Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مجله همگردی»
2024-04-27@08:22:09 GMT

جنگ ایران و عراق، ثروت آفرین و آینده ساز می شود؟؟

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۴۴۷۵۵

بنابر گفته علی اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گردشگری دفاع مقدس در برنامه های ایران گردی جز محورهای توسعه گردشگری است. این مقاله درباره اخبار گردشگری، جدیدترین اخبار گردشگری، ثبت آثار دفاع مقدس و حفظ ارزش های تاریخی دفاع مقدس است.

به نقل از ایسنا، در جلسه شورای سیاست گذاری ستاد مرکزی راهیان نور با تشریح بخش های مختلف ثبت آثار میراث فرهنگی و میراث ملموس و ناملموس عنوان شد با دستور رئیس جمهوری در دولت یازدهم دفاع مقدس در حوزه میراث فرهنگی ناملموس مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حوزه دفاع مقدس جز مهم ترین بخش های میراث فرهنگی است و یادآور عزیزانی است که با جان فشانی از این مرز و بوم دفاع کردند. با ثبت این میراث باارزش توانستیم نقشی هرچند کوچک در پاسداشت دفاع مقدس ایفا کنیم. در دولت یازدهم 22 اثر و در دولت دوازدهم 12 اثر در حوزه دفاع مقدس در فهرست ملی به ثبت رسیده و این روند همچنان ادامه خواهد داشت تا بتوانیم این رشادت ها را در مجموعه میراث با اهمیت کشور به ثبت برسانیم. گردشگری دفاع مقدس در برنامه های ایران گردی جز محورهای توسعه راهبردی گردشگری است. گردشگری دفاع مقدس می تواند ثروت را به بسیاری از مناطق محروم ببرد و ارزش های دفاع مقدس را به گردشگران منقل کند. باید خریدهای راهیان نور در استان های مقصد انجام شود تا در آن استان ها درآمد ایجاد شود و شاهد رونق اقتصادی در آن استان ها باشیم. در این جلسه از سند ثبت ملی میراث ناملموس دفاع مقدس و انقلاب اسلامی همچون محوطه یادمان های قلاویزان، شرهانی، سیدالشهدا (ع)، والفجر1، حسن باقری، سه راه جندالله، شهید کشوری، پادگان دوکوهه، بیمارستان صحرایی امام رضا(ع)، کمیل و حنظله، بیت المقدس و شهید سبحانی رونمایی شد. 

منبع: مجله همگردی

کلیدواژه: اخبار گردشگری دانستنی ها اخبارگردشگری ایرانگردی جالب انگیز دفاع مقدس ایران گردی تور اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۴۴۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد در بازدید از طرح‌های عمرانی شهرداری شهر شاهدیه در حوزه میراث فرهنگی گفت: شهر شاهدیه با توجه به ویژگی‌های منحصر بفردی که از نظر میراث فرهنگی، ابنیه تاریخی تپه‌های بسیار زیبا باغات انار ویژه‌ای دارد که، یک مجموعه کاملی از جاذبه‌های میراث فرهنگی و گردشگری است.


رستگاری با اشاره به نیاز شاهدیه در معرفی بیشتر به هموطنان برای توسعه پایدار گردشگری گفت: در این راستا در چند سال گذشته مجموعه شهردای و شورای اسلامی شهر شاهدیه همت کرده و برای بازسازی معابر به شکل سنتی، احیای بافت تاریخی و باغات گام‌های بسیار موثری را برداشته اند.


وی در ادامه افزود: در سال جاری نیز چهار طرح ارزشمند در محدوده مرکزی بافت تاریخی شاهدیه توسط شهرداری با اعتبار بیش از صد وبیست میلیار ریال در حال اجرا است.


رستگاری گفت: کارگاه خشت زنی کف و بدنه سازی و احیای باغات از جمله این اقدامات است که قطعا برای توسعه پایدار گردشگری شهر شاهدیه موثر است.

دیگر خبرها

  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • ضرغامی: حال مردم خوب هست که به سفر می‌روند
  • یکی از ۴ سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • معاون گردشگری وزارت میراث وارد خوزستان شد