Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-04@13:02:17 GMT

نظامیان ترکیه شهر تل رفعت را تصرف کردند

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۴۲۶۷۶

رویداد۲۴-تنها چند روز بعد از وعده اردوغان مبنی بر گسترش دامنه عملیات شاخه زیتون در عفرین، نیروهای نظامی ترکیه شهر تل رفعت در حدفاصل عفرین، الباب و حلب را نیز به تصرف خود درآوردند.این شهر به عنوان پلی ارتباطی برای گروه های پ.ک.ک و پ.ی.د در طرح اتصال شرق و غرب رود فرات و ایجاد کریدور مد نظر آنها برای رسیدن به دریای مدیترانه بشمار میرود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای ارتش ترکیه با همراهی عناصر شبه نظامی ارتش آزاد سوریه،تل رفعت بدون مواجه شدن با مقاومتی از سوی عناصر گروه های کُردی حاضر در منطقه به دست گرفتند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز با انتشار اخبار و اینفوگرافی، این شهر را یکی از اهداف عملیات شاخه زیتون اعلام کرده بود.

به نوشته این رسانه تل رفعت حدود 2 سال پیش توسط نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) تصرف شده و با مرز ترکیه 18 کیلومر فاصله دارد.

به ادعای این رسانه، با آزادسازی تل رفعت که در کنترل نیروهای پ.ک.ک و پ.ی.د قرار داشت، حدود 250 هزار نفر از اهالی عرب منطقه به خانه های خود باز می گردند.

خبرگزاری آناتولی همچنین تل رفعت را پلی ارتباطی و محلی مهم برای گروه های پ.ک.ک و پ.ی.د در طرح اتصال شرق و غرب رود فرات و ایجاد کریدور مد نظر آنها برای رسیدن به دریای مدیترانه خواند.

به گزارش ایرنا، ارتش ترکیه از روز 20 ژانویه(30 دی ماه 1396) با تجاوز آشکار به خاک سوریه و با همراهی نیروهای موسوم به ارتش آزاد سوریه، عملیاتی را به نام شاخه زیتون در منطقه عفرین در شمال سوریه آغاز کرد و یکشنبه هفته گذشته مرکز شهر عفرین را تصرف کرد.

دولت سوریه نیز با اشغالگری خواندن اقدام دولت ترکیه در انجام عملیات نظامی در منطقه عفرین و سایر مناطق شمال سوریه، حضور نیروهای ترکیه در خاک خود را مغایر با قوانین بین المللی عنوان کرده و خواستار پایان دادن به این حضور غیرقانونی شد.

سوریه همچنین چندی پیش با محکوم کردن اشغال عفرین توسط ارتش ترکیه، نقض تمامیت ارضی و حضور ارتش ترکیه در عفرین را تجاوزکارانه خوانده و با محکوم کردن این اقدام، خواستار خروج فوری نیروهای ترکیه از خاک خود شد.

نقض حاکمیت ملی سوریه و نیز حضور نظامی ترکیه در خاک سوریه بارها توسط مجامع جهانی و دولت های بی طرف به خصوص از سوی برخی مقامات اروپایی و پارلمان اروپا محکوم شده و همه آنها خواستار پایان دادن به عملیات ارتش ترکیه در عفرین شده اند.

عملیات عفرین علاوه بر مخالفت های خارجی، موجب اعلام مخالفت هایی در داخل ترکیه نیز شده به طوری که تا کنون بیش از یکهزار نفر از مخالفان این عملیات توسط دولت ترکیه بازداشت شده اند.

ترکیه هدف از این عملیات را بیرون راندن شبه نظامیان و نیروهای موسوم به یگان های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) که شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک(پ.ی.د) محسوب می شوند، از منطقه عفرین اعلام کرده و وعده ادامه عملیات در تل رفعت و منبج را داده است.

 

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۴۲۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله چهارم عملیات‌ ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز جمعه در راهپیمایی گسترده مردم صنعا در میدان سبعین طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای مسلح یمن تحرکات متجاوزان اسرائیلی و آمریکایی و آمادگی جدی آن‌ها برای تهاجم نظامی علیه رفح را دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید؛ حمله به کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی در آب‌های یمن

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این بیانیه از آغاز اجرای مرحله چهارم تشدید عملیات‌ها علیه رژیم صهیونیستی برای یاری رساندن به مردم مظلوم فلسطین خبر داد.

ارتش یمن اعلام کرد که در این مرحله همه کشتی‌هایی که از دریای مدیترانه به سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت کنند، در هر منطقه که در دسترس نیروهای مسلح یمن باشند،هدف قرار خواهند گرفت.

سخنگوی ارتش یمن درباره تجاوز زمینی صهیونیست ها به رفح هشدار داد و تاکید کرد که اگر رژیم اسرائیل قصد عملیات نظامی علیه رفح را داشته باشد، تمامی شرکت‌های کشتی‌رانی را که مرتبط با کمک‌رسانی به اسرائیل باشند یا راهی بنادر فلسطین اشغالی شوند با هر ملیتی، تحریم خواهند شد.

سخنگوی ارتش یمن تصریح کرد که عملیات نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ و دریای عرب تا زمان توقف تجاوزات دشمن و پایان محاصره ملت فلسطین در نوار غزه ادامه خواهد یافت.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1229345 برچسب‌ها یمن

دیگر خبرها

  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • تداوم درگیری میان مبارزان قسام و نیروهای اشغالگر در شمال طولکرم
  • حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • آغاز مرحله چهارم عملیات‌ ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی
  • یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد
  • آغاز مرحله چهارم عملیات‌ ارتش یمن علیه اسرائیل
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه