Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@21:44:35 GMT

«شتربان» مقصر اصلی وجود شتران در بستر زاینده رود بود

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۴۰۱۸۱

«شتربان» مقصر اصلی وجود شتران در بستر زاینده رود بود

اصفهان - معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: وجود شتران در زاینده رود تنها تخلف شتربان است و این اتفاق بعد از اتمام برنامه‌ «درخت فروردین» رخ داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد عیدی پیش از ظهر سه شنبه، در نشست خبری که به منظور پاسخگویی به حواشی که از انتشار تصاویری از شتر و الاغ در بستر زاینده رود و اطراف پل خواجو شکل گرفته بود، اظهار داشت: بازنمایی بخش کوچکی از عهد صفوی، نقش و فلسفه تاریخی پل خواجو که در آن زمان ها محل عبور شتر و الاغ بود، طی برنامه ای به منظور فرهنگ سازی در حاشیه پل خواجو برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که وجود شتران در بستر زاینده رود حتی بعد از اتمام برنامه ناشی از ضعف نظارتی شهرداری است و در این زمینه پاسخ شما چیست، سکوت را بهترین پاسخ دانست و ادامه داد: اجرای این نمایش و بازسازی بخش کوچکی از عهد صفوی یکی از ۷۰ برنامه ای بوده است که در ایام نوروز به اجرا گذاشته شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان که برگزاری این برنامه در کنار پل خواجو و حتی روی پل را مسئله ای عجیب و غریبی نمی دانست و واکنش رسانه ها را قابل تامل می دانست، اعلام کرد: نمایش شترها و الاغ در کنار پل خواجو که در قدیم، محل باراندازی کاروان های تجاری بود، می توانست ذهن ها را بیشتر به واقعیت نزدیک کند.

وی تصریح کرد: این برنامه در بستر زاینده رود  و روی پل خواجو اجرایی نشد که اگر هم روی پل خواجو بود مشکلی نداشت و اتفاقا چون پل خواجو در قدیم محور مواصلاتی بسیاری از کاروان های تجاری بوده است، بیشتر به واقعیت نزدیک می‌شد.

اگر آب در زاینده رود جاری بود این برنامه در کنار زاینده رود به اجرا گذاشته می شد

عیدی انتقاد به این برنامه را مایه خوشحالی دانست که میزان حساسیت و احساس مسئولیت مردم به مسئله زاینده رود را نشان می دهد و در ادامه گفت: زاینده رود برای ما نیز حیاتی است و خشکسالی و بحران زاینده رود برای جهانیان آسیب رسان است.

وی با اشاره به اینکه حتی اگر آب در زاینده رود جاری بود باز هم این برنامه در کنار زاینده رود و حاشیه پل خواجو که محل عبور کاروان های تجاری بود به صورت نمادین برگزار می‌شد، اضافه کرد: اجرای این برنامه قابل مقایسه با سال های گذشته و استفاده از بستر زاینده رود به عنوان پارکینگ و غیره نبوده و سال گذشته حجم وسیعی از خودروها به خاطر فضای کم پارکینگ به داخل زاینده رود هدایت شدند.

سکوت؛ تنها پاسخ معاون فرهنگی شهرداری به دریافت مجوزهای لازم!

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در این خصوص که آیا شما از میراث فرهنگی مجوز برگزاری این نمایش روی پل خواجو را داشته اید یا خیر، هر چند مدیر کل میراث فرهنگی استان برگزاری هر نوع برنامه ای در روی آثار باستانی و پل های تاریخی را قابل پیگیری دانست، سکوت کرد و بیان داشت: روی پل تنها نمایی از تجار و بازارچه آن زمان به صورت نمایشی اجرا و برنامه با استقبال ۹۰ درصدی مردم مواجه شده است.

وی در این خصوص هم که اگر هم بستر زاینده رود محل استراحت شترها و الاغ در طول روزهای اجرایی برنامه بوده است باید مجوز از انجمن صنفی کشاورزان دریافت می شد، آیا این مجوزها دریافت شده است، گفت: این برنامه در راستای «گردشگری رویداد» که بخشی از گردشگری پایدار است، به اجرا گذاشته شد.

عیدی گفت: لازم است که به سمت اجرای برنامه های عرصه محور برویم.

وی تصریح کرد: اگر احیای زاینده رود برای ما مهم است به دلیل اینکه ایجاد بسیاری از مشاغل در اصفهان از آب زایند رود نشات می گیرد و ما بدنبال معرفی این مشاغل هستیم اما به طور قطع اگر این اقدام هم انجام دهیم هجمه ای از انتقادها به ما وارد خواهد شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۴۰۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواب کافی و راحت یکی از پایه‌های اصلی سلامتی است

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر محمد احمدیان اظهار کرد: با ورود به دوره سالمندی، تغییراتی در وضعیت خواب ایجاد می‌شود و با افزایش سن خواب شبانه، کاهش و سبکتر و نامنظم‌تر میشود بنابراین نباید انتظار داشت که سالمند مانند دوران جوانی بخوابد، اما با رعایت توصیه‌های کاربردی می‌توان خواب راحت تری داشت..

وی با بیان اینکه انجام ورزش‌های منظم روزانه همچون پیاده روی نقش موثری در افزایش کیفیت خواب دارد اظهار کرد: برای داشتن خوابی خوب، تمرینات ورزشی باید حداقل دو ساعت قبل از خواب انجام شود.

مدیر جوانی جمعیت سلامت خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اجتناب از چرت‌های روزانه یا به حداقل رساندن آن‌ها، رفتن به رختخواب در شب در یک ساعت معین و بیدار شدن درصبح در یک ساعت معین، رفتن به بستر در زمان احساس نیاز به خواب، پرهیز کردن از تماشای تلویزیون یا مطالعه در بستر، گرفتن دوش آب گرم قبل از خواب، خوردن غذای سبک به عنوان شام، کاهش مصرف مایعات به ویژه چای و نوشابه بعد از شش بعدازظهر، پرهیز از مصرف چای یا قهوه پس از شام، نوشیدن یک لیوان شیر گرم قبل از خواب (به شروع خواب کمک می‌کند) و استفاده از تکنیک‌های آرام سازی در شروع خواب به ویژه برای سالمندان مبتلا به اضطراب از دیگر راهکار‌های کاربردی در داشتن خواب خوب برشمرد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • فیلم | ارتفاع پست در تاج سد زاینده رود
  • اوزیل: بارسلونا مقصر افت ال کلاسیکوهای اخیر است؛ رئال مادرید می‌تواند قهرمان لیگ قهرمانان شود
  • تصاویر جالب از استراحت زیر سایه پل خواجو/ عکس
  • خواب کافی و راحت یکی از پایه‌های اصلی سلامتی است
  • اولین واکنش آرائوخو: متاسفم، فورزا بارسا!‏
  • توصیه به پرهیز از توقف در بستر رودخانه زاینده رود
  • نعمتی: نباید فقط خمس را مقصر دانست
  • افزایش خروجی سد و رهاسازی آب در بستر زاینده رود/ از توقف در بستر رودخانه خودداری کنید
  • روسیه: آمریکا مقصر افزایش تنش در خاورمیانه است
  • اردوغان: اسرائیل تنها مقصر تشدید تنش در خاورمیانه است