Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه گفت: 295 هزار و 827 میهمان نوروزی از ابتدای تعطیلات تا پایان روز ششم فروردین از جاذبه های تفریحی، تاریخی و طبیعی استان بازدید کرده اند.

به گزارش ایرنا، جلیل بالایی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، همچنین از اقامت 197 هزار و 867 میهمان و مسافر نوروزی در استان کرمانشاه خبر داد و افزود: اسکان این تعداد گردشگر از 27 اسفند 95 تا پایان ششمین روز از فروردین 97 انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این میزان اسکان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 30 درصد رشد نشان می دهد.
وی با بیان اینکه امسال شاهد رشد 28 درصدی بازدید از جاذبه های تفریحی، تاریخی و طبیعی استان بوده ایم، افزود: طاق بستان، بیستون، غار قوری قلعه و معبد آناهیتا نوروز امسال چهار جاذبه پربازدید استان بوده اند.
وی اظهار کرد: همچنین در راستای ارائه هرچه مطلوب تر خدمات به مسافران نوروزی تاکنون 841 مورد بازدید از واحدهای پذیرایی، اقامتی و تاسیسات گردشگری داشته ایم.
به گفته مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه، این میزان نظارت نسبت به مدت مشابه سال قبل 31 درصد رشد دارد.
در استان کرمانشاه علاوه بر مساجد تاریخی و جاذبه های طبیعی بسیار زیاد و دلنواز بیش از 2 هزار و 200 اثر تاریخی ثبت ملی شده نیز وجود دارد که مجموعه تاریخی طاق بستان، محوطه باستانی بیستون، معبد آناهیتا و سنگ نوشته و نقش برجسته آنوبانی نی با چهار هزار و 800 سال قدمت در سرپل ذهاب از مهمترین این آثار هستند.
براساس آثار موجود تاریخی، کرمانشاه 100 هزار سال قدمت دارد و بخش کوچکی از شاهکارهای خلفت پروردگار را می توان در این استان زیبا به چشم دید.
سال گذشته حدود 2 میلیون گردشگر وارد استان کرمانشاه شدند.
3033/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي نوروز97 گردشگر كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۴۵۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص اعتبار برای مرمت مساجد تاریخی «چهلستون» و «یری پایین» زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ محسن افشارچی استاندار زنجان از مساجد تاریخی چهلستون و یری پایین در بافت تاریخی زنجان بازدید کرد و اعتباری را برای ادامه مرمت این دو بنای تاریخی تخصیص داد.    استاندار زنجان در طی این بازدید با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی استان زنجان، ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد مذکور در خصوص مسائل مختلف و مشکلات این بناهای تاریخی دیدار و گفتگو کرد.    افشارچی با اشاره به اینکه این دو مسجد قدیمی با عبادت علما و مومنان در طول تاریخ شناخته می‌شود، گفت: فرآیند مرمت مسجد تاریخی چهلستون و تکیه تاریخی مسجد یری پایین با جدیت باید تداوم یابد و برای هر دو بنای تاریخی اعتبار تخصیص یافته است.   او پس از بازدید از مسجد تاریخی چهلستون و ۱۴ ماه مرمت مستمر اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در این بنا، بیان کرد: مرمت شبستان مسجد چهلستون به نحو احسن انجام شده و برای ادامه روند مرمت در این مسجد تاریخی، بویژه برای کف سازی بنا، ۳ میلیارد از محل اعتبارات عمرانی استان تخصیص داده شده است.    افشارچی همچنین، افزود: برای ادامه مرمت مسجد یری پایین و به ویژه برای تکیه مسجد یری پایین ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار امانی تخصیص یافته است.   سید سعید صفوی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان نیز در این بازدید گفت: در مسجد چهلستون، علاوه بر مجموعه عملیات مرمتی سال گذشته، کف‌سازی و رفع مشکلات برق رسانی از اقدامات برنامه ریزی شده است. در تکیه مسجد یری پایین نیز، باید آواربرداری سقف، بام‌سازی، تعویض تیرهای چوبی پوسیده، دوخت و دوز ترک‌های عمیق و نیمه عمیق، برچیدن‌ اندود نمای ورودی اصلی و اجرای ارسی انجام شود.   مسجد چهل‌ستون زنجان از مساجد تاریخی شهر زنجان است. این مسجد در بافت بازار بالای زنجان در ضلع جنوب شرقی مسجد جامع زنجان در راسته معروف به راسته حجت‌الاسلام قرار دارد. طبق کتیبه‌ای که روی پیشانی ورودی بنا نصب‌شده این بنای در سال ۱۲۸۴ هجری قمری ساخته‌شده است و مسجد یری پایین در قسمت جنوبی زنجان و در یکی از مراکز محله قدیمی این شهر واقع شده که شامل مسجد، آب انبار، تکیه و ساباط است و در فهرست آثار تاریخی ملی به ثبت رسیده است.

دیگر خبرها

  • مکانیزم دیدنی ساعت تاریخی تبریز
  • ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی استان فارس تکمیل شد
  • تخصیص اعتبار برای مرمت مساجد تاریخی «چهلستون» و «یری پایین» زنجان
  • همکاری شهرداری با احیاگران خانه‌های تاریخی محله امامزاده یحیی
  • گشت و گذار در سرزمین انبه‌های ترش | یخچال کله قندی ۲۷۰ساله در حوالی پایتخت
  • بازدید سفرای ۴ کشور خارجی از جاذبه‌های الموت
  • آغاز مرمت و بازسازی مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه
  • دفاع تاریخی چهره مطرح عمانی از ایران و تحقیر عرب‌ها
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد