Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@10:15:26 GMT

نمره قبولی فدراسیون بدنسازی در سال ۹۶

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۴۳۱۴۵

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ پرورش اندام یکی از رشته‌هایی است که با توجه به شرایط خاصی که در کشور ما دارد به مذاق برخی مسئولان خوش نمی‌آید. این رشته در سطح همگانی مشتاقان زیادی دارد. فدراسیون پرورش اندام بر خلاف دیگر فدراسیون‌های هم رده خود در ورزش کشور نقش چندانی ندارد. هیچ کدام از مسابقات آن به صورت زنده و یا غیر زنده از تلویزیون پخش نمی‌شود و لیگ‌های آن رونق چندانی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در این گزارش قصد داریم به عملکرد و برنامه‌های یک ساله گذشته فدراسیون  پرورش اندام نگاهی بیاندازیم.

اردیبهشت:

مسابقات آسیایی ۲۰۱۷ پرورش اندام، بادی کلاسیک و فیزیک طی روز‌های ۲۸ لغایت ۳۰ اردیبهشت ماه به میزبانی اولانباتور مغولستان با حضور ۲۵ کشور آسیایی برگزار شد. ملی پوشان پرورش اندام، بادی کلاسیک و فیزیک ایران با کسب ۱۲ مدال طلا، ۴ مدال نقره و ۲ مدال برنز قهرمان مسابقات آسیایی ۲۰۱۷ در مغولستان شدند.

خرداد:

مسابقات بین‌المللی پاورلیفتینگ از یازده تا چهارده خرداد ماه در مسکو روسیه برگزار و در پایان تیم ملی پرورش اندام کشورمان که با ۳۲ ورزشکار در این رقابت‌ها شرکت کرده بود با کسب ۲۷ مدال طلا و ۴ نقره به عنوان نایب قهرمانی این مسابقات دست یافت.

این دوره از رقابت‌ها با حضور تیم‌های ایران، کره جنوبی، قزاقستان، انگلیس، اوکراین، ایتالیا و ایرلند برگزار شد در پایان تیم روسیه با احتساب امتیازات بانوان توانست به مقام قهرمانی این مسابقات دست یابد.

رقابت‌ها آسیایی ۲۰۱۷ مچ اندازی در رده سنی نوجوانان، جوانان، امید و پیشکسوتان در ۲ بخش بانوان و آقایان همچنین در دسته جانبازان و معلولین با حضور ۱۴ کشور و بیش از ۸۰۰ ورزشکار در ساحل بوستری قرقیزستان برگزار و با معرفی قهرمانان آسیا به پایان رسید.

تیم ملی کشورمان با ترکیب ۱۱ نفره‌ی خود فقط در بخش آقایان شرکت نمود و با کسب ۲ مدال طلای قربانعلی ابراهیمی وزن ۷۰ کیلو گرم و نعمت غفاری نیا وزن ۱۱۰ کیلوگرم، ۲ مدال نقره‌ی ابراهیم ایری وزن ۷۵ کیلو گرم و علی راستگو وزن ۱۰۰ کیلوگرم و همچنین ۴ مدال برنز محمد قاسمی وزن ۵۵ کیلو گرم، اکبر حبیب الله زاده وزن ۶۵ کیلو گرم، بابک فرجی الهی وزن ۷۰ کیلو گرم و سخید ایزدی وزن ۷۵ کیلو گرم موفق شد بعد از قزاقستان و قرقیزستان سکوی سوم آسیا را به نام خود ثبت کند.

تیم بدنسازی کشورمان در رقابت‌های گرند پریکس روسیه موفق به کسب ۲ مقام اورالی، ۵ طلا، یک نقره، یک برنز انفرادی و قهرمانی تیمی مسابقات گرند پریکس روسیه شد.

علی اجلالی در مسابقات جایزه بزرگ فرانکو کلمبو که در ایتالیا برگزار شد، توانست در دسته وزنی+۹۵ کیلوگرم و در دسته قدی +۱۷۹ سانتیمتر پرورش اندام به عنوان قهرمانی دست پیدا کند. او همچنین در رقابت اورالی در نهایت به عنوان سوم بسنده کرد.

بهنام نجفیان در رشته فیزیک و در دسته قدى منفى ١٧٥ نایب قهرمان شد. او همچنین در دسته منفی ۱۷۵ سانتیمتر بادی کلاسیک شرکت کرد و چهارم شد.

سید محمد کریمى در دسته قدی ١٧٢ سانتیمتر پرورش اندام مقام سوم و در دسته وزنی ٨٥-کیلو پرورش اندام نایب قهرمان شد.

شاهین بابازاده در رشته پرورش اندام در دسته بندی قدى +١٧٩ سانتیمتر قهرمان شد. وی همچنین در رسته بادی کلاسیک در دسته +١٧٥ نیز شرکت کرد و در این رشته نیز قهرمان شد.

یزدان سهیلی قهرمان ارزنده پرورش اندام اهل کرمانشاه که مدت‌ها با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد، در برابر این بیماری مهلک شکست خورد و در سن ۳۴ سالگی دارفانی را وداع گفت.
تیر:

رقابت‌های فیتنس در برزیل با حضور ۲ نماینده کشورمان برگزارشد. عماد کاظم زاده در رشته فیتنس اسپرت مدلینگ نایب قهرمان شد و محمد مهماندوست هم در رشته فیتنس در جایگاه سوم قرار گرفت.

مسابقات WORLD CUP پاورلیفتینگ، پرس سینه، ددلیفت و PUSH & PULL زیر نظر اتحادیه جهانی IPSU و به میزبانی فدراسیون پاورلیفتینگ گرجستان در مجموعه ورزشی EAST EUROPIAN UNIVERSITY شهر تفلیس با حضور تیم‌های قدرتمند ایران، اوکراین، ترکیه، ارمنستان، گرجستان و جمهوری آذربایجان و با شرکت بیش از یکصد و چهل ورزشکار در ۲ گروه حرفه‌ای و آماتور برگزار گردید.

تیم ایران متشکل از ۱۴ ورزشکار در این رقابت حضور داشت در پایان با کسب ۱۵ مدال طلا،۱ مدال نقره و ۱ مدال برنز به مقام قهرمانی تیمی دست یافت.

رقابت‌های قهرمانی آسیا ABBF با نایب قهرمانی تیم بدنسازی در سئول به پایان رسید.

دسته ۸۵ کیلو:امیر اتابکی نفر اول شد ومدال طلا کسب کرد.

دسته ۹۰ کیلو گرم:

محسن قهرمانی به مقام دوم و مدال نقره دست یافت.

وزن ۱۰۰ کیلو گرم:

احمد رضا محمدی به مقام نخست و مدال طلا دست یافت و علی اکبر کاویانی هم در جایگاه سوم قرار گرفت.
شهریور:

در مسابقات لیگ قهرمانان قویترین مردان جهان (SCL) که در هند برگزار شد تیم ملی کشورمان توانست مقتدرانه به عنوان قهرمانی این مسابقات دست یابد.

در دسته سنگین وزن:

امین معنوی به مقام قهرمانی و علی پرویزی مقام سومی را کسب کرد.

در دسته ۱۰۵ کیلو گرم:

اکبر طالشی مقام قهرمانی و مجید عباسی مقام نایب قهرمانی را بدست آورد. همچنین در پایان تیم کشورمان با قدرت مقام قهرمانی را بدست آورد و کریم طالشی هم به عنوان بهترین مربی برگزیده شد.
مهر:

در رقابت‌های جایزه بزرگ کره جنوبی تیم ملی فیزیک کشورمان با کسب سه مدال رنگارنگ به کار خود در رقابت‌های جایزه بزرگ کره جنوبی پایان داد.

در رقابت‌های جهانی WBPF - مغولستان؛ تیم پرورش اندام ایران در بین ٤٢ کشور با هفتاد و یک امتیاز به مقام سوم تیمی مسابقات جهانی wbpf ٢٠١٧ مغولستان دست پیدا کرد.

مرحله اول رقابت‌های پرورش اندام جایزه بزرگ چین برگزار شد و بدنسازان کشورمان به ۳ مدال طلا و ۲ برنز دست یافتند.

رافائل سانتونجا رئیس فدراسیون جهانی پرورش اندام روز ۱۸ مهر به کشورمان سفرکرد در مذاکره با مسئولان فدراسیون بدنسازی درمورد برنامه‌های پیش روی این رشته و موفقیت‌های اخیر ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی به بحث و تبادل نظر پرداخت. همچنین او در طول مدت حضورش در کشورمان به دیدار مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان رفت.

مجمع سالیانه فدراسیون بدنسازی با حضور رافائل سانتونخا برگزار شد و در این نشست قرار بر این شد که رشته فیتنس از مجموعه فدراسیون همگانی حذف گردد و به فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام تعلق بگیرد.

در رقابت‌های WBBF در لیتوانی تیم رسا اتلتیک که در این مسابقات به نمایندگی از کشورمان در این تورنمنت حضور یافته بود توانست به عنوان قهرمانی برسد.

مسابقات پرورش اندام مستر المپیا ۲۰۱۷ با حضور بیش از ۴۰۰ ورزشگار از ۵۵ کشور جهان در شهر بمبئی هند برگزار گردید و ملی پوشان افتخار آفرین کارگری کشورمان در این رقابت‌ها توانستند با اقتدار مقام نخست این رقابت‌ها را از آن خود کنند.
آبان:

مسابقات بدنسازی و پرورش‌اندام طبیعی قهرمانی جهان (natural bodybuilding) به میزبانی سوئیس برگزار و در نهایت هومن طوسی که به عنوان تنها نماینده کشورمان در دسته ۸۵ کیلوگرم در این رقابت‌هاشرکت کرده بود به عنوان قهرمانی و مدال طلا دست یافت. در ضمن او، در مسابقات اورال (نفرات برتر تمام اوزان) هم به مدال نقره بسنده کرد.

با پایان یافتن هفتاد و یکمین دوره از مسابقات پرورش اندام قهرمانی جهان، تیم ملی ایران، به مقام قهرمانی تیمی جهان دست یافت. ایران ۱۴۷ امتیاز گرفت، کره جنوبی ۱۴۴ امتیاز. اسپانیا هم به مقام سوم رسید. همچنین در جدول مدال این مسابقات تیم کشورمان با کسب ۶ نشان طلا،۵ نقره و ۳ برنز بر سکوی نخست جای گرفت.

البته با وجودی که تیم ملی بدنسازی کشورمان در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ به عنوان قهرمانی دست یافت، اما این عنوان تحت تاثیر حواشی فراوانی که برای ورزشکاران بوجود اومد قرار گرفت. بدین صورت که بعد از پایان مسابقات، به ملی پوشان گفته شد که مایل هستند در محل برگزاری مسابقه (بنی دورم) بمانند یا اینکه به مادرید بروند؟ ملی پوشان هم در یک توافق جمعی به این نتیجه رسیدند که یک روز باقی مانده را در همان بنی دورم بگذرانند، اما ماندن آن‌ها در اسپانیا با حواشی خاصی همراه شد.

مسابقه جام الماس (دیاموند کاپ) در یونان برگزار شد و سه بدنساز ایرانی که در این مسابقه شرکت کرده بودند، نتوانستند به مدال برسند.
بهمن:

در مجمع انتخابات فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ناصر علی پور علی فرد در رقابتی نزدیک با نصیرزاده توانست برای چهار سال دیگر در سمتش باقی بماند.
اسفند:

رقابت‌های بین المللی پاورلیفتینگ و پرس سینه تفلیس گرجستان با حضور تیم‌های ترکیه، مولداوی، گرجستان، قزاقستان، اوکراین، جمهوری آذربایجان، روسیه و ایران برگزار شد و در پایان تیم ما مقتدرانه با کسب ۱۹ مدال به عنوان قهرمانی دست یافت.

در پایان ناصر پور علی فرد رئیس فدراسیون بدنسازی درباره عملکرد این فدراسیون در سال ۹۶ گفت:خوشبختانه ما به ۹۶ درصد از اهداف پیش‌بینی‌شده در تقویم سال ۹۶ دست یافتیم که می‌توان نشان از عملکرد قابل قول ما در فدراسیون باشد. البته با این وجود در برخی از موارد هم با کمبود‌هایی مواجه بودیم که انشاالله در سال جدید بتوانیم آن‌ها را برطرف کنیم.

او درباره قهرمانی ایران در رقابت‌های جهانی اسپانیا هم که در آبان ماه ۹۶ رقم خورد، گفت:این یک اتفاق بزرگ برای ورزش ایران بود، اما یک نفر با ندانم‌کاری‌اش در سالن ترانزیت فرودگاه بندیورم از لذت این قهرمانی کم کرد و باعث شد تا اعتبار فدراسیون با این کارش زیر سوال برود. با این حال عملکرد فدراسیون در سال ۹۶ بسیار قابل ستایش بود.

پور علی فرد در پایان خاطر نشان کرد: ما باید در اواسط فروردین در مسابقات مچ‌اندازی قهرمان آسیا که در قزاقستان برگزار می‌شود، شرکت کنیم و سپس بلافاصله باید در اردیبهشت ماه در مسابقات بدنسازی و پرورش اندام قهرمانی آسیا در مغولستان شرکت کنیم. امیدوارم سال جدید نسبت به سال ۹۶ برای ما خوشایندترباشد و بتوانیم به برنامه ریزی و اهدافی که برای خودمان ترسیم کرده ایم دست یابیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام اخبار ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۴۳۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران

دوومیدانی‌کار ایران موفق شد در ماده پرتاب چکش قهرمانی جوانان آسیا به مدال نقره دست پیدا کند.

به گزارش ایسنا، مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان آسیا از پنجم اردیبهشت به میزبانی امارات آغاز شده و در دومین روز خود در حال پیگیری است.

تیم دوومیدانی ایران که با ۹ ورزشکار عازم این رقابت‌ها شده است، در دومین روز این مسابقات موفق شد به دومین مدال خود دست پیدا کند.

مهدی هفت‌چشمه در رقابت ماده پرتاب چکش با ثبت حد نصاب ۶۶.۶۴ متر در جایگاه دوم ایستاد و به مدال نقره دست پیدا کرد.

علی سروری دیگر نماینده ایران در این ماده نیز در جایگاه چهارم قرار گرفت و دستش از مدال کوتاه ماند.

پیش از این نازنین فاطمه عیدیان در ماده دوی ۴۰۰ متر مانع اولین مدال طلای تیم ایران در این مسابقات و همچنین اولین مدال طلا دختران دوومیدانی ایران در قهرمانی جوانان آسیا را به دست آورد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احضار ۶ نفر به کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • کسب مدال نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • کسب نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • کسب طلای تاریخی دختر دونده ایران در قهرمانی آسیا
  • کشتی قهرمانی کشور؛ نفرات راه یافته به نیمه‌نهایی مشخص شدند
  • دختر کاراته کا قمی بر سکوی قهرمانی کشور قرار گرفت
  • آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند
  • رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد
  • کسب ۲ مدال طلا و ۲ مدال نقره از سوی ووشوکاران کشورمان