Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@06:16:00 GMT

تعداد خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی در زنجان زیاد است

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۴۳۱۶۵

تعداد خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی در زنجان زیاد است

زنجان-مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: تعداد خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی زیاد است و بهزیستی با تشکیل کمیته شبه‌خانواده و با اولویت‌های خود کودکان را به اصلح ترین خانواده واگذار کند.

به گزارش خبرنگار مهر،محمد محمدی قیداری عصر سه شنبه در بازدید استاندار زنجان از یک شیر خوارگاه با بیان اینکه مهم‌ترین از دلایل حضور کودکان در این مراکز، بدسرپرستی و بی‌سرپرستی کودکان به خاطر مواردی چون طلاق و اعتیاد است، افزود: حضور مسئولان در اولین روزهای سال جدید در این مرکز را به فال نیک می گیرم و امیدوارم سالی پر از خیر و برکت برای این کودکان در روزهای پیش رو رقم بخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری اینکه تعداد خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی زیاد است و بهزیستی با تشکیل کمیته شبه‌خانواده و با اولویت‌ها و سیاست‌های خود در این زمینه سعی دارد کودکان را به اصلح‌ترین خانواده واگذار کند، خاطرنشان کرد: بهزیستی به خانواده‌هایی که مسئولیت نگهداری از یتیمان را در خانه‌های خود دارند، مبلغ ۳۵۰ هزار تومان پرداخت می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: بیش از ۲۸۱ کودک نیز در خانواده‌ها نگهداری می‌شوند و تحت حمایت بهزیستی قرار دارند.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های سازمان بهزیستی این است که کودکان در خانواده‌ها نگهداری شوند و این کودکان که در خانواده‌ها نگهداری می‌شوند تحت پوشش طرح حامی بهزیستی هستند و به خیران معرفی می‌شوند تا برای مسائل تربیتی، تحصیل، اشتغال و ازدواج تحت حمایت و پشتیبانی باشند.

محمدی قیداری گفت: خیران نیز می‌توانند با مراجعه به معاونت مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی و دریافت مشخصات کودکانی که نیازمند پشتیبانی هستند، ماهانه و یا سالانه مبلغی را به حساب این کودکان واریز کنند.

وی ابراز کرد: کمیته امداد مرکزی برای نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست ندارد و این وظیفه حاکمیتی بر عهده بهزیستی است.

منبع: مهر

کلیدواژه: اکرام ایتام بهزیستی محمد محمدی قیداری مجله ایران مهر نوروز بوشهر نوروز 97 گردشگری مسافران نوروزی سانحه تصادف گرگان اردوهای راهیان نور راهیان نور 97 خرم آباد شهرکرد مشهد کرمانشاه خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۴۳۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، امیر برومند یکشنبه شب در نشست با مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با تشریح رسالت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در تأمین مسکن مورد نیاز محرومان، خواستار همکاری بهزیستی و سایر نهادهای حمایتی در این زمینه شد.

وی اظهار داشت: ساخت مسکن برای خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که دولت با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، سازمان بهزیستی و کمیته امداد در دستور کار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر افزود: احداث واحد مسکونی برای این افراد از سال ۱۳۹۴ در تفاهم با سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، مجلس و دولت آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدا مقرر شده بود تا خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر از سوی سازمان بهزیستی معرفی شوند تا کار احداث ساختمان‌ها آغاز شود.

برومند گفت: با بررسی و شناسایی یک خانواده در شهرستان دشتستان که ۵ عضو معلول دارد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در تلاش است نسبت به تأمین مسکن مقاوم برای این خانواده اقدام کند.

وی تأکید کرد: جهت تأمین سرپناه ایمن برای این خانواده همراهی و همکاری نهادهای حمایتی و انجمن خیرین مسکن ساز استان ضروری است.

کد خبر 6097729

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • ۹۲ درصد متقاضیان واجد شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن، قرارداد امضا کردند
  • یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • طرح‌ نهضت ملی مسکن به ۳۸ هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت
  • طرح‌های نهضت ملی مسکن به ۳۸ هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت