Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@04:02:05 GMT

چالش اصلی آموزش و پرورش کسری بودجه است

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۴۲۳۳۴

چالش اصلی آموزش و پرورش کسری بودجه است

گرگان- معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: چالش اصلی آموزش و پرورش کسری بودجه است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی الهیار ترکمن، بعدازظهر سه شنبه در مراسم معارفه مدیر کل جدید آموزش و پرورش گلستان، اظهار کرد: حضور در مراسم تودیع و معارفه شیرین و تلخ است، تلخ بابت بازنشستگی نیروی قوی که سهم خوبی در توسعه استان داشت و شیرین بابت روی کار آمدن یک نیروی تازه نفس که مدیریت را به دست می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الهیار ترکمن ادامه داد: برای آموزش و پرورش جایگاه ویژه ای در توسعه در نظر گرفته شده و امروزه دیگر برخورداری های طبیعی دلیل و معیار توسعه نیست.

وی افزود: انسان های پیشرفته با رفتارهای استاندارد محور توسعه هستند و در این بین سهم آموزش و پرورش به دلیل تربیت نیروی انسانی مشخص است.

الهیار ترکمن با بیان این که جایگاه آموزش در تئورهای جدید و در متون مذهبی مشخص شده، تصریح کرد: با مشارکت می توان در توسعه گام برداشت.

تعامل منشاء توسعه

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: در تمام اسناد بالاستی و همچنین رهنمون های رهبر معظم انقلاب به اصل تعامل به عنوان منشاء توسعه، توجه خاص شده است و این امر در برنامه های دولت تدبیر و امید قرار دارد.

الهیار ترکمن افزود: باید آرمان توسعه را در آموزش و پرورش حرکت دهیم تا آموزش و پرورش به جایگاه اصلی خود برسد.

وی به چالش اصلی و کلاسیک آموزش و پرورش که همان کسری بودجه است، اشاره کرد و ادامه داد: آموزش و پرورش به دلیل گستردگی حوزه و حجم زیاد فعالیت ها یک ابر بخش محسوب می شود و باید به آن نگاه سیستمی داشته باشیم.

الهیار ترکمن بیان کرد: این نگاه سبب می شود تا چالش ها را از این طریق شناسایی و برای رفع آن ها قدم برداریم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: فرض هایی برای این مشکلات وجود دارد که توجه نکردن به معلول ها و عمل نکردن سیستمی از جمله ایجاد این مشکلات است.

وی با بیان این که شتاب زدگی و نیافتن راه حل های اساسی از دیگر مشکلات است، ادامه داد: البته مشکلات لاینحل نیست و می توان با مدیریت صحیح آن را حل کرد.

مستند شدن تجربیات

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: برای حل مشکلات، مشارکت سایر سازمان ها هم لازم و ضروری است و امروزه نجات آموزش و پرورش نجات کشور است.

وی در خصوص تغییر مدیریت در آموزش و پرورش گلستان، گفت: تغییرات لازمه مدیریت و شرایط کاری و اداری باعث بازنشستگی است، آقای وطنی باید تجربیات خود را در اختیار دیگران هم قرار دهد.

الهیار ترکمن خواستار مستند شدن تجارت مدیریتی مدیر کل سابق آموزش و پرورش استان گلستان شد و گفت: با این روش دیگران هم می تواند از تجربیات ایشان استفاده کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۴۲۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در صفحه ویراستی خود نوشت: نقش آموزش‌وپرورش در مهارت‌آموزی، سال‌هاست که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده و در دیدار روز گذشته کارگران نیز مجدد به آن اشاره فرمودند.

وی افزود: از مسیر تقویت آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و مهارتی، به عنوان یکی از قطعه‌های پازل توسعه اقتصادی کشور، برنامه‌ریزی شد؛ دولت مردمی در جلسه دیروز هیئت وزیران، به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش، آیین نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را تصویب کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • مساعدت بنگاه‌های معدنی برای توسعه و تجهیز اردوگاه‌های دانش‌آموزی جوادیه و شهید باهنر
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!