Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-08@09:03:49 GMT

گفتگوي تلفني رييس جمهور ترکيه با امير قطر

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۴۴۴۱۵

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاري آناتولي از آنکارا، رئيس جمهور ترکيه و امير قطر روز سه شنبه در يک گفتگوي تلفني، روابط دو جانبه و مهمترين تحولات و مسائل منطقه را بررسي کردند.

دفتر رياست جمهوري ترکيه سه شنبه شب در بيانيه اي اعلام کرد رجب طيب اردوغان تلفني با شيخ تميم بن حمد آل ثاني درباره روابط دو جانبه دو کشور دوست ، راههاي توسعه و تحکيم روابط و همکاري هاي دو کشور در بخش هاي مختلف و آخرين تحولات و رويدادهاي منطقه گفتگو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گفتگوي تلفني اردوغان با شيخ تميم بن حمد چند ساعت پس از ديدار محمد بن عبد الرحمن آل ثاني وزير خارجه قطر با رجب طيب اردوغان در آنکارا صورت گرفت. اردوغان و محمد بن عبد الرحمن روابط دوجانبه آنکارا و دوحه و برخي مسايل مهم منطقه اي و بين المللي مورد علاقه دو کشور را بررسي کردند.
ترکيه و قطر روابط اقتصادي و تجاري خوب و نزديکي با هم دارند که اين همکاري اثرات مثبتي بر حجم مبادلات تجاري دو کشور داشته است . حجم مبادلات تجاري دو کشور در سال 2017 به يک ميليارد و 342 ميليون دلار رسيد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: گفتگوی تلفنی اردوغان ترکیه امیر قطر شيخ تميم بن حمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۴۴۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه تجارتش با چین، هند و آفریقا را جایگزین رژیم صهیونیستی می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، این روزنامه همچنین نوشت، وزارت تجارت ترکیه تایید کرد که این کشور همکاری تجاری با رژیم صهیونیستی را به طور کامل تعلیق کرده و افزود، این تصمیم تا زمانیکه کمک‌های بشردوستانه به غزه نرسد، ادامه می‌یابد.

ینی شفق همچنین گزارش کرد، اهدف استراتژی جدید تجاری ترکیه در جایگزینی بازار رژیم صهیونیستی با سایر کشورها مانند مالزی، اندونزی، چین، هند، ویتنام، اکوادور، آفریقای جنوبی، نیجریه، مکزیک، پاراگوئه و پرو است.

مقام‌های ترکیه‌ای یک تحقیق بازاریابی انجام داده و مشتریان بالقوه را مورد بررسی قرار دادند.

روزنامه مذکور همچنین نوشت، ترکیه به دنبال ترغیب ایجاد روابط با کارآفرین‌های ترکیه‌ای در این کشورها برای ساماندهی مشارکت و ارائه کالاهای ملی و همینطور تضمین تغییر مسیر آن دسته از تولید کنندگانی است که به تجارت با «اسرائیل» عادت داشته‌اند و به وسیله رویدادهای تجاری آنها را به سمت بازارهای جدید رهمون کند.

بر اساس آمارهای تجارت خارجی ترکیه، در سال ۲۰۲۳ این کشور کالاهایی به ارزش ۵.۴ میلیارد دلار به سرزمین‌های اشغالی صادر و ۱.۶ میلیارد دلار هم کالای اسرائیلی وارد کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اقدام ترکیه در تعلیق روابط تجاری با رژیم صهیونیستی بر دیگر کشورهای اسلامی تاثیرگذار است؟
  • اردوغان: کارهای ناتمام‌ خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان
  • استقبال «اردوغان» از امیر کویت در آنکارا
  • «پوتین» به چین و ترکیه سفر می‌کند
  • محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • چرا ترکیه روابط تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد؟ | هدف اردوغان از اقدام دیرهنگام
  • ترکیه تجارتش با چین، هند و آفریقا را جایگزین رژیم صهیونیستی می‌کند
  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟
  • ادعای ترکیه درباره شرط حماس برای کنارگذاشتن سلاح