Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@00:21:51 GMT

صالحی: تئاتر زبان گفت وگوی اجتماعی، ملی و جهانی است

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۴۵۵۸۴

صالحی: تئاتر زبان گفت وگوی اجتماعی، ملی و جهانی است

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در توئیتی به مناسبت فرارسیدن روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی، از تئاتر به عنوان زبان گفت وگوی اجتماعی، ملی و جهانی یاد کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی در این توئیت تصریح کرده است: «تئاتر زبان گفت وگوی اجتماعی، ملی و جهانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این زبان گویا را الکن و ابتر نکنیم. روز تئاتر را به پیشکسوتان و هنرمندان نمایشی تبریک می گویم.»

به گزارش ایرنا، برنامه های روز ملی هنرهای نمایشی روز دوشنبه هفته جاری با حضور شهرام کرمی مدیر کل هنرهای نمایشی، داوود فتحعلی بیگی و دیگر اهالی هنر و مردم در محوطه مجموعه تئاتر شهر آغاز شد.
27 مارس برابر با هفتم فروردین ماه روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی نامگذاری شده است.
هر سال به مناسبت فرارسیدن روز جهانی تئاتر، به انتخاب موسسه بین المللی تئاتر، یکی از هنرمندان شاخص هنر نمایش، پیام این روز می نویسد.
پیام روز جهانی تئاتر در سال 2018 اما متفاوت از سال قبل بود و موسسه بین المللی تئاتر به جای یک پیام، پنج پیام را از نقاط مختلف جهان به مناسبت روز جهانی تئاتر منتشر کرد.
«رم گوپال بجاج» از هند، «مایا زبیب» از لبنان،‌ «سایمون مک‌برنی» از انگلیس، «سابینا برمَن» از مکزیک و «ویر ویر لایکینگ» از ساحل عاج، پنج هنرمندی بودند که به مناسبت روز جهانی تئاتر پیام های جداگانه دادند.
پیام روز ملی هنرهای نمایشی نیز توسط جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر نوشته شد.
سال گذشته، علی نصیریان دیگر هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون پیام روز ملی هنرهای نمایشی را نوشت.
فراهنگ ** 1071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي صالحي روز جهاني تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۴۵۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باکو، میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، باکو پایتخت آذربایجان از چهارشنبه (12 اردیبهشت) لغایت جمعه (14 اردیبهشت) میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها است.

در این مجمع که با مشارکت وزارت فرهنگ آذربایجان، آیسسکو و برخی سازمان‌های بین‌المللی مانند ائتلاف تمدن‌های سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، چالش‌های جهانی مربوط به گفتمان تمدنی، همکاری برای مقابله با تنفر و تقویت ارزش‌های صلح مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

همچنین نشست رهبران ادیان با حضور رهبران ادیان و نمایندگان سازمان‌های دینی و اجتماعی از سراسر جهان با عنوان «تقویت اعتماد از طریق گفتمان بین ادیان» در باکو برگزار خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • نمایش قهرمان اسکیت ایران به مناسبت روز خلیج فارس
  • پیام سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز معلم
  • پیام تبریک سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز معلم
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • خوزستان میزبان ‌جشنواره‌ هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • گفت‌وگوی ویژه با مردی که افغانستان را راهی جام جهانی کرد
  • باکو، میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها
  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • تقدیم اجرای «نظامِ ابن عربی» به فرهاد ناظرزاده‌کرمانی
  • حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر می‌رود