Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@16:17:19 GMT

رشد ۱۲ درصدی ورود میهمانان نوروزی به اسلام آبادغرب

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۴۲۷۴۲

رشد ۱۲ درصدی ورود میهمانان نوروزی به اسلام آبادغرب

کرمانشاه- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری اسلام آبادغرب از رشد ۱۲ درصدی ورود میهمانان نوروزی به شهرستان اسلام آبادغرب خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ویسی امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی نوروز امسال(از ۲۷ اسفند تاکنون) جمعا ۲۴ هزار و۱۳۶ میهمان نوروزی وارد شهرستان اسلام آبادغرب شده اند، گفت: این آمار در مقایسه با مشابه سال قبل ۱۲درصد رشد را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین در خصوص ظرفیت ایجاد شده برای اسکان میهمانان نوروزی گفت: با تجهیز سه  مدرسه، راه اندازی کمپ های اسکان، آماده سازی زائر سراها، هتل و خانه معلم این شهرستان برای هزار میهمان نوروزی ظرفیت اقامت ایجاد کرده ایم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری شهرستان اسلام آباد غرب گفت: ۱۸ غرفه صنایع دستی و عرضه آش ها، شیرینی ها و سوغات محلی در نقاط مختلف شهرستان از جمله بخش حمیل، ورودی و خروجی شهر، گردنه حسن آباد و... برپا شده است.

وی تاکید کرد: از این تعداد غرفه ۱۰ غرفه در قالب سیاه چادر برپا شده اند که در آنها مراحل تولید برخی از صنایع دستی محلی مانند موج بافی و جیغ بافی بصورت زنده برای گردشگران نمایش داده می شود.

ویسی همچنین از امامزاده حسن و امامزاده قاضی الکیا به عنوان دو امامزاده شاخص این شهرستان یاد کرد و افزود: سراب هرسم، روستای هدف گردشگری هرسم، قلعه شیان، سراب شرف آباد، دره منصوری،   تپه چقاگاوانه، آتشکده پلنگرد،   آتشکده شیان، آتشکده میل میلگه، سدشیان و قلعه فیروز آباد از جمله مهمترین جاذبه های گردشگری اسلام آباد غرب هستند.

منبع: مهر

کلیدواژه: اسلام آباد غرب سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کرمانشاه مجله ایران مهر نوروز بوشهر نوروز 97 گردشگری مسافران نوروزی سانحه تصادف گرگان خرم آباد اردوهای راهیان نور راهیان نور 97 شهرکرد مشهد خطبه های نماز جمعه کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۴۲۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در فارس

ایسنا/فارس استاندار فارس با بیان اینکه این استان در صنعت گردشگری در کشور مطرح است، افزود: بیش از ۸۵ نوع صنایع‌دستی توسط صنعتگران و هنرمندان ما در فارس تولید می‌شود.

محمدهادی ایمانیه امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در حاشیه رونمایی  از ۵ طرح گردشگری و صنایع‌دستی فارس در نمایشگاه ایران اکسپو  گفت: چنانچه صنایع‌دستی در زنجیره ارزش قرار گیرد و مسئله صادرات آن پیش‌بینی شود، می‌تواند بسیار کمک‌کننده به نسل‌های بعدی که ادامه‌دهنده هنر پدران و مادران خود باشند.

وی با مثبت ارزیابی کردن معرفی توانمندی‌های استان فارس در حوزه‌های مختلف در نمایشگاه اکسپو ایران گفت: برگزاری این نمایشگاه فرصت ارزشمندی برای نمایش تلاش‌هایی است که در حوزه اقتصادی طی دو سال گذشته در فارس انجام ‌شده تا مورد استفاده و ملاحظه شرکت‌کنندگان قرار گیرد.

استاندار فارس ادامه داد: طی دو روز گذشته ۶۴ تفاهم اولیه با سرمایه‌گذارانی از ایران و خارج از کشور انجام‌شده و امید است قراردادهای آن‌ها به‌زودی منعقد شود.

ایمانیه با اشاره به تکلیف قانونی فارس از نظر وزارت کشور در باب دو زنجیره ارزش گیاهان دارویی و فولاد، گفت: زنجیره ارزش گندم و حلزون از جمله این تکلیف‌هاست که به‌عنوان ‌مثال حلزون استفاده دارویی برای لوازم‌آرایشی، بهداشتی و استفاده خوراکی برای غیر ایرانی‌ها خواهد داشت.

استاندار فارس همچنین به رونمایی از یک سامانه هوشمند بازاریابی مربوط به صادرات فارس در این نمایشگاه هم اشاره کرد و گفت: مذاکرات اولیه با اتاق‌های بازرگانی ایران و کشورهای دیگر انجام‌شده و امید در آینده‌ای نزدیک سایر اتاق‌های بازرگانی هم به این سامانه بپیوندند.

امروز، طی مراسمی که در غرفه استان فارس در نمایشگاه اکسپو ایران با حضور استاندار فارس و تنی چند از مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد از کتابچه دوزبانه صنایع‌دستی استان فارس، کمپین کرامت مثلت نور با رویکرد گردشگری مذهبی بین سه استان فارس، خراسان رضوی و قم، همچنین کمپین مثلث طلایی با رویکرد مسیرهای کمتر شناخته‌شده و مقاصد گردشگری جدید بین استان‌های فارس یزد و اصفهان، سند چشم‌انداز صنایع‌دستی استان، کمپین خلیج‌فارس با رویکرد توسعه گردشگری دریایی بین استان‌های فارس بوشهر و هرمزگان رونمایی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در فارس
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • در جشنواره شکوفه‌های بادام ‌شهر زیبای دژکرد چه گذشت؟
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر زیبای دژکرد
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود