Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@20:00:24 GMT

سومالی، سفیر امارات را احضار کرد

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۴۳۹۱۹

سومالی، سفیر امارات را احضار کرد

الجزیره-ایرنا- وزارت خارجه سومالی امروز سه شنبه با احضار «محمد احمد عثمان الحمادی » سفیر امارات در موگادیشو از وی در خصوص عقد قرارداد شرکت بنادر دبی با مقام های محلی سومالی لند و نقض حاکمیت این کشور، توضیح خواست.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری «سومالی تودی » عبدالقادر احمد، وزیر خارجه سومالی تاکید کرد:تصمیم گیری در مورد توسعه مناطق مختلف این کشور و طرح هایی که باید در آن اجرا شود،
در اختیار دولت فدرال بوده و به هیچ وجه به سایرین اجاره نمی دهد با نقض حاکمیتش نسبت به ثبت قرارداد اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از سوی دیگر تارنمای خبری «عربی 21 » نوشت، نماینده سومالی در سازمان ملل در سخنانی در شورای امنیت، اقدامات امارات در سومالی لند ( ساخت پایگاه نظامی و آموزش نیروهای نظامی در آن) را نقض آشکار قوانین بین المللی دانست.
نماینده سومالی در سازمان ملل با محکوم کردن اقدامات امارات در سومالی لند، تاکید کرد کشورش اقدامات لازم برای دفاع از حاکمیت خود را انجام می دهد و از سازمان ملل خواست برای متوقف کردن نقض حاکمیت این کشور دست به اقدامات لازم بزند و ساخت پایگاه نظامی در خاک سومالی را که بدون موافقت دولت فدرال صورت می گیرد، متوقف کند.
مجلس نمایندگان سومالی 21 اسفند گذشته تمامی توافقنامه های شرکت بنادر دبی برای فعالیت در بنادر سومالی را باطل و فعالیت این شرکت اماراتی را ممنوع اعلام کرد.
شرکت بنادر دبی چندی پیش توافقنامه ای با دولت «سومالی لند» برای فعالیت در این منطقه و فعال کردن بندر «بربره» امضا کرد.شرکت بنادر دبی سومالی لند را دارای حکومتی مستقل از سومالی می داند .
«سومالی لند» که اکنون یک منطقه خودمختار در شاخ آفریقا و در سواحل خلیج عدن است، سال 1991میلادی به صورت یکجانبه و با جدایی از سومالی ،خود را یک دولت مستقل اعلام کرد اما هنوز هیچ کشوری آن را به رسمیت نشناخته است.
رژیم «محمد سیاد بری» که در سال 1988میلادی با کودتای نظامی بر سر کار آمده بود، دست به کشتار مردم زد و پس از آن جنگ های داخلی در سومالی آغاز شد ،زیر ساخت ها و اقتصاد این کشور آسیب زیادی دید و دولت مرکزی قدرت خود را از دست داد و در پی آن، دولت محلی به رهبری جنبش ملی(SNM)در سال 1991میلادی، اعلام استقلال کرد.از آن زمان این منطقه در مقایسه با بقیه مناطق سومالی،امنیت و ثبات نسبتا بهتری دارد.
شبک**خاورم **2041**1708

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سومالي امارات سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۴۳۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارندگی همراه با رعد و برق شدید در امارات+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، منابع خبری از بارندگی شدید در امارات خبر دادند.

این منابع به رگبار همراه با رعد و برق شدید و بارش شدید باران در این کشور اشاره کردند.

فرودگاه بین‌المللی دبی، پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت از لغو ۱۳ پرواز و تغییر مسیر ۵ پرواز دیگر خبر داده بود. همزمان برخی از شرکت‌های هواپیمایی دبی از تغییر برنامه تعدادی از پروازهای خود به دلیل شرایط نامساعد جوی در امارت خبر داده بودند. فرودگاه دبی با انتشار پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» از مسافران خواسته بود به دلیل ازدحام در جاده‌ها زمان کافی برای رسیدن به فرودگاه اختصاص دهند و از مترو دبی استفاده کنند. شرکت هواپیمایی امارات از تغییر برنامه برخی از پروازهای خود خبر داده و اعلام کرده بود که این تغییر ممکن است منجر به تاخیر در پرواز و فرود برخی پروازها در فرودگاه بین‌المللی دبی شود.

شورای وزیران امارات، پیش از این به دلیل شرایط نامساعد جوی تصمیم گرفت که اشتغال کارمندان دولت در روز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت از طریق سیستم کار آنلاین و دورکاری باشد. دفتر رسانه‌ای دولت امارات در شبکه اجتماعی «ایکس» اعلام کرده بود که مشاغلی که نیاز به حضور در محل کار دارند از این تصمیم مستثنی هستند.

کد خبر 6095448

دیگر خبرها

  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی در بنادر
  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • سفیر آمریکا در سازمان ملل از سخنرانی در دانشگاه ورمونت محروم شد
  • (ویدئو) هشدار شدیداللحن ارتش یمن به اسرائیل درباره حمله به رفح
  • هشدار شدیداللحن ارتش یمن به اسرائیل درباره حمله به رفح
  • جابجایی جنگنده‌های آمریکایی در خلیج فارس
  • بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات
  • تداوم بارندگی همراه با رعد و برق شدید در امارات+فیلم