیرفت یکی از دو محوطه تاریخی مهم جیرفت است که شرایط ثبت جهانی را دارد و نباید اجازه داد سهم این اثار تاریخی ارزشمند در ثبت جهانی از دست برود.

وی تاکید کرد: دستگاه قضایی با قاطعیت از اجرای طرح نهضت ملی مسکن حمایت می کند، اما مسئولان راه و شهرسازی بایستی درمناسب ترین مکان و پس از انجام اقدامات کارشناسی این طرح را عملیاتی و اجرا نمایند.

کد خبر 6093113

دیگر خبرها

  • ثبت رکورد تاریخی ورزشکاران قزوینی در مسابقات المپیک
  • این افراد می‌‎توانند رایگان از اماکن تاریخی کرمانشاه بازدید کنند
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی
  • توقف عملیات عمرانی احداث شهرک جدید در حاشیه شهر تاریخی جیرفت
  • خرید بلیت موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اینترنتی شد
  • از باستان‌شناسی خلیج‌فارس غافل مانده‌ایم
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • تصاویر نقشه‌های تاریخ با نام خلیج فارس
  • وزیر فرهنگ: در خلیج فارس همه منابع غنی انرژی را داریم