Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: واقعیت آب چیزی است که در اختیار داریم و نباید اجازه دهیم به دلیل کمبود آب آینده ایران با خطر مواجه شود. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، اسحاق جهانگیری امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی و کشاورزی شهرستان شهریار ضمن تبریک سال جدید و اظهار امیدواری جهت سالی پرخیر و برکت اظهار داشت: امید است بتوانیم بسیاری از مشکلات و تنگنا‌ها در سال جدید را برطرف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه ایران در منطقه متلاطمی قرار دارد بیان کرد: وضعیت کنونی منطقه ناشی از نابخردی، نادانی و بی‌تجربگی برخی کشور‌ها است، که کشور‌های غربی از جمله آمریکا با سوء‌استفاده از این شرایط به قول خودشان گاو‌های شیرده منطقه را می‌دوشند تا با فروش تجهیزات نظامی خود به آن‌ها سبب درگیری و خونریزی در منطقه شوند.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: در ماه رجب باید از خدا بخواهیم که منطقه به سمت آرامش برود، جای شکر دارد که در این منطقه پرآشوب ایران کشور امن و باثباتی است که نه تنها برای خود بلکه برای کل منطقه آرامش و امنیت می‌خواهد و برای این امر نیز هزینه‌هایی پرداخت شده است.

تهدید ایران در منطقه پذیرفتنی نیست

جهانگیری با بیان اینکه اگر کمک ایران نبود وضعیت منطقه بسیار دشوارتر بود و به همین دلیل آمریکا به دنبال ناامن جلوه دادن ایران است تصریح کرد: مردم ایران از سازمان منافقین نفرت زیادی دارند؛ چرا که ۱۷ هزار نفر از مردم این کشور را کشتند و حالا فردی که حقوق‌بگیر آن‌ها بوده، ایران را تهدید می‌کند که این امر پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به بی‌اثر بودن تهدیدات آمریکا گفت: با هیچ کدام از کشور‌های منطقه سر دعوا نداریم، ما سیاست‌های عربستان در منطقه را قبول نداریم، سه سال است که بر سر مردم بی‌گناه یمن بمب می‌ریزند و وقتی ایران اعتراض می‌کند، برای فرافکنی ایران را متهم به تجهیز آن‌ها می‌کنند.

‌معاون اول رئیس‌جمهور عنوان کرد: باید قدر امنیت ایران را بدانیم و همه با هم منسجم و متحد جهت پیشرفت کشور باشیم، در سال ۹۷ دولت سیاست‌های ویژه‌ای را دنبال می‌کند، روز گذشته در پردیس از مجموعه‌ای از شرکت‌های دانش‌بنیان با این پیام که از آن‌ها حمایت می‌کنیم بازدید کردیم، چرا که ما معتقد هستیم که اقتصاد کشور باید از نفت به اقتصاد دانش‌بنیان متکی شود.

روستا‌ها باید تبدیل به کانون‌های امن زندگی با زیرساخت‌های لازم شوند
جهانگیری در ادامه با اشاره به توانمندی جوانان در زمینه‌های گوناگون افزود: امروز روستا‌ها کانون اصلی توسعه کشور و تولید و امنیت غذایی کشور هستند، براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کشاورزان و روستا‌های کشور تأمین کننده امنیت غذایی هستند.

وی با اشاره به اینکه روستا‌ها باید تبدیل به کانون‌های امن زندگی با زیرساخت‌های لازم شوند خاطرنشان کرد: باید تمام امکانات پایتخت در دورافتاده‌ترین روستا‌های کشور فراهم شود، که خوشبختانه اکثر این زیرساخت‌ها در روستا‌ها فراهم شده و ۱۲ هزار میلیارد تومان برای اشتغال روستا‌ها هزینه شده است.

تهدید اصلی کشور مسئله "کمبود آب" است
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید وام با سود پایین ۶ درصد برای ایجاد اشتغال در روستا‌ها داده شود اظهار داشت: موضوع مهم دیگر در روستا مسئله آب است، واقعیت آب چیزی است که در اختیار داریم و نباید اجازه دهیم به دلیل کمبود آب آینده ایران با خطر مواجه شود.

جهانگیری با اشاره به اینکه از تهدیدات بیرونی نگران نیستیم بلکه نگرانی ما مسئله آب است ادامه داد: همت وزارت جهاد کشاورزی این است که بهترین شیوه‌های آبیاری را در پیش بگیرد تا هم امنیت غذایی تأمین شود و هم آب مدیریت شود، که یکی از این روش‌ها استفاده از شیوه آبیاری‌های نوین است و دولت در نیز این زمینه کمک می‌کند.

"بسته‌بندی محصولات" دغدغه اصلی صادرات است
وی با اشاره به حمایت ۸۵ درصدی دولت از بخش آبیاری کشاورزی بیان کرد: کشت گلخانه‌ای جز سیاست‌هایی که باید دنبال شود، در عین حال صنایع تبدیلی نیز باید به بهترین شکل اجرا شود، چرا که دغدغه اصلی صادرات محصولات است که باید در زمینه بسته‌بندی تحولی عظیم رخ دهد.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به شعار سال و اینکه در همه بخش‌ها می‌تواند منشأ تحول قرار گیرد تصریح کرد: در زمینه محصولات کشاورزی این شعار می‌تواند محقق شود، در بسیاری از بخش‌ها بیش از نیاز کشور محصول داریم و نباید هیچ‌گونه واردات محصولات باغی به کشور صورت گیرد تا بلکه صادرات هموار شود.

حمایت از تولید داخلی در سال ۹۷ به شکل جدی‌تر دنبال می‌شود
جهانگیری افزود: حمایت از تولید داخلی در بخش کشاورزی در سال ۹۷ به شکل جدی‌تر دنبال می‌شود، به ویژه اینکه شهر‌های اطراف تهران از یک منظر مظلوم واقع شده‌اند، ما به ندرت اتفاق می‌افتد که به این شهر‌ها سفر کنیم، ولی وقتی گزارش داده می‌شود مشاهده می‌کنیم مشکلات بسیاری زیاد است.

وی در پایان با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای حل مشکلات شهر‌های اطراف تهران خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهم رفت و آمد جمعیت اطراف تهران به پایتخت است، از این‌رو باید حمل و نقل حومه‌ای مورد توجه قرار گیرد که در فروردین‌ماه جلسه‌ای با این محوریت برگزار می‎‌کنیم تا حمل و نقل ریلی این مناطق با سرعت بیشتری پیگیری شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۴۰۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبود‌های عشایر

رئیس بسیج سازندگی کشور، گفت: بسیج سازندگی این آمادگی را دارد که در کنار دولت کمبود‌ها و کاستی‌های عشایر را برطرف کند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سردار محمد زهرایی در حاشیه سفر به شهرستان اردل و بازدید از روند اجرای طرح‌های بسیج سازندگی و خدمت‌رسانی به مردم منطقه عشایری دهدلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جای تاسف است که ۴۵ سال از انقلاب گذشته، اما هنوز اقدامات زیرساختی از جمله راه دسترسی برای عشایر در این منطقه انجام نشده است.

وی افزود: باید یک هم‌افزایی و همدلی بین دولت و دستگاه‌های مجری برای احداث راه‌های دسترسی به خصوص برای مناطق صعب العبور صورت گیرد. سازمان بسیج سازندگی به عنوان مجری برای انجام کار‌های سخت در کنار دولت حضور دارد، امید است بخشی از اعتبارات را دولت تقبل کند و با بخشی از ظرفیت‌های انقلابی این کار به سرانجام برسد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور مطرح کرد: البته مردم روستای دهدلی نباید انتظار داشته باشند در یک مدت زمان کوتاه، این مسیر طولانی احداث شود بلکه جاده دسترسی روستای دهدلی به صورت قطعه قطعه و مرحله به مرحله احداث و تحویل مردم می‌شود.

وی بیان کرد: مردم عشایر این منطقه، رزمندگان خط مقدم و تامین کننده امنیت منطقه به شمار می‌روند و نباید این اصل از نگاه سیاست‌مداران و تصمیم‌گیران به دور باشد. در هر کجا که یک ایل و طایفه‌ای حضور داشته باشد، امنیت ایران اسلامی تضمین شده است و هرگونه هزینه‌ای برای این قشر، سرمایه‌گذاری است.

زهرایی در پایان با تاکید بر اینکه مسئولین باید از منطقه عشایری دهدلی بازدید داشته باشند، خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی این آمادگی را دارد در کنار دولت نسبت به برطرف کردن کمبود‌ها و کاستی‌های این مردم گام بردارد چرا که خیلی بیشتر از اینها، عشایر حق بر گردن انقلاب اسلامی و ما دارند.

دیگر خبرها

  • تهدید با سلاح سرد در منطقه آبشار شاهرود / ۳ نفر متخلف دستگیر شدند
  • تهدید با سلاح سرد در منطقه آبشار شاهرود/ ۳ نفر متخلف دستگیر شدند
  • دانشگاه آزاد اسلامی نخبگان منطقه را در مسئله تقریب مذاهب جمع کند
  • رفع مشکل کمبود آب شرب روستای میرآباد مازول نیشابور
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبود‌های عشایر
  • ایران: راه حل مسئله فلسطین، ایجاد کشور مستقل در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس است
  • کمبود نیروی پرستاری، یک‌ مسئله جهانی است
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • تقسیم عجیب بودجه‌های فرهنگی؟ / وقتی میراث فرهنگی کمبود بودجه دارد اما بعضی نهادها پول‌های کلان می‌گیرند (فیلم)