Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@19:35:35 GMT

۱۰ غول الماس جهان را بشناسید

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۴۵۵۶۸

۱۰ غول الماس جهان را بشناسید

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در سراسر جهان حدود ۳۸ معدن الماس معروف وجود دارد و بزرگترین معادن الماس در دست بزرگترین شرکت‌های الماس است. این شرکت‌ها فرآیند استخراج، رده بندی و فروش الماس‌ها به جواهرسازان و تولیدکنندگان را انجام می‌دهند.

معدنکاران و تولیدکنندگان، الماس‌های خام را استخراج کرده و آنها را می‌فروشند و پس از آن، برشکاران الماس‌ها را خریداری کرده و به برش دادن و صیقل دادن آنها می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جواهرسازان نیز محصول نهایی را تولید کرده و فروشندگان این جواهرات نهایی را به مصرف کنندگان می‌فروشند.

شرکت‌های بزرگ متعددی وجود دارند که در کار الماس هستند اما برخی از آنها از هر جهت در این حوزه غول به شمار می‌روند و بزرگترین، قوی‌ترین و معروفترین شرکت‌ها در بازار هستند. این شرکت‌ها سال‌هاست بازار الماس را تحت سلطه دارند و همچنان قوی هستند. وب سایت "تن اینسایدر" در گزارشی به معرفی ۱۰ شرکت الماس برتر جهان در سال ۲۰۱۷ پرداخته که عبارتند از:

۱- دوبیرز

قدرتمندترین، معروفترین و ثروتمندترین شرکت الماس، دوبیرز است. این شرکت یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های الماس است که ۱۲۵ سال قدمت دارد. نگاهی به تاریخ نشان می‌دهد این شرکت با انگیزه کنترل عرضه الماس پا به عرصه فعالیت گذاشت و در حالی که ابتدا هیچ قدرتی نداشت، به تدریج تصمیم‌گیری درباره نرخ الماس‌ها را آغاز کرد. این شرکت رتبه برتر را در فهرست ۱۰ شرکت الماس بزرگ جهان در سال ۲۰۱۷ در اختیار داشت.

بیشتر بخوانید: تعداد میلیاردرهای دنیا در سال 2017 +نقشه

۲- الروسا

الروسا بزرگترین شرکت الماس روسیه است. این شرکت الماس روسی نه تنها در روسیه معروف است بلکه یکی از بزرگترین شرکت‌های الماس جهان به شمار می‌رود. این شرکت الماس یک معدن در روسیه است و همین یک معدن، الروسا را یکی از قوی‌ترین شرکت‌های الماس در جهان ساخته است. این معدن حدود چهار میلیارد دلار الماس دارد و الروسا تنها مالک آن است. البته الروسا معادن دیگری نیز در روسیه و سیبری دارد.

۳- ریوتینتو دایاموندز

عنوان سومین شرکت الماس بزرگ جهان در سال ۲۰۱۷ به ریوتینتو رسید که یکی از قوی‌ترین، معروفترین و ثروتمندترین شرکت‌های الماس در جهان است. محبوبیت و موفقیت این شرکت الماس با این حقیقت آشکار می‌شود که از مرحله معدنکاری تا عرضه به بازار فعالیت دارد. ریوتینتو الماس‌ها را استخراج کرده و سپس تمامی مراحل ارزیابی، برش، صیقل و همه پروسه‌های مهم دیگر را انجام می‌دهد و عرضه الماس‌ها به بازار همگی تحت نظر این شرکت انجام می‌شود. این شرکت در پنج قاره فعالیت می‌کند و سه معدن دارد که در نقاط مختلفی هستند. یکی از این معادن در استرالیا است که در جهان به عنوان بزرگترین تولیدکننده الماس‌های صورتی زیبا معروف است. ریوتینتو دایاموندز یکی از قوی‌ترین شرکت‌های الماس در کل جهان است.

۴- دبسوانا دایاموند

شرکت دبسوانا دایاموند در رتبه چهارم قرار گرفته و یکی از معدود شرکت‌هایی است که مقرشان خارج از دنیای غرب است. مقر این شرکت در بوتسوانا است که در این کشور چهار معدن دارد. این شرکت معدنی به رشد و توسعه بوتسوانا که تا چندی قبل یکی از فقیرترین کشورهای جهان بود، کمک کرده است. پس از آغاز فعالیت دبسوانا دایاموند، وضعیت بوتسوانا نیز تغییر کرد و اکنون این کشور اگرچه ثروتمند نیست اما از نرخ رشد اقتصادی سریعی برخوردار است.

۵- شرکت دومینیون دایاموند

شرکت دومینیون دایاموند در تورنتوی کانادا مستقر است و در ابتدا به نام "هری وینستون دایاموند" فعالیت می‌کرد. این شرکت که در سال ۱۹۹۴ فعالیتش را آغاز کرد، در میان بزرگترین شرکت‌های الماس جهان قرار دارد. دومینیون دایاموند معادنی در کانادا دارد و همراه با گروه ریتونیتو، معادن الماس را اداره می‌کند. آنها مشترکا یکی از معروفترین معادن الماس جهان را که دیاویک واقع در "لک دو گراس" است، اداره می‌کنند. حق معدنکاری و مالکیت این معدن در دست دومینیون است.

۶- لوکارا

ششمین شرکت الماس بزرگ جهان در سال ۲۰۱۷ لوکارا بود که کانادایی است. این شرکت در فعالیت خود افت و خیز زیادی را تجربه کرده و در چند سال گذشته حدود ۲۶ درصد ارزش خود را از دست داده است. اما به حد کافی اقبال داشته تا این ضرر را تحمل کرده و بهبود پیدا کند. دلیل تغییر ناگهانی در سرنوشت این شرکت، کشف بزرگترین الماسی بوده که تاکنون مشاهده شده است. این شرکت بزرگترین الماس جهان به وزن ۱۱۱۱ قیراط را کشف کرد که نقطه عطفی در سرنوشتش بود. این الماس به اندازه‌ای بزرگ بود که حتی در اسکنرهای این شرکت جای نگرفت. این شرکت الماس را به اروپا فرستاد که میزبان بازارهای الماس است و این الماس در آنجا مورد ارزیابی قرار گرفت.

۷- پترادایاموندز

پترادایاموندز تنها به اکتشاف الماس در نواحی جدید می‌پرداخت. این شرکت تنها به اکتشاف متمرکز بود اما سپس وارد بخش‌های دیگری مانند معدنکاری الماس و برش الماس‌های سخت شد. این تغییر رویکرد به تازگی اتفاق افتاده و این شرکت رتبه هشتم فهرست بهترین شرکت‌های الماس جهان را تصاحب کرده است. اکنون این شرکت در حدود هشت معدن الماس سهم دارد که از میان آنها، پنج معدن پربازده‌ترین و بزرگترین معادن الماس کل جهان هستند. شرکت پترادایاموندز معادنی در جنوب آفریقا دارد و در حال حاضر در فرآیند گسترش آنها قرار دارد. این شرکت همچنان در اکتشاف فعال بوده و در حال حاضر در بوتسوانا اکتشاف می‌کند.

۸- جم دایاموندز

جم دایاموندز هشتمین شرکت معدنی برتر جهان است و در سراسر جهان فعالیت دارد اما مقر اصلی این شرکت در انگلیس است. این شرکت یک الماس منحصر و بسیار بزرگ به وزن ۶۰۰ قیراط را کشف کرد که یکی از بزرگترین الماس‌های کشف شده در ۲۵ سال اخیر بود. جم دایاموندز پس از این واقعه یک شبه معروف شد. این شرکت معادن زیادی در سراسر جهان دارد. معادن و لابراتوارهای زیادی در کشورهایی مانند استرالیا، آنگولا، بوتسوانا، لسوتو، جمهوری دموکراتیک کنگو و اندونزی وجود دارد.

۹- آنگلوامریکن

آنگلوامریکن یکی از معروف‌ترین معدنکاران و فروشندگان الماس در جهان است. این شرکت الماس یک معدنکار بزرگ سنگ‌های قیمتی است. این شرکت الماس‌های بزرگی را استخراج کرده اما شهرت دیگری هم دارد و بزرگترین تولیدکننده پلاتین در جهان شناخته می‌شود. آنگلوامریکن علاوه بر الماس و پلاتین، فلزات متعدد دیگری مانند طلا و مس نیز تولید می‌کند. این شرکت در میان شرکت‌هایی قرار دارد که بالاترین تولید الماس را دارند و ثروتمندترین معادن جهان را تحت کنترل داشته و معادنی در آفریقای جنوبی مدیریت می‌کند که غنی‌ترین منطقه تولید الماس در کل جهان است. این شرکت دو مقر دارد. یکی از مقرهای این شرکت در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی و دیگری در لندن است.

۱۰- راک‌وِل دایاموندز

راک‌وِل دایاموندز در جنوب آفریقا کار می‌کند که منطقه غنی از الماس در جهان است. با اینکه این شرکت خیلی بزرگ نیست اما پس از یک واقعه جنجالی، شهرت زیادی کسب کرد. یک گروه هولدینگ خصوصی تلاش کرد کنترل این شرکت معدنی الماس را برخلاف تمایل مدیرانش بدست گیرد. این واقعه تبلیغاتی که این شرکت نیاز داشت را ایجاد و راک‌وِل دایاموندز را یک شبه معروف کرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

غول‌های "الماس" در دنیا

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها خواندنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۴۵۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشتی در اقتصاد جهان | افزایش سود سامسونگ با هوش مصنوعی

به گزارش همشهری آنلاین، اخبار اقتصادی جهان در روز گذشته معطوف به ارایه گزارش مالی سامسونگ بود. آن طور که داده های آماری این شرکت نشان می دهد استفاده از هوش مصنوعی منجر به رشد ۱۰ برابری سود این شرکت شده است. مروری بر سایر اخبار اقتصادی جهان نیز نشان می دهد که اقتصاد جهان در حال گذار از سوخت های فسیلی است و همین عامل منجر به کاهش سرمایه گذاری در پروژه های نفت و گاز شده است.

مروری بر اخبار اقتصاد جهان در ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

- سود سامسونگ به لطف استفاده از هوش مصنوعی با جهش خیره کننده مواجه شد. سامسونگ گزارش مالی فصل اول سال ۲۰۲۴ خود را منتشر کرد و از افزایش ۱۰ برابری سود عملیاتی خبر داد. غول فناوری کره جنوبی می‌گوید فروش تراشه‌های حافظه نسبت به سال قبل دو برابر شده و این رشد تحت‌ تأثیر رونق هوش مصنوعی در بازار بوده است.

- داده‌های شاخص میلیاردرهای بلومبرگ نشان داد در پنج روز گذشته، ۳۷.۳ میلیارد دلار به ثروت ایلان ماسک که سومین فرد ثروتمند جهان است، افزوده شده که بزرگترین رشد هفتگی ثروت او از مارس سال ۲۰۲۲ است. در آن زمان قرارداد ایلان ماسک برای خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر هنوز نهایی نشده بود.

- بانک های اروپایی گزارش دادند: طی سال گذشته ۸۰۰ میلیون یورو به دولت روسیه مالیات داده اند که نسبت به پیش از آغاز درگیری مسکو و کی یف ۴ برابر شده است.دلیل افزایش پرداخت مالیات از سوی بانک های اروپایی در روسیه بالا رفتن درآمد آنها در این کشور اعلام شده است. افزایش نرخ بهره بانکی و تحریم های اعمال شده علیه روسیه از جمله عوامل موثر بر افزایش درآمد بانک های خارجی در این کشور بوده است.

- اتحادیه اروپا قرار است تحقیقاتی را درباره عملکرد شرکت متا در مقابله با نشر اطلاعات غلط در پلتفرم‌های شبکه اجتماعی آغاز کنند. روزنامه فایننشیال تایمز نوشت: رگولاتورهای اروپایی گمان می‌کنند که مدیریت محتوای شرکت آمریکایی متا، برای متوقف کردن نشر تبلیغات سیاسی که فرآیندهای انتخاباتی را در معرض خطر قرار می‌دهد، کافی نبوده است.

- ماساهیرو اینوئه مدی عامل شرکت دایهاتسو، از شرکت های تابعه تویوتا از عزم این شرکت برای ورود به بازار آفریقا خبر داد و گفت :بازارهای نوظهور برای ما مناسب هستند و مانند پرتاب یک توپ سریع و مستقیم به وسط خط حمله است. او گفت: آمریکای جنوبی و آفریقا، بازارهایی هستند که باید در ۱۰سال آینده کانون توسعه باشند.

- وزیران انرژی گروه هفت برای تعطیلی نیروگاه‌های زغال سوز تا در نیمه اول دهه ۲۰۳۰ به توافق رسیدند.گیلبرتو پیچتو فراتین، وزیر انرژی ایتالیا گفت: ما قرارداد سیاسی را روز سه شنبه امضا خواهیم کرد. این قرارداد شامل مفادی است که گروه هفت را متعهد می کند در جهت کربن زدایی از اقتصاد هایشان گام های اساسی بردارند.

- اکتشافات جهانی نفت و گاز در سال میلادی گذشته، معادل ۵ میلیارد بشکه کاهش یافت. گزارش مجمع کشورهای صادرکننده گاز ، نشان می‌دهد استدلال اوپک در مورد اینکه اقتصاد جهان به سمت دوران گذار انرژی از سوخت های فسیلی حرکت می کند و سرمایه گذاران انگیزه کافی برای سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز ندارند، درست بوده است.

کد خبر 848482 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها درآمد شرکت سامسونگ هوش‌ مصنوعی تکنولوژی (فناوری)

دیگر خبرها

  • آمریکا بزرگترین طاغوت جهان است
  • علائم فشار خون بالا را بشناسید
  • منش طلبگی | الماس گرانبهای روحانیت
  • تأمین آب کامل شهر توپ آغاج بیجار با اجرای ۴ کیلومتر خط انتقال آب
  • بزرگترین نیروگاه خورشیدی انشعابی استان تهران در مارلیک افتتاح شد
  • علائم و نشانه‌های مالاریا را بشناسید
  • استخراج الماس از گل صدتومانی + عکس
  • استخراج الماس از گل صدتومانی
  • شهید جوادی را بهتر بشناسید
  • گشتی در اقتصاد جهان | افزایش سود سامسونگ با هوش مصنوعی