Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@18:28:57 GMT

تاکنون بیش از 50 هزار تن مسافر از میامی دیدن کردند

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۴۵۲۳۴

تاکنون بیش از 50 هزار تن مسافر از میامی دیدن کردند

شاهرود - ایرنا - میامی با جاذبه های تاریخی فراوان هرساله گردشگران بسیاری را پذیراست به طوری که در پنج روز نخست تعطیلات نوروزی 50 هزار و 560 تن از این شهرستان دیدن کردند.

به گزارش ایرنا ، بر اساس آمار موجود در تعطیلات نوروزی سال گذشته در این مدت 20 هزار و 268 تن از این شهرستان دیدن کردند و هشت هزار و 997 تن در مکان های در نظر گرفته شده اسکان یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهرستان میامی واقع در شرق استان سمنان دارای جاذبه های تاریخی فراوانی مانند کاروانسراهای شاه عباسی ، مساجد قدیمی ، آرامگاه شاعر بنام ایران ابن یمین فریومدی و شیخ حسن جوری رهبر سربداران است.
با اتخاذ تدابیر و تلاش و برنامه ریزی مسوولان امر برای شناساندن این آثار و فراهم کردن امکانات رفاهی بیشتر ، گرایش مسافران از اقصی نقاط کشور برای دیدن جاذبه های این شهرستاندر مقایسه با سال های گذشته بیشتر شده است.
دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر میامی روز سه شنبه در گفت و با ایرنا افزود از آغاز تعطیلات نوروزی تا پنجم فروردین 50 هزار 560 تن گردشگر از آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی شهرستان دیدن کردند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 2 برابر افزایش داشته است.
سیدمحمدصادق رضویان افزود: بیشترین بازدید گردشگران نوروزی از بناهای تاریخی میامی مربوط به مجموعه کاروانسراهای میاندشت مربوط به دوره صفوی ، مسجدجامع فرومد و آرامگاه ابن یمین فریومدی بوده است.
وی اظهارداشت : در مدت یاد شده 20 هزار و 670 تن مسافر و گردشگر نوروزی از جاذبه های تاریخی و فرهنگی شهرستان ازجمله کاروانسرای عباس آباد، آرامگاه شیخ حسن جوری، مجموعه مسجد، حمام و عمارت آقایان و بافت قدیم میامی و روستاهای هدف گردشگری دیدن کردند.
رضویان از همکاری مردم برای اسکان مسافران نوروزی قدردانی و اضافه کرد : امسال برای اقامت مسافران برنامه خوبی تدارک دیده شده ودر این راستا علاوه بر واگذاری چادر، خانه معلم ،مساجد و حسینیه ها، کمپ های موقت و کانکس، زائرسراها، مهمانسراهای ادارات و مدارس آماده استقبال از آن ها می باشند.
وی تصریح کرد : از مجموع مسافران 11 هزار و 815 تن مسافر در این شهرستان اسکان یافتند.
سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی و گردشگری میامی بیان داشت : در طول این مدت بازدیدهای نظارتی فعال و در دستور کار این ستاد بوده که در این رابطه 12 فقره بازدید از تاسیسات گردشگری و مراکز ارایه دهنده خدمات شامل مراکز اقامتی،کمپ ها و مسافرخانه ها انجام شده است.
رضویان به برنامه های متنوع و متعدد فرهنگی تدارک دیده شده در این ایام اشاره کرد و گفت : نمایشگاه صنایع دستی در نقاط مختلف شهرستان ،ایستگاه نقاشی ، اجرای جشنواره ها و برنامه های ورزش بومی و محلی از جمله این برنامه های هستندکه برای ایجاد فراغت گردشگران ن درحال برگزاری است.
شهرستان میامی چهار منطقه نمونه و هفت روستای هدف گردشگری دارد، روستاهای عباس آباد، ابراهیم آباد، نام نیک و نردین از جمله این روستاهای هدف گردشگری هستند. همچنین بزرگ ترین مجموعه کاروان سرا در ایران در این شهرستان قرار دارد.
رضویان افزود : وجود 10 کاروانسرا و محوطه تاریخی و جاذبه های طبیعی بخش کالپوش، فرصت بسیار مناسبی برای جذب گردشگر در این منطقه است.
شهرستان میامی بابیش از 40 هزار تن جمعیت در شرق استان سمنان واقع است.
این شهرستان 51 اثر ثبت شده در فهرست میراث باستانی کشور دارد و واقع شدن آن در مسیر راه تهران - مشهد مقدس شرایط بسیار مناسبی را برای بازدید گردشگران فراهم می کند.
7357/6167/6026/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي مسافر ميامي تعطيلات نوروزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۴۵۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، به کوشش‌ علاقمندان میراث نیاکان منطقه و پیگیری‌های سازمان مردم نهاد انجمن دوستداران میراث فرهنگی سخت سر شهرستان رامسر  و انجام مراحل اداری توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رامسر، اولین اثر ارزشمند فرهنگی، تاریخی و مذهبی جواهرده در فهرست آثار ملی قرار گرفت.

"مسجد سکینه آباجی" واقع در ضلع جنوب غربی میدان تاریخی ییلاق جواهرده، در مرداد سال ۱۴۰۲ در فهرست آثار ملی، ثبت نهایی شد و در آذر ماه، از سوی وزیر محترم میراث فرهنگی به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شد. و تابلوی ثبتی آن نیز در روز‌های آینده نصب خواهد شد.

دیگر خبرها

  • یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین کاشان
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • شب تاریخی لیونل مسی در آمریکا رقم خورد
  • دو رکورد جدید و نخستین دستاورد تاریخی لیونل مسی
  • توزیع بیش از ۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در میامی
  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد