Web Analytics Made Easy - Statcounter

آستارا- معاون وزیر راه و شهرسازی اولویت کنونی کشور را توسعه شبکه ریلی و مسیر ریلی موجود در کشور را ۱۳ هزار کیلومتر دانست و گفت: حدود سه‌هزار و ۴۱۰ کیلومتر دیگر نیز در دست اقدام بوده و پنج‌هزار کیلومتر مسیر ریلی نیز در دست مطالعه است که با جدیت از سوی مجلس و هیأت‌دولت پیگیری می‌شود.

به گزارش قدس انلاین، خیرالله خادمی ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری رسمی از راه‌آهن بین‌المللی آستارا-آستارا در محل بارانداز ریلی اظهار کرد: کریدور شمال‌ ـ جنوب کشورهای روسیه، شمال اروپا و جمهوری آذربایجان را به واسطه ایران به آب‌های خلیج‌فارس و کشورهای آسیای جنوب‌شرقی متصل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اولویت کنونی کشور را توسعه شبکه ریلی و مسیر ریلی موجود در کشور را ۱۳ هزار کیلومتر دانست و تصریح کرد: حدود سه‌هزار و ۴۱۰ کیلومتر دیگر نیز در دست اقدام بوده و پنج‌هزار کیلومتر مسیر ریلی نیز در دست مطالعه است که با جدیت از سوی مجلس و هیأت‌دولت پیگیری می‌شود. 

معاون وزیر راه و شهرسازی خطوط ریلی آستارا-رشت-قزوین را حلقه باقی‌مانده از اتصال کامل کریدور شمال جنوب دانست و بیان کرد: قسمت پیچیده و مشکل کریدور شمال ـ جنوب محور قزوین تا رشت بوده که این مسیر با عملیات بسیار سنگین عمرانی با جدیت در حال انجام است. 

خادمی با بیان اینکه در محور قزوین-رشت احداث ۲۸ کیلومتر تونل، احداث حدود ۹ کیلومتر پل خاص و ۲۰ میلیون مترمکعب خاک‌برداری و خاک‌ریزی صورت گرفته است خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان فروردین ماه‌جاری در کل مسیر ۱۶۴ کیلومتری قزوین-رشت ابنیه‌ای وجود نداشته باشد. 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با اشاره به اینکه از ۱۶۴ کیلومتر مسیر قزوین-رشت حدود ۱۵۶ کیلومتر ریل‌گذاری شده و تنها ریل‌گذاری هشت کیلومتر باقی مانده است گفت: امیداوریم ریل‌گذاری این مقدار مسیر باقی‌مانده نیز تا اواسط اردیبهشت‌ماه جاری به اتمام برسد. 

وی زمان بهره‌برداری رسمی از راه‌آهن قزوین-رشت را در تابستان ۹۷ دانست و افزود: شرایط شروع عملیات اجرایی راه‌آهن رشت تا آستارا آماده بوده و مطالعات آن توسط مشاور انجام‌شده است که در سفر اخیر رئیس‌جمهور به کشور آذربایجان بین روسای ایران و جمهوری آذربایجان به امضای نهایی می‌رسد.  

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شرایط برای آماده شدن بهره‌برداری از این کریدور مهم ریلی آسیا و اتصال بین دو کشور جمهوری آذربایجان و ایران فراهم است افزود: امیدواریم بارانداز ریلی آستارا-آستارا در آینده نزدیک از طریق شبکه ریلی به سراسر کشور متصل شود.  

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۴۱۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در آستانه روز شورا‌ها گفت: امسال ۱۱۷۰ طرح عمرانی وخدماتی در این کلانشهر با بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان تصویب شده که تا پایان سال ۸۵۰ طرح آن به بهره برداری می‌رسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


محمد نورصالحی افزود: خط دو قطار شهری اصفهان، تکمیل بخش شرقی رینگ چهار ترافیکی از پل راهداران در اتوبان دستجردی تا پل آفتاب در جاده فرودگاه، ساخت پارکینگ طبقاتی از مهمترین این طرح هاست.

دیگر خبرها

  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • محور یزد - دربید همچنان مسدود است/تخریب ۳ کیلومتر در بارندگی ها
  • رشد بار ریلی منفی شد
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد