Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-07@22:58:59 GMT

بازتاب سفرروحانی در رسانه‌های ترکمنستان

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۴۵۲۰۷

رویداد۲۴- رسانه های ترکمنستان به نقل از قربانقلی بردی محمداف رئیس جمهوری این کشور در مورد سفر روحانی به عشق آباد نوشتند: سفر امروز رییس جمهوری ایران به ترکمنستان صفحه جدیدی در تاریخ روابط دوکشور می گشاید .


به گزارش سایت رسمی ریاست جمهوری ترکمنستان، بردی محمداف در دیدار با دکتر روحانی،گفت: ترکمنستان به نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در سیاست بین المللی و منطقه ای احترام قائل است و از گام های مثبت دولت ایران در حل مسائل بین المللی حمایت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: هر دو کشور سهم ارزنده ای برای تامین امنیت و صلح در منطقه و جهان ادا می کنند.

رئیس جمهوری ترکمنستان، تعامل و تلاش مشترک برای برقراری ثبات در افغانستان و مذاکرات سازنده برای تعیین رژیم حقوقی دریای خزر را نمونه همکاری دو کشور عنوان کرد .

رئیس جمهوری ترکنستان در خصوص موضع یکسان سران دو کشور درباره مسائل مهم بین المللی و منطقه ای ابراز خرسندی و از حمایت جمهوری اسلامی ایران در خصوص سیاست خارجی بیطرفانه ترکمنستان ابراز قدردانی کرد .

خبرگزاری رسمی ' ترکمنستان امروز ' در گزارشی با عنوان ' طرح های مشترک موجب افزایش ظرفیت های ترانزیتی ترکمنستان و ایران می شود ' نوشت : در دیدار روسای جمهوری ترکمنستان و ایران همکاری در حوزه حمل و نقل و استفاده از ظرفیت های ترانزیتی دو کشور در کانون توجه قرار گرفت .

بر اساس این گزارش ، همکاری ترکمنستان و ایران در این حوزه بطور کامل مطابق با منافع ملی و منطقه ای است و رئیس جمهوری ترکمنستان اجرای طرح های حمل و نقل را نتیجه حسن همجواری و روابط برادرانه دو کشور عنوان کرد .

این گزارش افزود: موقعیت جغرافیایی مناسب ترکمنستان و ایران شرایط خوبی برای همکاری دو کشور در حوزه حمل و نقل ایجاد می کند .

این منبع خبری در گزارش دیگری بعنوان ' محافل کسب و کار ترکمنستان و ایران اولویت های همکاری را مشخص کردند ' به همایش اقتصادی برگزار شده در جریان سفر حسن روحانی رییس جمهوری ایران به ترکمنستان اشاره کرد .

بنا به این گزارش ، موضوع عمده این همایش اقتصادی مشخص کردن عرصه های اصلی همکاری های اقتصادی و تجاری با توجه به برنامه ملی توسعه و همکاری های منطقه ای بود .
سایت ریاست جمهوری، در گزارشی باعنوان «تحرک جدیدی به روابط ترکمنستان و ایران بخشیده شد ' نوشت : توافقات حاصله در جریان سفر رییس جمهوری ایران به ترکمنستان تحرک جدی به همکاری های درازمدت دو کشور خواهد بخشید .

این منببع خبری با اشاره به اینکه روسای جمهوری ترکمنستان و ایران مسائل مهم بین المللی و منطقه ای را بررسی کردند افزود: درباره ادامه تعاملات در قالب نهادهای بین المللی معتبر از جمله سازمان ملل متحد ، سازمان همکاری اسلامی و نهادهای دیگر توافقات دوجانبه حاصل شد .
بنا به این گزارش، این همکاری از لحاظ مبارزه مشترک با چالش ها و تهدیدات جهان فعلی از اهمیت خاصی برخوردار است .

سایت رسمی ریاست جمهوری ترکمنستان توسعه دالان های ترانزیتی را از عرصه های فعالیت مشترک بین دو کشور عنوان کرد و بر اهمیت فعالیت دالان ریلی بین المللی قزاقستان – ترکمنستانایران تاکید کرد.

همچنین اعلام شد ، اسناد امضا شده در عشق آباد شرایط لازم برای توسعه همکاری های متقابل مفید ترکمنستان و ایران در حوزه های اقتصادی ، بازرگانی و فرهنگی فراهم خواهد کرد .
پایگاه خبری ' اخبار ترکمنستان ' در گزارش ' امنیت انرژی از عرصه های عمده همکاری ترکمنستان و ایران است ' نوشت : در مذاکرات قربانقلی بردی محمد اف و حسن روحانی روسای جمهوری ترکمنستان و ایران در عشق آباد اعلام شد که هر دو کشور از ذخایر غنی نفت و گاز طبیعی برخوردار هستند و بزرگترین تولید کنندگان این فرآورده درجهان هستند.

بنا به این گزارش، رئیس جمهوری ترکمنستان گفت : این مهم همکاری های دو کشور در راستای تامین امنیت انرژی را ایجاب می کند.
این گزارش افزود: در جریان مذاکرات انجام گرفته در عشق آباد رئیس جمهوری ترکمنستان علاقه مندی کشورش برای گسترش همکاری با ایران در بخش انرژی را اعلام کرد.

همچنین پایگاه خبری منطقه ای ' آسیای مرکزی ' در گزارشی باعنوان ' رئیس جمهوری ایران به عشق آباد سفر کرد ' نوشت : بردی محمداف در دیدار رو در روی با همتای ایرانی اعلام کرد که ترکمنستان این دیدار را گام مهمی برای گسترش همکاری های ثمربخش می داند.

بنا به این گزارش ، حسن روحانی رئیس جمهوری ایران نیز پایبندی ایران به رو ابط دوستی با کشورهای همسایه و ترکمنستان را اعلام و ابراز اطمینان کرد که مذاکرات فعلی در عشق آباد به تحقق ثمر بخش ظرفیت های موجود همکاری کمک خواهد کرد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۴۵۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی گروسی و امیر عبداللهیان در تهران

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که بنا به دعوت رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان و به منظور شرکت در سی امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای به ایران سفر کرده است، عصر روز دوشنبه با امیرعبداللهیان دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار  تاکید کرد: سفر شما به ایران در زمانی درست بویژه با توجه به شرایط پیچیده و حساس منطقه انجام شده است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر اهمیت جایگاه و نقش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد و افزود: اتخاذ مواضع بی‌طرفانه و حرفه‌ای جنابعالی بعنوان مدیرکل آژانس علاوه بر کمک موثر در همکاری های ایران و آژانس، در بازگشت امنیت و ثبات پایدار در منطقه نیز تاثیرگذارست.

امیرعبداللهیان ضمن تشریح ابعاد عملیات مقتدرانه نیروهای مسلح کشورمان علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تاکید کرد: به دلیل بی عملی شورای امنیت سازمان ملل، گزینه‌ای جز دفاع مشروع براساس حقوق بین‌الملل در مقابل جمهوری اسلامی ایران برای تنبیه رژیم متجاوز باقی نماند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران برخی تهدیدات مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر بکارگیری بمب اتمی را تهدیدی آشکار برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی دانست و وظیفه بسیار مهم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در قبال اینگونه اظهارات خطرناک توسط مقامات رژیمی دارای زرادخانه تسلیحات اتمی را مورد تاکید ویژه قرار داد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر سوابق بدعهدی آمریکا در توافقات گذشته در مورد برنامه صلح‌ آمیز هسته‌ای ایران، تاکید کرد: نباید همکاری ایران و آژانس تحت تاثیر رویکرد و رفتار بی‌ثبات و متناقض آمریکا قرار داشته باشد.

وی افزود:  این همکاری می بایست در مسیر درست خود ادامه یابد و در عین حال باید احساس کنیم که در قبال این همکاری، گشایش ایجاد می‌شود.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفرش به تهران و حضورش در کنفرانس هسته‌ای اصفهان، نقش و موضع ایران در برقراری ثبات و امنیت پایدار در منطقه را حائز اهمیت خواند و رویکرد ایران در برسمیت شناختن و تقویت همکاری اطمینان بخش با آژانس را در همین راستا ارزیابی کرد.

گروسی تاکید کرد: تقویت روند همکاری بین ایران و آژانس موجب ناکامی طرف هایی خواهد شد که با هر توجیه و بهانه‌ای بدنبال تشدید درگیری، تنش و تقابل در منطقه هستند.

وی با اشاره به سفر موفقیت آمیز قبلی خود به تهران و حصول توافق با ایران، ابراز امیدواری کرد در این سفر نیز توافقات خوبی در راستای تقویت همکاری طرفین صورت پذیرد و در این راستا بر اهمیت مشورت و رایزنی بین ایران و آژانس برای دستیابی به تفاهم برای حل و فصل موضوعات تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • رئیسی: ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند | هیچوقت میز مذاکره را ترک نکردیم اما... | موشک جواب موشک است | از وضعیت سفره مردم مطلعم
  • بازتاب حضور گروسی در ایران در رسانه‌های بین‌المللی
  • رایزنی گروسی و امیر عبداللهیان در تهران
  • بازتاب حضور گروسی در اصفهان در رسانه‌های بین المللی
  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • چرا سفر «نیچروان بارزانی» به ایران مهم است؟
  • چگونه بازار مرغ ترکمنستان را از دست دادیم؟
  • کفتارهای سیاسی بر سر جنازه یک دختر نوجوان | بی‌اخلاقی رسانه‌های بیگانه درباره نیکا شاکرمی
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران