Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی لباس های تاناکورا فاقد هرگونه آیتم‌ بهداشتی است و چندسال گذشته یک نفر به علت استفاده از کفش های دست دوم جان خود را از دست داد که بازار پوشاک دست دوم در ایام نوروز رونق دو چندانی به خود گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، چهارراه رسولی از شناخته‌شده‌ترین نقاط شهر زاهدان بوده و این روزها به مرکزی بزرگ برای عرضه لباس و کفش‌های کارکرده و دست‌دوم تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجناسی که سال‌هاست در کشور با اسم تاناکورا معروف شده‌اند، فروشگاه‌های تاناکورای بیشتر شهرهای ایران، ازجمله تهران و مشهد و غیره بخش عمده‌ای از اجناس موردنیاز خود را از چهارراه رسولی تامین می‌کنند.

در این بازار اجناس کارکرده و تاناکورا، پایین‌ترین قیمت را دارند و بعد از آن به لحاظ قیمت اجناس استوک قرار دارند، گران‌ترین کالاها در بازار رسولی هم اجناسی هستند که به سمپل معروفند. به گفته فروشندگان این بازار سمپل‌ها اجناسی هستند که توسط شرکت‌های تولید‌کننده برای معرفی محصولات جدید خود به بازار عرضه می‌شود و برای فروش نیست.
در بخش بازار لباس چهارراه رسولی همه مدل لباس پیدا می‌شود، از لباس زیر مردانه و زنانه، تا انواع تی‌شرت‌ها، تاپ و پیراهن، لباس‌های مجلسی و شلوار و همچنین پوشاک زمستانی شامل کاپشن، پالتو و پلیور و غیره، در قسمتی که به فروش کفش اختصاص دارد نیز برای مشتری‌های مشتاق همه مدل پاپوشی وجود دارد، از انواع صندل و دمپایی تا کفش‌های چرم و کتان و همچنین همه مدل پوتین و کفش‌های کوهنوردی که البته به همه اینها باید کفش‌های اسکیت را نیز اضافه کرد.
در همین راستا با توجه به آغاز سال جدید شاهد تجمع بیش از حد و پهن شدن لباس های تاناکورا در محدوده چهارراه رسولی زاهدان و خیابان های حومه آن هستیم که علاوه بر شهروندان زاهدانی تمامی مسافران نوروزی نیز از این بازار بازدید کرده و خریدهای زیادی انجام داده که از آن به عنوان سشوغات سیستان وبلوچستان هم یاد می کنند.
در گوشه و کنار این بازار بزرگ تجاری کسبه تند تند کیسه لباس های دست دو از بلوز و شلوار گرفته تا کیف و کفش و کلاه همه را روی زمین پخش می کنند و به هر طریقی که شده تلاش خود را برای جلب نظر مسافران انجام می دهند.
لباس هایی که سلامتی انسانها را به خطر انداخته و بدون هیچ مانعی به راحتی خرید و فروش می‌شوند به نحوی که فروش بالای آنها باعث شده پاساژ و بازارچه های زیادی به این موضوع در چهار راه رسولی و بخشهای دیگری از زاهدان اختصاص داده شود، با توجه به حجم زیاد آنها نمی‌توان فرض کرد که همه آنها به صورت قانونی و با مجوز وارد کشور می شوند.  
ناگفته نماند در سال 93بود که فردی با استفاده از کفش های دست دوم چهارراه رسولی و با عفونت پا، جان خود را از دست داده بود و پس از آن مسئولان وعده سامان دهی این منطقه را داده بودند که تاکنون محقق نشده است، با توجه به شرایط منطقه باید گفت نظارت خاصی بر روی فروش این محصولات در چهاراه رسولی زاهدان صورت نمی گیرد.
بسیاری از کارشناسان حوزه بهداشت و درمان معتقد هستند البسه، کفش‌ها و کتانی‌های دست دوم و تاناکورا به دلیل اینکه از مبادی غیررسمی و قاچاق وارد کشور می‌شوند و به‌هیچ‌عنوان آیتم‌های بهداشتی در مورد آنها رعایت نمی‌شود، کاملا غیربهداشتی بوده و حامل بیماری‌های پوستی، انگلی و عفونی مخصوصا سل هستند.
عامل سل و بسیاری از بیماری‌های از این دست، میکروب‌هایی هستند که وقتی شرایط زندگی آنها فراهم می‌شود، بروز کرده و شروع به فعالیت و تکثیر می‌کنند، لباس‌های دسته دوم، شرایط موجود برای تکثیر این میکروب‌ها را فراهم کرده و بسیار خطرناک‌ هستند.
با توجه به خطرات و  فوت یک نفر بر اثر استفاده از این محصولات باید دید چرا مسئولان تاکنون اقدامی برای ساماندهی این وضعیت در زاهدان انجام نداده اند و یا چه عاملی باعث این موضوع شده است.
در همین راستا در تماسی که خبرنگار اجتماعی عصرهامون با عبدالرزاق پاکزاد مدیر گروه تخصصی بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی زاهدان داشت وی پاسخگوی تلفن خود نبود که تلاش برای انجام مصاحبه در این زمینه همچنان در دست پیگیری است.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۴۰۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرمز پوشی یک دست بانک‌ها پس از خرید سهام باشگاه پرسپولیس!

بازار سهام روز دوشنبه شاهد ریزش قیمت سهام بانک‌هایی بود که مالک باشگاه پرسپولیس شدند.

به گزارش اکوایران، بورس تهران بعد از ظهر روز شنبه با اعلام خریداران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس همراه بود. شش بانکی که ۸۵ درصد از سهام باشگاه پرسپولیس تهران را مالک شدند؛ روز یکشنبه با روند‌های معاملاتی متفاوتی همراه بودند، اما با نهایی شدن معامله سهام این باشگاه در روز دوشنبه، شاهد ریزش قیمت سهام بانک‌های خریدار پرسپولیس بودیم.

بانک شهر که با تملک ۳۰ درصدی، بیشترین میزان مالکیت پرسپولیس را به دست آورد؛ دیروز با خروج جریان پول حقیقی از سهام خود، در کنار ریزش ۳۲ صدم درصدی قیمت پایانی سهام وشهر مواجه بود.

سهام دو بانک ملت و تجارت که هر کدام ۲۰ درصد از مالکیت پرسپولیس را به دست آوردند؛ با وجود افزایش مالکیت حقیقی، شاهد کاهش قیمت بودند. دو بانک صادرات و اقتصاد نوین نیز که هرکدام ۵ درصد از سهام پرسپولیس را خریداری کردند نیز، با کاهش قیمت و خروج جریان پول حقیقی مواجه بودند و بانک رفاه نیز با توقف نماد خود در بازار پایه زرد فرابورس مواجه است.

نکته قابل توجه دیگر در روند قیمتی سهام این پنج بانک، افزایش قیمت یک دست آن‌ها در روز یکشنبه بوده که با نهایی شدن معامله سهام پرسپولیس معکوس شد.

دیروز به گفته معاون واگذاری سهام و دارایی‌های خصوصی‌سازی، برای باشگاه استقلال قیمت هر سهم ۳ هزار و ۴۶ ریال با ارزش پایه کل تقریبا ۲ هزار و ۷۹۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شد. برای باشگاه پرسپولیس نیز قیمت هر سهم ۳ هزار و ۵۸۰ ریال با ارزش پایه کل تقریبا ۳۲۰۰ میلیارد تومان سهام‌ها معامله شد.

دیگر خبرها

  • تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال
  • هشدار تند به دو پلتفرم فعال در خرید، فروش مسکن
  • (تصاویر) زمین شگفت انگیز را از بالا ببینید
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • قرمز پوشی یک دست بانک‌ها پس از خرید سهام باشگاه پرسپولیس!
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • پهپاد‌های شگفت انگیز
  • تاثیر شگفت انگیز شکلات تلخ برای بیماری‌های روده‌ای
  • کارل گوستاو یونگ؛ مردی که «خواب دید» و یک کتاب شگفت‌انگیز نوشت!