Web Analytics Made Easy - Statcounter

قهرمانی تیم ملی وزنه برداری ایران در مسابقات قهرمانی جهان آمریکا، باخت مصلحتی علیرضا کریمی به حریف روسی برای عدم رویارویی با کشتی گیری اسرائیلی و پناهندگی محمدرشنونژاد جودوکار 20 ساله کشورمان در جریان مسابقات در هلند و روسری سر کردن مربی تیم کبدی تایلند از جمله اتفاقات مهم ورزش ایران در آذرماه سال 96 بود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه ورزشی‌خبرگزاری آنا،‌البته غیر از این مسائل قرعه به نام روسای بازنشسته افتاد و آنها طبق قانون از سمت خود استعفا دادند.

جودوکار ایرانی پناهنده شد
در مسابقات بین المللی هلند تیم 6 نفره جودوی ایران تنها با دو مدال برنز سعید ملایی و جواد محجوب به کار خود پایان داد اما مهمتر از نتیجه پناهندگی رشنونژاد به همراه تیم ملی در هلند بود. این جوان 20 ساله که نایب قهرمانی مسابقات قهرمانی آسیا را در کارنامه خود داشت در جریان مسابقات بین المللی هلند از جمع یاران خود جدا شد و برای همیشه راهی دیار غربت شد.بعد از این اتفاق رودکی مدیر تیم های ملی در هلند ماند تا او را پیدا کرد اما خبری از رشنونژاد نشد و فدراسیون جودو علاوه بر ناکامی های متعددی که در کارنامه خود در یک سال گذشته داشت یک پناهندگی هم به آن اضافه شد.

طاهری رفتنی شد

در آذرماه در تیم‌های لیگ‌برتری به خصوص پرسپولیس اتفاقات زیادی افتاد؛‌پس از دو هفته اعلام استعفای طاهری مدیرعامل پرسپولیس بالاخره وزیر ورزش و جوانان با آن موافقت کرد و گرشاسبی صندلی طاهری را در پرسپولیس به دست آورد. طاهری به خاطر بازنشستگی از سمت خود استعفا کرد .

هیس جنجالی بیرانوند

هیس جنجالی بیرانوند دروازه‌بان پرسپولیس از اتفاقات جالب فوتبالی در آذرماه بود؛ علیرضا بیرانوند با مطرح کردن صحبت هایی مبنی بر جدایی از پرسپولیس باعث ناراحتی هواداران تیم شده بود و همین موضوع هم باعث شد تماشاگران او را «هو» کنند. بیرانوند هم در واکنش به این شعار با قراردادن انگشت روی دهان علامت «هیس» را به هواداران نشان داد و همین حرکت خشم آنها را بیشتر کرد هر چند که بیرانوند سرانجام از موضعش عقب‌نشینی کرد و اعلام کرد عده‌ای می خواستند او را مقابل هواداران قرار دهند!

صعود شاگردان کی روش/‌استعفایی که صوری بود

در این ماه باشگاه سیاه جامگان مشهد برای همیشه به مشکی پوشان تغییر نام داد. فراز کمالوند هم سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان که از شرایط تیمش ناراضی بود در جریان رقابت های لیگ برتر از سمت خود استعفا داد اما بعد از آن پشیمان شد و دوباره بازگشت.

ویزای پولادمردان ایران بالاخره صادر شد

در آذرماه پولادمردان وزنه‌برداری ایران‌ خودشان را برای مسابقات جهانی وزنه‌برداری آماده می‌کردند،‌اما از همان ابتدا ویزای آنها با به مشکل خورد.اما بالاخره ویزای وزنه برداران تیم ملی صادر شد و آنها برای حضور در این میدان بزرگ راهی آمریکا شدند.

برد و باخت آسمان خراش‌ها در مسیر جهانی شدن

تیم‌ملی بسکتبال ایران در دوره اول انتخابی جام جهانی بسکتبال 2019 چین یک برد و باخت نصیبش شد. در دور اول این رقابت ها تیم ملی با عراق در اردن رقابت کرد که شکست خورد؛‌در بازی دوم دور اول هم با قطر رقابت کرد که پیروز میدان شد. در دور دوم انتخابی جام جهانی تیم ایران دو پیروزی مقابل قزاقستان و عراق به دست آورد.

محشون هم رفتنی شد

البته بسکتبال در آذرماه علاوه بر نتایجی که به دست آورد یکی از مهمترین اتفاقات خود را تجربه کرد.باتوجه به قانون بازنشستگی و عدم به کارگیری مدیران بازنشسته بالاخره مشحون بسکتبال از این فدراسیون رفتنی شد و جای خودش را به پریچهر سرپرست این فدراسیون داد. محشون از سال 81 به صورت مستمر در فدراسیون حضور داشت تا اینکه در آذرماه 96 برای همیشه این فدراسیون را ترک کرد.

تکواندو ایران همچنان بدون طلا
پرونده تیم 19 نفره تکواندو ایران در رقابت های انتخابی گرند اسلم با کسب 5 سهمیه و حذف 14 تکواندوکار در چین بسته شد.تیم ملی تکواندوی ایران پس از حضور در المپیک ریو و ناکامی که در آن میدان بزرگ به دست آورد در سال گذشته نیز نتوانست موفقیت های سال های گذشته خود را تکرار کند.در رقاتبهای گرندپری ایران با ترکیبی چهار نفره در این رقابت ها شرکت کرد که البته حاصل اعزام این تیم کسب تنها یک مدال نقره بود. در این دور جام گرندپری آرمین هادی پور، ابوالفضل یعقوبی و سجاد مردانی از دور مسابقات حذف شدند وتنها فرزان عاشورزاده موفق به کسب مدال نقره شد.

جنجال روسری سرکردن مربی مرد تایلند

بدون شک یکی از جنجالی ترین اتفاقات ورشی آذرماه رقابت های کبدی قهرمانی آسیا بود که به میزبانی ایران در گرگان برگزار شد. در این رقابت ها و در بخش بانوان ایران و سریلانکا به مقام سوم مشترک رسیدند. تیم ملی کبدی مردان ایران هم که در مرحله نیمه نهای مقابل پاکستان شکست خورد و از صعود به فینال بازماند تا همراه با کره جنوبی به عنوان مشترک سومی بسنده کند.در کنار ناکامی تیم کبدی ایران و برکناری سرمربیان هندی تیم‌های ملی مردان و زنان مهمترین موضوع انتشار تصویر مربی مرد تایلندی بود که به هنگام تماشای مسابقات بانوان پوشش داشت و روسری سرش کرده بود!موضوعی که البته فدراسیون مسئولیت آن را برعده نگرفت و اعلام کرد برخی درباره ای عکس شیطنت کردند و البته اظهارات دیگری هم وجود داشت مبنی بر اینکه مسئولان فدراسیون خودشان این مربی را مجبور کردند برای اینکه در سالن حضور داشته باشد روسری سر کند؛ این مربی تایلندی البته خودش هم این موضوع را تایید کرد به هر روی این موضوع به طور حتم یکی از زشت ترین اتفاقات ورزشی سال 96 بود.

فوتسال ایران در دو بخش بهترین آسیا شد
الهام بخشی و علی اصغر حسن زاده بهترین بازیکن فوتسال آسیا در سال 2017 را از آن خود کند.

ورود کمیته بین المللی المپیک به پرونده علیرضا کریمی

علیرضا کریمی در جریان رقابت‌های کشتی آزاد زیر 23 سال جهان در وزن 68 کیلوگرم به خاطر عدم رویارویی با نماینده اسرائیل متحمل یک شکست اجباری شد و برای دومین بار شانس دستیابی به مدال جهانی را به دلیل مشابه از دست داد. بعد از انتشار فیلم مربی علیرضا کریمی و صحبت هایی مبنی بر اینکه باید ببازی اتحادیه جهانی کشتی هم به اتفاقات مسابقات کشتی آزاد امیدهای جهان در لهستان و باخت علیرضا کریمی برابر حریف روسی خود واکنش نشان داد. در همین رابطه رسول خادم هم به اروپا سفر کرد تا به طور حضوری با نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی مذاکراتی را انجام دهد. باخت عمدی علیرضا کریمی و صحبت های مربی او در کنار تشک تبعات زیادی به همراه داشت و کشتی ایران را با مشکل روبه رو کرد. البته پس از این باخت و واکنش همه به این موضوع مقرر گردید به علیرضا کریمی 10 سکه طلا به جای مدال طلای بدهند.

کماندار ایران صاحب سهمیه المپیک شد
سوگند رحمانی کماندار ریکرو ایران با صعود به فینال مسابقات قهرمانی آسیا در رده سنی نوجوانان، صاحب سهمیه بازی های المپیک جوانان آرژانتین شد. پیش از این امیر رضا صفائی‌پور برای المپیک جوانان در بخش پسران کسب سهمیه کرده بود.

شاگردان کی‌روش در گروه مرگ در جام جهانی

مراسم قرعه کشی بیست و یکمین دوره رقابت‌های فوتبال جام جهانی 2018 در کاخ کرملین مسکو برگزار شد و 32 تیم شرکت کننده حریفان خود را شناختند. براین اساس تیم ملی فوتبال ایران در گروه دوم با تیم‌‌های اسپانیا، پرتغال و مراکش همگروه شد. به گفته کارشناسان این گروه، گروه مرگ این دوره رقابت‌ های جام جهانی است.

تیم ملی وزنه برداری ایران قهرمان جهان شد
مسابقات وزنه برداری قهرمانی با قهرمانی تیم ایران تمام شد. در جریان این رقابت‌ها و در دسته ۸۵ کیلوگرم کیانوش رستمی در حرکت دوضرب ناکام ماند و اوت شد و علی میری در رده هفتم قرار گرفت. سهراب مرادی در دسته ۹۴ کیلوگرم دست به کار بزرگی زد و ضمن کسب سه نشان ارزشمند طلای جهان، رکورد دوضرب و مجموع جهان را ارتقاء داد. سید ایوب موسوی دیگر ملی پوش دسته ۹۴ کیلویی کشورمان به دو مدال نقره حرکت دوضرب و مجموع دست یابد. علی هاشمی در دسته ۱۰۵ کیلوگرم توانست اولین مدال مجموع را در رقابتهای جهانی ۲۰۱۷ آمریکا برای ایران در این وزن کسب کند. مدال هاشمی اولین مدال مجموع ایران در دسته ۱۰۵ کیلوگرم مسابقات جهانی بود. علیرضا سلیمانی دیگر نماینده ایران در این دسته هم هفتم جهان شد. بهداد سلیمی هم به مقام سوم مسابقات دست یافت. سعیدعلی حسینی نیز که پس از طی کردن هشت سال محرومیت خود برای نخستین بار در مسابقات‌ جهانی به میدان می رفت به مدال نقره دست یافت.

آتش سوزی مقابل باشگاه پرسپولیس و فدراسیون فوتبال

دو اتفاق مشکوک در آذرماه برای فوتبال ایران رقم خورد؛ یکی آتش سوزی مقابل باشگاه پرسپولیس و دفتر یکی از روزنامه های کثیرالانتشار ورزشی و دیگری مقابل ساختمان فدراسیون فوتبال. البته بعد از آتش سوزی مقابل فدراسیون فوتبال مشخص شد این آتش سوزی مربوط به آتش گرفتن یک حلقه لاستیک خودرو مربوط به اتومبیل یکی از ساکنان ساختمان کناری فدراسیون فوتبال بود که این حریق خیلی زود مهار شد و ارتباطی با فدراسیون فوتبال نداشت اما عاملین آتش سوزی مقابل باشگاه پرسپولیس دستگیر شدند که البته مشخص شد‌ این خرابکاری‌ها با تحریک مجری فراری ضد انقلاب انجام شده بود. این افراد که در تماس با این مجری ضد انقلاب فراری بودند قصد داشتند در اقدام بعدی خود خودروی مجری یکی از برنامه‌های پربیننده ورزشی را به آتش بکشند.

قهرمانی دانشگاه آزاد در جام جهانی تکواندو
دانشگاه آزاد به نمایندگی از ایران در مسابقات تکواندو جام جهانی شرکت کرد و قهرمانی این مسابقات را از آن خود کرد. سید نعمت خلیفه سرمربی دانشگاه آزاد به عنوان بهترین مربی مسابقات انتخاب شد و مهدی خدابخش نیز بهترین تکواندوکار انتخاب و معرفی شد.

چوگان بالاخره به نام ایران ثبت شد

درجریان برگزاری دوازدهمین اجلاس کمیته بین الدول کنوانسیون حفاظت از میراث ناملموس یونسکو در کره جنوبی، رشته چوگان به نام ایران ثبت جهانی شد. این اقدام بعد از سه سال تلاش گسترده و رایزنی های بین المللی و همکاری نزدیک وزارت ورزش و جوانان به نتیجه رسید.

ریاست‌ مادام العمر روسای ورزش!

انتخابات فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان‌‌در آذرماه برگزار شد و مظلومی‌ برای چهار سال دیگر به عنوان رییس این فدراسیون انتخاب شد. انتخابات فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران هم 20 آذرماه برگزار شد و رضا زارعی دوباره رئیس این فدراسیون شد. در 25 آذرماه تکلیف رئیس فدراسیون پرحاشیه کبدی مشخص شد. مقصودلو رئیس فدراسیون کبدی که اتفاقا خودش هم از نامزدهای انتخابات فدراسیون کبدی بود به دلیل حواشی که در مسابقات قهرمانی آسیا در گرگان اتفاق افتاد و همچنین انتقاد از اداره شدن فدراسیون به صورت خانوادگی از حضور در انتخابات انصراف داد و ریاست این فدراسیون به اورسجی رسید. در 27 آذرماه تکلیف فدراسیون ورزش سه‌گانه مشخص شد و صبور همچنان به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد.

در روزهای پایانی آذرماه انتخابات فدراسیون کشتی برگزار شد و رسول خادم رئیس دوره قبلی این فدراسیون هم جزو نامزدها بود و همین موضوع پیش بینی انتخابات‌ را راحت‌تر می‌کرد.‌ البته رقیب رسول خادم‌،‌ عباس جدیدی هم‌دوره روزگار قهرمانی‌اش بود که در این دوره برای کسب صندلی ریاست فدراسیون کشتی وارد گود شده بود اما جدیدی که خودش به خوبی می‌دانست در بین اهالی کشتی اقبالی برای رای ندارد پیش از رای‌گیری انصراف داد اما انتقادهای زیادی هم به نحوه برگزاری انتخابات کشتی داشت؛‌ از نظر او این شیوه برگزاری انتخابات تخلف است چرا که بیشتر روسای هیات‌های استانی افراد بازنشسته و دو شغله هستند و نباید به عنوان روسای هیات‌های استانی منصوب شوند.‌ به هر روی انتخابات فدراسیون کشتی با انصراف نامزدهای انتخابی به سود رسول خادم تمام شد و او برای چهارساله دوم بر مسند این فدراسیون تکیه زد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۴۴۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن یزدانی بحران ملی نیست

روزنامه شرق نوشت: حسن یزدانی، قهرمان پرآوازه کشتی ایران، تبدیل به سوژه داغی برای فضای ورزشی این روز‌های ایران شده است. دلیلش بازگشت او به تشک کشتی و ارائه فیلمی چندثانیه‌ای از تمرینش با کشتی‌گیری به مراتب سبک‌وزن‌تر از خودش است. او نشان داده بعد از عمل سنگینی که روی کتفش داشته، برگشته و مهیا است تا در المپیک پاریس به میدان برود.

یزدانی پیش‌ازاین در تلویزیون وعده‌ای با این مضمون داده بود که در پاریس، هم تیلور را می‌برد و هم طلا می‌گیرد. باوجوداین اتفاقاتی رخ داده که شاید با چنین شفافیتی نتوان درباره ادعای حسن یزدانی صحبت کرد. اولین آن‌ها غیبت دیوید تیلور، رقیب همیشگی یزدانی در پاریس است. او در یک شگفتی بزرگ در مسابقات انتخابی تیم ملی آمریکا، مبارزه‌اش را به آرون بروکس ۲۳ ساله باخت و به همین سادگی از تیم ملی بیرون ماند.

داستان اول برای حسن یزدانی شیرین است. تیلور در سال‌های اخیر به‌خوبی نشان داده بود راه بردن یزدانی را فراگرفته و حتی او را در آخرین جدال، ضربه فنی هم کرد. آمار تقابل‌های این دو هم به‌خوبی گواه برتری تیلور در تقابل‌های رودررو است. حالا که جادوگر آمریکایی در پاریس غایب است، این بهترین فرصت برای حسن یزدانی است تا یک مدال دیگر المپیک به ویترین پررنگ و لعابش اضافه کند؛ ولی این‌ها همگی در گرو محقق‌شدن داستان دوم است که تلخ و دارک نشان می‌دهد.

یزدانی کتفش را به تیغ جراحان سپرده و به‌تازگی به تشک برگشته. او آن‌قدر درگیر فیزیوتراپی و آماده‌سازی است که حتی فرصت حضور در اردوی اول تیم ملی را از دست داده است. از آنجا که کمتر از سه ماه به بازی‌های المپیک مانده، این نگرانی وجود دارد که نکند به لحاظ جسمی و ریکاوری، در موعد مقرر آماده نشود و نتواند در المپیک کاری از پیش ببرد؛ به‌ویژه اینکه پیش‌تر علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی هم ابراز نگرانی کرده و از این گفته که در ایران هر کشتی‌گیری که کتفش را عمل کرده، دیگر آن کشتی‌گیر سابق نشده است. پس، اتفاق بدتر برای حسن یزدانی، تصور این سناریو است که او نه‌تن‌ها شانسی برای گرفتن مدال در المپیک نداشته باشد؛ بلکه اصلا نتواند به این بازی‌ها اعزام شود.

در چنین فضایی است که فدراسیون کشتی تصمیم مهمی گرفته و به این نتیجه رسیده که یزدانی را در فاصله ۵۰ روز مانده به بازی‌های المپیک، به رقابت‌های کشتی مجارستان اعزام کند تا میزان آمادگی او و پاسخ‌دهی کتفش به عمل جراحی را بسنجد. تا به اینجا همه چیز منطقی به نظر می‌رسد؛ ولی در یکی، دو روز گذشته، چنین تصمیمی بخشی از جامعه کشتی را آشفته کرده و فریاد وا اسفا سر داده‌اند که حرمت قهرمان حفظ نشده است.

اینجا روایت‌ها کمی متفاوت است؛ مثلا خبرگزاری‌های نزدیک به دولت از این شایعه نوشته‌اند که یزدانی از مسئولان فدراسیون کشتی درخواست کرده بدون حضور در مسابقه‌ای، به پاریس اعزام شود که با پاسخ منفی اهالی فدراسیون مواجه شده است. پاره‌ای دیگر هم از این می‌گویند که رقابت‌های مجارستان برای حسن یزدانی سنگین است و نباید او را به چنین تورنمنتی اعزام کرد؛ به‌ویژه اینکه ممکن است آرون بروکس هم در مجارستان باشد و کار را برای حسن یزدانی سخت کند. چ

نین تحلیل‌هایی باعث دوپاره شدن نظریات علاقه‌مندان به کشتی شده و حالا با حسن یزدانی به گونه‌ای رفتار می‌شود که گویی قرار است تبدیل به یک بحران ملی شود. در اینکه حسن یزدانی پرافتخارترین کشتی‌گیر ایران است، تردیدی وجود ندارد؛ در اینکه شأن او باید حفظ شود، هم شکی وجود ندارد؛ ولی مشخص نیست اعزام او به یک تورنمنت خارجی چطور می‌تواند موارد بالا را نقض کند. چنین تفکراتی اهمیت بازی‌های المپیک و کسب افتخار را قربانی یک اسم می‌کنند؛ البته اسم حسن یزدانی اعتباری برای کشتی ایران است؛ ولی فرض محال، اگر یزدانی با ناآمادگی و بدون محک‌خوردن به المپیک برود و آنجا حتی قبل از رسیدن به فینال با نتیجه‌ای اسف‌بار به کارش در پاریس پایان دهد، آیا حرمتش حفظ شده است؟

ضمن اینکه چنین جریانی باید پاسخ‌گوی این پرسش مهم هم باشند که چرا حسن یزدانی حاضر نشد کتفش را زودتر عمل کند تا به‌موقع برای پاریس مهیا باشد؟ چرا یزدانی اجازه داد شایعاتی که می‌گفتند او برای رسیدن به پاداش بازی‌های آسیایی، جراحی‌اش را به بعد از هانگژو موکول کرد، شکل بگیرد؟ حالا آن‌ها باید پاسخ دهند که اگر المپیک برای یزدانی و اعتبار کشتی ایران اهمیت وافری داشت، چرا او کتف آسیب‌دیده‌اش را زودتر به تیغ جراحان نسپرد؟

این‌ها البته بخشی از این دوپارگی موجود است؛ چراکه باید آن روی سکه؛ یعنی کادر فنی را هم دید. حسن قرار است در فاصله ۵۰ روز مانده به المپیک به مسابقه‌ای خارجی اعزام شود؛ اگر او بدرخشد که حرف و حدیثی نیست و با شایستگی راهی پاریس می‌شود و بسیاری را امیدوار می‌کند که مدال دیگری برای کاروان ایران بگیرد؛ اما اگر حسن ناآماده باشد، آیا ۵۰ روز، زمان کافی برای مهیاکردن یک کشتی‌گیر دیگر برای اعزام به پاریس خواهد بود؟

بدیهی است که این دوگانگی نیاز به ظرافت خاصی دارد که بدون دخیل‌شدن احساسات باید درباره‌اش تصمیم‌گیری شود. حسن هم تا رقابت‌های مجارستان به قدر کافی فرصت دارد تا توان از دست رفته‌اش را بازیابد و خودش را در غیاب گربه‌سیاه آمریکایی‌اش محکی جدی بزند. محکی که سربلند بیرون‌آمدن از آن می‌تواند تکلیفی جدی برایش قلمداد شود. یزدانی حمایت فدراسیون را دارد؛ ولی بعید است این فدراسیون هم حاضر شود چشم‌بسته روی کتف آسیب‌دیده حسن قمار کند.

دیگر خبرها

  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • رسمی: میزبانی جام باشگاه‌های آسیا به ایران رسید
  • گفت‌وگوی ویژه با مردی که افغانستان را راهی جام جهانی کرد
  • تغییر زمان و مکان کشتی آزاد جام تختی
  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی
  • ملایر در میزبانی مسابقات قهرمانی کشور سنگ تمام گذاشت
  • حسن یزدانی بحران ملی نیست
  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • از قرقیزستان تا رومانی: قهرمانی که داور شد!
  • شمسایی: این قهرمانی فقط برای مردم است