Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@03:27:17 GMT

مشاهده نشدن بیماری واگیردار در خرمشهر

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۴۵۸۳۹

مشاهده نشدن بیماری واگیردار در خرمشهر

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛فرشید بهشتی مدیر بهداشت و درمان خرمشهر با تاکید بر اهمیت پیشگیری از ابتلا به بیماری های واگیر به دلیل تراکم بالای جمعیت از مناطق مختلف و کشور همجوار در خرمشهر گفت: ۱۷ مورد سنجش مالاریا از میان توریست ها و مسافران کشورهای همسایه و یا افرادی که با سابقه سفر به خارج کشور را داشته و پس از آن در نوروز به خرمشهر سفر کرده اند انجام شد، همچنین سنجش التور بر ۱۳ مورد با مشکل مسمویت نیز انجام گرفت که نتایج این سنجش ها منفی بوده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با اشاره به آغاز به کار تیم پیشگیری از بیماری های واگیر در مزار شهدای شلمچه از ۲۰ اسفند ۹۶ افزود: از۲۰ اسفند روزانه دو نفر از ساعت هفت تا۱۸:۳۰ در یادمان شلمچه مستقر می شوند و دو نفر دیگر نیز که در طول سال در مرز شلمچه حضور دارند نیز همچون گذشته به بررسی موارد مشکوک به بیماری می پردازند .

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر  از توزیع پنج هزار پمفلیت آموزشی در طول این مدت، همچنین آموزش به ۶۳۹ نفر از میان ۶ هزار نفری که در قالب کاروان های راهیان نور در شلمچه حاضر شدند، خبر داد و گفت: این آموزش ها به افراد کاروان هایی که در آنها مواردی از مسمویت یا بیماری مشاهده می شود انجام می گیرد و این آموزش ها شامل نکاتی در بحث بیماری های واگیر، مسمومیت ها و رعایت نکات بهداشتی و بهداشت فردی در طول سفر  است که توسط کارشناسان واحد پیشگیری از بیماری های  ارائه می شود.

بهشتی با بیان اینکه پنج مرکز برای پیشگیری از بروز بیماری و نظارت بهداشتی در طول تعطیلات فعالیت می کنند افزود: در طول ایام نوروز آزمایشگاه طالقانی، مرکز واکسیناسیوم بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر، پایگاه غربالگری تیروئید و سه مرکز جامع سلامت امام علی(ع) در مینوشهر، مرکز امام رضا(ع) و کفشیه در خرمشهر فعال و آماده خدمات رسانی به مردم و مسافران نوروزی هستند.

وی  حجم کاری انجام شده از ۱۵ اسفند  را دو هزار و ۷۸۷ مورد اعلام کرد و گفت از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون یک هزار و ۴۳ مورد بازرسی از محل تهیه و توزیع مواد غذایی انجام گرفته است و تعداد نمونه گیری از آب، کلرسنجی، سنجش با وسایل پرتال و تعداد نمونه برداری از غذا را به ترتیب ۹۵، ۸۲۵، ۴۹۵ و ۹۸ مورد بوده است.

انتهای پیام/د

 آغاز طرح پایش نوروزی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۴۵۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مارتن اوتیسم در شهر اصفهان / «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است»

روانشناس و فعال حوزه اختلال طیف اوتیسم با اشاره به برگزاری مارتن اوتیسم در شهر اصفهان گفت: در سراسر جهان در خصوص موضوع آگاهی‌بخشی و پذیرش بیماری اوتیسم فعالیت می‌شود.

امیرسالار شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری ماراتن اوتیسم در شهر اصفهان اظهار کرد: اختلال اوتیسم با توجه به اینکه علتی مشخص و درمان قطعی ندارد، در سراسر جهان در خصوص موضوع آگاهی‌بخشی و پذیرش بیماری اوتیسم فعالیت می‌شود و ایران نیز از این قائده مستثنی نیست و فعالیت‌های خوبی در این خصوص انجام شده است.

وی با اشاره به جزئیات برگزاری ماراتن اوتیسم در شهر اصفهان برای نخستین بار افزود: تعداد دونده و ورزشکار با ماهیت فرهنگ و ورزش، با بر تن داشتن پیراهن‌هایی که بر آنها طرح‌های کودکان اوتیسم نقش بسته بود و با شعار «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است» کنار یکدیگر دویدند.

روانشناس و فعال حوزه اختلال طیف اوتیسم با بیان اینکه افزایش آگاهی عمومی جامعه هدف اجرایی شدن این طرح بوده است، تصریح کرد: برنامه‌ریزی این فعالیت از حدود سه ماه پیش انجام و زیرساخت‌های مورد نیاز آن فراهم شده است، همچنین ارتباط و هماهنگی با یک تیم ورزشی و تعداد زیادی ورزشکار انجام شد و با پیراهن‌های طراحی شده، این ورزشکاران در شهرهای دیگر و حتی شهرهای خارج از کشور نیز سفیران اوتیسم خواهند بود.

شریفی با اشاره به هماهنگی با هیئت ورزش‌های همگانی استان ادامه داد: با مساعدت باغ غدیر شهر اصفهان، این رویداد صبح روز جمعه، چهاردهم اردیبهشت، برگزار شد و تعدادی از جوانان اوتیسم و سندروم داون و خانواده‌های آنها نیز در این جمع حضور داشتند.

وی با بیان اینکه برخی افراد از اوتیسم آگاهی نداشتند و با برگزاری این رویداد، به منظور کسب اطلاعات در خصوص این بیماری سوال کردند، گفت: امید است رویدادهای این چنینی ادامه‌دار باشد.

‌ کد خبر 751116

دیگر خبرها

  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با تغذیه مناسب
  • برگزاری مارتن اوتیسم در شهر اصفهان / «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است»
  • از پیشگیری آسان تا درمان مشکل
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • انجام نخستین عمل جراحی نخاع در خرمشهر
  • جراحی نخاعی برای نخستین بار در خرمشهر
  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • پیکر شهید تازه تفحص شده با حضور پرشور مردم همدان تشییع شد
  • ویتامینی که چربی کبدچرب را دفع می‌کند