Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیروت-ایرنا- در نخستین روز مسابقات تنیس قهرمانی زیر 12 سال غرب آسیا در بیروت پایتخت لبنان، تیم ملی پسران و دختران ایران توانستند قاطعانه حریفان خود را شکست دهند.

به گزارش ایرنا، روز سه شنبه هر دو تیم دختران و پسران به مصاف سوریه رفتند و موفق شدند با نتیجه سه بر صفر این تیم را شکست دهند.
در اولین دیدار انفرادی پسران، «آرتین نظری» با نتیجه دو بر صفر (6-0 و 6-1) بر رقیب خود فائق آمد و در دومین دیدار «امیرعلی قوام» حریف خود را با نتیجه دو بر صفر (6-0 و 6-0) شکست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در مسابقه دونفره نیز، ترکیب آرتین نظری و «کسری رحمانی» دو بر صفر (6-0 و 6-1) پیروز شدند تا در مجموع تیم پسران ایران سه بر صفر تیم سوریه را از پیش روی بردارد.
اما در دیدارهای عصر، ابتدا کسری رحمانیدو بر صفر (6-2 و 6-0) پیروز میدان شد. پس از او امیرعلی قوام دو بر صفر (6-0 و 6-0)حریف یمنی را ناکام گذاشت و سپس تیم دو نفره دو بر صفر (6-3 و 6-0) یمنی ها را شکست دادند تا شاگردان «تونی اندروایچ» کروات موفق شوند سه بر صفر بر تیم یمن غلبه کنند.
در دیگر بازی های گروه یک، قطر توانست هر دو تیم سوریه و یمن را با نتایج 2 بر 1 شکست دهد تا فردا ساعت 9 و نیم صبح به وقت محلی برای سرگروهی به مصاف ایران برود.
در گروه دوم بخش پسران هم، عراق در هر دو دیدار صبح و عصر به ترتیب برابر اردن و لبنان با نتایج سه بر صفر شکست را پذیرفت و فردا اردن و لبنان برای سرگروهی با هم رقابت خواهند کرد.
در بخش دختران نیز «ملیسا مهرانی» و «ماندگار فرزامی» با نتایج مشابه دو بر صفر حریفان سوری خود را شکست دادند و در دیدار دو نفره «مهرانه ظهوریان» و ملیسا مهرانی توانستند دو بر صفر بر رقبای سوری غلبه کنند.
شاگردان «فریبا سفیدباف» به ترتیب (6-0 و 6-1) ، (6-0 و 6-0) و (6-2 و 6-0) موفق شدند نتایج را از آن خود بکنند.
در دیگر بازی بخش دختران نیز لبنان میزبان بر عراق غلبه کرد.
صبح فردا تیم دختران ایران به مصاف حریفان عراقی خواهد رفت و لبنان و سوریه نیز با یکدیگر رقابت می کنند.
«فرشاد صفتی» مدیر تیم های ملی تنیس کشورمان در گفت و گو با ایرنا، لبنان و ایران را در هر دو بخش، بخت های نخست این رقابت ها دانست.
وی پیش بینی کرد که در بخش دختران، ایران و لبنان دو تیم صعود کننده به رقابت های قهرمانی زیر 12 سال آسیا باشند که قرار است در اواخر ماه سپتامبر سال جاری میلادی یعنی اوایل مهر در قزاقستان برگزار گردد.
صفتی با اشاره به اینکه تیم پسران سال گذشته در این رقابت ها با رسیدن به مقام سوم نتوانست به مسابقات آسیایی راه یابد اظهار امیدواری کرد که امسال با تلاش بیشتر و زحمت بازیکنان و مربی، تیم بتواند به مسابقات آسیای راه یابد.
مسابقات قهرمانی زیر 12 سال غرب آسیا با شرکت هفت کشور از روز سه شنبه در بیروت آغاز شد و به مدت 5 روز ادامه دارد.
دو تیم برتر در هر دو بخش دختران و پسران، مجوز حضور در مسابقات تنیس قهرمانی آسیا را به دست می آورند.
«مازن داروب» مسئول برگزاری این مسابقات در لبنان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بیروت، تیم ایران را تحسین کرد و پیشرفت تیم کشورمان در سال های اخیر را نشانه برنامه ریزی فدراسیون تنیس ایران دانست.
وی همچنین گفت: پسران قطری حریف سختی برای ایران است و تیم ایران باید در دیدار فردا با آن تیم هشیار باشد.
خاورم**390**2054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش تنيس لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۴۴۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران برای دومین بار به فینال رسید

تیم ملی والیبال ساحلی ایران یک با شکست استرالیا یک به فینال رقابت‌های قهرمانی زیر ۱۹ سال پسر آسیا رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رقابت‌های والیبال ساحلی قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا با حضور ۳۲ تیم از چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ آغاز شد و امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در روی‌اِت کشور تایلند با معرفی برگزیدگان پایان می‌یابد. تیم ملی والیبال ساحلی ایران یک (حبیب اکبرزاده – امیرعلی قلعه نویی) با پیروزی دو بر یک برابر استرالیا یک (راکر گراهام جت – دونووان کیلیان) فینالیست این دوره از مسابقات شد.

ملی‌پوشان ساحلی با امتیازات ۲۱ بر ۱۰، ۱۶ بر ۲۱ و ۱۵ بر ۱۰ حریف را شکست دادند تا برای دومین بار در طول تاریخ به دیدار نهایی مسابقات قهرمانی زیر ۱۹ سال مردان آسیا راه یابند. حبیب اکبرزاده و امیرعلی قلعه نویی در مرحله مقدماتی در گروه C قرار داشتند و ویتنام یک(انگوینهووآنگ لانگ – دان چان سامای)، استرالیا دو (بنت فینلی – فجس آدام) و تایلند سه (اوتای جائنگ – وانسون گوئن) را شکست دادند و به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شدند و با شکست هنگ کنگ دو (وونگ هویی یو – لی هویفونگ) و نیوزلند دو (پاچئو داوی – وستی توماس) به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

حبیب اکبرزاده و امیرعلی قلعه نویی با کسب این نتایج در رقابت‌های آسیایی موفق به کسب سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان شدند که این رقابت‌ها در شانگلو چین برگزار می‌شود. نادر انصاری ناظر داوری مسابقات قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا است و عبدالرئوف بستگانی به عنوان سرمربی، مرتضی احمدی پوربندری (مربی)، محمد رمضانی (سرپرست) و اکبر مسیبی به عنوان داور همراه، ملی‌پوشان را در این رقابت‌ها همراهی می‌کنند.

منبع: مهر

کد خبر 750688

دیگر خبرها

  • درخشش دختران کرمانی در چهار وزن نخست وزنه برداری نوجوانان ایران
  • دومین قهرمانی تیم والیبال ساحلی نوجوانان در آسیا
  • تیم نوجوانان والیبال ساحلی ایران قهرمان آسیا شد
  • دومین قهرمانی تیم والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران در آسیا
  • ایران برای دومین بار به فینال رسید
  • تیم دو نفره تنیس پسران ایران قهرمان مسابقات سطح یک آسیا شد
  • هندبال قهرمانی جوانان آسیا؛ پسران ایران با کویت و چین هم گروه شدند
  • هم‌گروهی تیم ملی هندبال پسران ایران با کویت و چین
  • هم‌گروهی تیم ملی هندبال پسران ایران با کویت و چین 
  • صعود نوشاد عالمیان به جدول اصلی مسابقات عربستان