Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ ساره جوانمردی سال ۱۳۶۳ در شیراز متولد شد. وی نخستین بانوی مدال آور ایرانی در مسابقات پارالمپیک و پرافتخارترین بانوی ورزشکار ایرانی در عرصه المپیک است.

او در اوج ناباوری همه توانست بعد از ۳۲ سال مدال طلای مسابقات خفیف پارالمپیک ریو (۲۰۱۶) را از دست کره ای‌ها خارج و رکورد آن را جابجا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر چه در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت داشته است، اما به دلیل علاقه به تیراندازی در نهایت این رشته را انتخاب کرد و برای ایران اسلامی افتخارآفرین شد.

به سراغ این ورزشکار شیرازی رفته و با او به گفتگو نشستیم.

خودتان را معرفی کنید؟
ساره جوانمردی هستم، و ۱۷ آذر ۱۳۶۳ در شیراز متولد شده ام.

مدرک تحصیلی شما چیست؟
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی.

شاغل هستید؟
بله، کارمند اداره کل ورزش و جوانان هستم.

از جمله موفقیت‌ها و نشان‌هایی که کسب کرده اید؟
۱۰ سال است که عضو تیم ملی هستم و در این مدت در رشته تپانچه بادی ۱۰ متر و هم خفیف ۵۰ متر رکورددار ایران، آسیا و جهان هستم، مهم‌ترین نشان‌هایی که بدست آورده ام: ۲ مدال طلای پارالمپیک ریو (۲۰۱۶) در تپانچه بادی ۱۰ متر و هم خفیف ۵۰ متر، یک مدال برنز پارالمپیک لندن (۲۰۱۲) در تپانچه بادی ۱۰ متر، ۲ مدال طلا در تپانچه ۵۰ متر و ۱۰ متر تیمی و یک نقره در تپانچه ۱۰ متر در مسابقات جهانی کرواسی (۲۰۱۷)، یک مدال طلا در مسابقات جهانی ترکیه (۲۰۱۵) در تپانچه بادی ۱۰ متر، یک نقره در تپانچه ۱۰ متر میکس و یک مدال برنز در تپانچه بادی ۱۰ متر در مسابقات جهانی کرواسی (۲۰۱۵)، یک نقره در مسابقات جام جهانی ترکیه (۲۰۱۲) تپانچه بادی ۱۰ متر، یک طلا در تپانچه بادی ۱۰ متر در مسابقات جام جهانی ترکیه (۲۰۱۰)، یک نقره در تپانچه بادی ۱۰ متر مسابقات کاپ الیکانته اسپانیا (۲۰۰۹)، ۲ طلای تپانچه ۵۰ متر و تپانچه بادی ۱۰ متر در اینچئون مسابقات پاراآسیایی (۲۰۱۴)، یک نقره تپانچه بادی ۱۰ متر در گوانگژو (۲۰۱۰) و نشان طلای رقابت‌های جام جهانی تیراندازی معلولین العین امارات است.

چرا ورزش تیراندازی را انتخاب کردید؟
من از ۱۸ سالگی وارد ورزش معلولین و جانبازان شدم و همه رشته‌ها را تست زدم و با والیبال نشسته شروع کردم و پس از چند سال احساس کردم که در رشته‌های انفرادی هم می‌توانم موفق باشم و، چون پیشینه خانوادگی در رشته تیراندازی داشتیم و به آن علاقه‌مند بودم و با روحیه ام سازگار بود این رشته را دنبال کردم و نتیجه آن افتخاراتی بود که در این ۱۰ سال کسب شد.

در خانواده شما چه کسانی مشغول به این رشته هستند؟
پدربزرگم تیرانداز بود که البته فوت کرده اند و همسرم هم تیرانداز است.

از چه سالی تیراندازی را آغاز کرده اید؟
از سال ۱۳۸۶.

اولین مدالی که کسب کرده اید؟
سال ۱۳۸۷ در مسابقات کشوری موفق به کسب مدال طلا شدم.

در خصوص حراج مدال هایتان برای مردم زلزله زده کرمانشاه بگویید؟
علاوه بر کمک‌های دولت و مردم، من و همسرم نیز به این فکر افتادیم که از دست ما چه کمکی بر می‌آید به این نتیجه رسیدیم که در سالن تیراندازی به نام آکادمی ساره جوانمردی شروع کنیم به جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی و علاوه بر آن خودم تصمیم گرفتم دو مدال از مهمترین مدال هایم را که مربوط به پارالمپیک ریو بود برای مردم زلزله زده کرمانشاه به حراج بگذارم، که با همراهی تعدادی از ورزشکاران و دوستانم در سراسر کشور کمپینی راه افتاد برای فروش مدال ها، و مبلغی جمع آوری و بر اساس مشورت‌های گرفته شده تصمیم بر آن شد که خانه‌های بهداشتی در روستا‌های زلزله زده کرمانشاه ساخته شود.

بهترین و دوست داشتنی‌ترین نشانی که کسب کرده اید؟
طلای مسابقات خفیف پارالمپیک ریو که در اوج ناباوری همه توانستم بعد از ۳۲ سال این مدال را از دست کره ای‌ها خارج و رکورد آن را جابجا کنم.

بهترین خاطره از دوران ورزش تان را بگویید؟
من در محیط ورزشی با همسرم آشنا شدم و همسرم هم رشته (تیرانداز) خودم است و یک درک متقابل از عملکرد ورزشی همدیگر داریم.

مادرتان را در یک جمله توصیف کنید؟
مادرم خدای دومم است.

بزرگ‌ترین هدفتان در زندگی چیست؟ و چقدر برای رسیدن به این هدف تلاش کرده اید؟
من از زمانی که درک واقعی از زندگی را فهمیدم همیشه کمک به اطرافیان و همنوعانم در ذهنم پررنگ‌تر است و امیدوارم خداوند این توفیق و توان را به من دهد تا در تمام روز‌های عمرم بتوانم این کار را انجام دهم.

نگاهتان به زندگی چگونه است؟
بهترین رنگ‌ها را برای زندگی تصور می‌کنم بهترین آرزو‌ها را هدف قرار می‌دهم، نه آنقدر دست نیافتنی و بزرگ که بلند پروازانه باشد و نه آنقدر کوچک که به چشم نیاید و تلاش می‌کنم به آرزوهایم برسم و تا الان هم رسیده ام.

حضور شما در اردو‌ها با شغل تان تداخل ندارد و این مسئله باعث گله مندی همسرتان نمی‌شود؟ آیا خانواده با شما همکاری می‌کند؟
از لحاظ شغل برای قهرمانان ورزشی مصوباتی وجود دارد و افرادی که عضو تیم ملی می‌شوند و مرخصی‌هایی که برای اردو و بازی‌های برون مرزی می‌گیرند مشکلی برایشان پیش نمی‌آید و در مورد همسرم هم از روز اول با اشراف به این قضیه که گرفتاری‌های من در چه زمینه‌ای است و هم ورزشکار و هم شاغل هستم و ممکن است مدت زمان طولانی در خانه نباشم و در سفر باشم با این درک شروع کردیم و تا الان هم خدا را شکر مشکلی برایمان پیش نیامده است، ولی خودم هم به عنوان همسر تمام تلاشم را می‌کنم که وقفه یا تعللی در مسائل شخصی خانوادگیم پیش نیاید.

برداشت تان از این کلمات چیست؟
ساره جوانمردی: صبر و تحمل
جوان: انرژی
تیراندازی: اقتدار و قدرت
خدا: بزرگ و بی نهایت
امید: نور و روشنایی

انتهای پیام/ن

گفتگو با ساره جوانمردی ورزشکار تیرانداز فارسی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تیراندازی پارالمپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۴۴۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور هندبالیست ایرانی در المپیک پاریس

عضو تیم ملی هندبال ساحلی مردان ایران با تیم ستاره‌ها در المپیک ۲۰۲۴ پاریس شرکت می‌کند.

به گزارش ایسنا، علی حیدریان، بازیکن تیم ملی هندبال ساحلی ایران، در نمایش هندبال ساحلی فدراسیون جهانی هندبال در کنار ستارگان هندبال ساحلی جهان در حاشیه بازی‌های المپیک پاریس شرکت خواهد کرد.

 فرانسه، میزبان بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ در تابستان امسال، نمایش هندبال ساحلی IHF را در پاریس برای برجسته کردن این ورزش تماشایی و فرهنگ آن برگزار می‌کند.

سه تیم مردان و سه تیم ستارگان زن، به علاوه تیم‌های ملی مردان و زنان فرانسه، بازی‌های هندبال ساحلی را در سه روز شنبه ۲۷، یکشنبه ۲۸ و دوشنبه ۲۹ ژوئیه ۲۰۲۴ در کرتیل، با فاصله تنها ۲۰ کیلومتر از استادیوم المپیک برگزار خواهند کرد.

هدایت تیم‌های ستاره‌ها را شش مربی مدال‌آور و سرشناس جهانی از جمله برنده مدال طلای بازی‌های المپیک جوانان ۲۰۱۸ لتیسیا بروناتی (آرژانتین) به همراه ملادن پارادزیک (کرواسی)، خالد حسن (قطر)، ماریا کارانتونی (یونان)، تاماس نئوکوم (مجارستان) و الکساندر نواکوویچ (آلمان) به عهده خواهند داشت.

در این مسابقات در مجموع، ۶۴ بازیکن هندبال ساحلی (۳۲ مرد و ۳۲ زن) از بهترین بازیکنان هندبال ساحلی جهان از ۱۸ کشور جهان، از جمله بازیکنانی از ایران، آرژانتین، برزیل، کرواسی، دانمارک، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، هلند، نروژ، چین، لهستان، پرتغال، قطر، اسپانیا، ایالات متحده آمریکا و اروگوئه حضور دارند. 

سه تیم در هر یک از مسابقات مردان و زنان متشکل از ملیت‌های مختلف و تیم چهارم هر یک از این رقابت‌ها فرانسه میزبان خواهد بود.

نمایشگاه هندبال ساحلی IHF یک تلاش مشترک بین کمیته سازماندهی فدراسیون جهانی هندبال، فدراسیون هندبال فرانسه (FFHB) و کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) است.

«نمایش هندبال ساحلی IHF» بخشی از جشن‌های گسترده‌تر در کرتیل، مستقر در منطقه Val-de-Marne فرانسه است که مشعل المپیک را در تور جهانی خود دریافت خواهد کرد. در طول مدت بازی‌های المپیک - از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست - رویدادهای رایگان مختلفی از جمله یک منطقه هواداران برای حداکثر ۲۰۰۰ نفر Giampiero MASI پیش بینی شده است.

رئیس کارگروه هندبال ساحلی IHF گفت: نمایش هندبال ساحلی IHF در تاریخ هندبال ساحلی ثبت خواهد شد. پس از اولین حضورش در بازی‌های المپیک جوانان ۲۰۱۸، این گامی دیگر برای حضور در بازی‌های المپیک به عنوان یک ورزش رسمی در آینده است.

همچنین کیت مک اونیل، مدیر ورزشی کمیته بین‌المللی گفت: هندبال ساحلی در حال حاضر نقش بسیار قوی در جنبش المپیک دارد و در تلاشیم که در بازی‌های المپیک جوانان توسعه و ترویج گسترده‌تری انجام دهیم. این یک رشته ورزشی با فرم عالی از ورزش است، سازماندهی آن آسان است و محبوبیت بسیار قوی و رو به رشدی در بین جوانان دارد و آینده بسیار روشنی دارد.

به دلیل کسب مقام سوم و اولین مدال تاریخی هندبال جهان توسط تیم ملی هندبال ساحلی نوجوانان در مسابقات هندبال ساحلی نوجوانان جهان در یونان و همچنین کسب عنوان گلزن برتر این مسابقات توسط علی حیدریان این بازیکن نیز به عنوان نماینده ایران و جوانترین بازیکن، در این تورنمنت حضور خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حضور هندبالیست ایرانی در المپیک پاریس
  • از خداحافظی دو ستاره ناب وزنه‌برداری تا رقابت با غول‌ها در پاریس
  • مدال نقره کانتندر جهانی لبنان بر گردن پینگ پنگ باز ایرانی
  • اسامی کشتی‌گیران برای کسب سهمیه المپیک؛ حضور تانک روسی و غیبت ارسلان
  • بانوی ایرانی، مدیر مسابقات انتخابی تنیس روی میز آسیای میانه شد
  • ادامه صدرنشینی نابغه ایران در رنکینگ جهانی تنیس روی میز/ بانوی ایرانی مدیر مسابقات قهرمانی جوانان آسیای میانه شد
  • حسن یزدانی مجبور به جراحی شد/کامران بدشانسی آورد/ ۳ مدال می‌گیریم
  • رنگرز: ۴ طلای المپیک را می‌خواهم
  • حسن رنگرز: ۴ طلای المپیک را می‌خواهم
  • ۴ طلای المپیک را می‌خواهم