Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قم - ايرنا - مدير جهاد کشاورزي شهرستان قم گفت: به منظور مقابله با ساخت و ساز هاي غير مجاز در سطح باغ ها و زمين هاي زراعي استان، با حضور ضابطين گشت هاي نوروزي جهاد کشاورزي، 10 عمليات ساخت بنا در زمين هاي کشاورزي بخش هاي مختلف قم متوقف شد.

هادي مومني نسب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان کرد: از آغاز فعاليت گشت هاي نوروزي جهاد کشاورزي در روز بيست و هشتم اسفندماه سال گذشته تا روز هفتم فروردين ماه امسال، 50 مورد گزارش تخلف ساخت و ساز غير مجاز در سطح زمين هاي کشاورزي و باغ هاي استان به سامانه 131 اين نهاد رسيده که در بررسي هاي تکميلي از ادامه فعاليت 10 مورد جلوگيري به عمل آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به اين که گشت هاي نظارتي جهاد کشاورزي قم به صورت مستمر تا پايان 15 فروردين ماه جاري ادامه دارد، افزود: در بخش هاي کهک و خلجستان 2 گشت به صورت ثابت حضور دارند و 2 گشت ديگر نيز به صورت متناوب در سطح ساير بخش هاي استان به نظارت مي پردازند.
استان قم داراي يک شهرستان قم و پنج بخش مرکزي، خلجستان، کهک، جعفريه و سلفچگان است.
وي ادامه داد: سامانه 131 به صورت روزانه آمادگي دارد تا گزارش هاي مردمي در خصوص تخلف هاي صورت گرفته درخصوص تغيير کاربري زمين هاي کشاورزي را دريافت کند، تا رسيدگي هاي لازم در کوتاه ترين زمان انجام و از تخريب باغ ها و زمين هاي زراعي استان جلوگيري شود.
مومني نسب گفت: همکاري هاي لازم با بخشداران، اعضا شوراها، دهياران و مردم محلي مناطق مختلف انجام شده است و همه بخش هاي استان زير نظر گشت هاي نوروزي جهاد کشاورزي قم است.
وي بيان کرد: سطح تخلف ها نسبت به سال هاي گذشته به دليل افزايش آگاهي و همکاري مردم، بسيار کاهش پيدا کرده است و صاحبان زمين هاي زراعي و باغ ها مي دانند اگر قرار است ساخت و سازي در زمين هاي آن ها صورت بگيرد بايد نخست مجوزهاي لازم در اين زمينه اخذ شود.
وي ادامه داد: با توجه به قوانين موجود در زمينه حفظ کاربري زمين هاي کشاورزي، در صورت اثبات تخلف، با همکاري مسئولان قضايي و نيروي انتظامي، بناي ساخته شده در سطح باغ ها و مزارع در کوتاه ترين زمان ممکن تخريب مي شود و نيازي به طي شدن فرآيند طولاني دادرسي در مراجع قضايي نيست.
در بخش کشاورزي کل اراضي قابل کشت استان قم معادل 105 هزار و 730 هکتار است که اين رقم 46 صدم درصد کل اراضي قابل کشت کشور مي باشد؛ مجموع کشت سبز استان قم شامل 20 هزار هکتار باغ و 42 هزار هکتار زراعت شامل 17 هزار و 531 هکتار کشت جو، پنج هزار و 675 هکتار کشت گندم آبي، 2 هزار و 346 هکتار کشت کلزا و بقيه سطح زير کشت به محصولات يونجه، ذرت، پنبه و صيفي جات اختصاص يافته است.
7405/ 1175
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۴۶۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی آب سد سفیدرود برای آبیاری شالیزار‌های گیلان از امروز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ استاندار گیلان در روند رهاسازی آب سد سفیدرود، گفت: با تمهیدات انجام شده، امسال کشاورزان محصول خود را با قیمت مناسبی به فروش خواهند رساند و دولت سیزدهم در کنار شالیکاران است و اتفاقات سال گذشته تکرار نخواهد شد.

دکتر اسدالله عباسی با بیان اینکه هم اکنون ۷۰۲ میلیون مترمکعب آب در پشت سد سفیدرود ذخیره شده است، افزود: در سال گذشته میزان آب ذخیره شده در پشت سد سفیدرود، ۷۲۰ میلیون مترمکعب بود که به لطف خداوند و به کمک بارش‌ها، توانستیم آب شالیزار‌ها را تامین کنیم.

وی اضافه کرد: با تلاش‌های انجام شده، اکنون همه نهر‌ها، کانال‌های آبیاری و سر دهنه‌ها آماده آبرسانی به شالیزار‌های گیلان هستند.

استاندار گیلان با اشاره به تشکیل قرارگاه جهادی مدیریت آب زراعی در گیلان و هماهنگی بین جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای برای اجرای دُرُست تقویم زراعی و نوبت بندی آب، از شالیکاران استان خواست به مدیران متولی اعتماد و تقویم زراعی را به دقت رعایت کنند. 

دکتر اسدالله عباسی با قدردانی از زحمات شالیکاران و دست اندرکاران عرصه تولید در گیلان، افزود: برای حمایت بیشتر از کشاورزان، قیمت‌ها امسال بهتر از پارسال خواهد بود و امیدواریم سال زراعی پر خیر و برکتی داشته باشیم.

سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان است که آب مورد نیاز ۱۷۲ هزار هکتار معادل ۷۲ درصد از مجموع ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار‌های استان را تامین می‌کند.

این سد بر روی رودخانه سفیدرود و در پایین دست محل تلاقی ۲ رودخانه قزل اوزن و شاهرود در ۷۵ کیلومتری جنوب شهر رشت و در مجاورت شهر منجیل احداث شده است.

بر اساس آمار شرکت آب منطقه‌ای گیلان ، میزان آب مورد نیاز سالانه در استان بیش از ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب در بخش‌های مختلف است که معادل ۹۲ درصد آن در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و بیشترین بخش آب بر کشاورزی استان شالیزار‌های گیلان است.

دیگر خبرها

  • صدوراخطار توقف عملیات برای ۱۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در تنگستان
  • ۲۸۱۱ هکتار زمین اشتباهی به نام یک شرکت تعاونی شده است/ سند مالکیت باطل شد
  • آزاد سازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در اسلامشهر
  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • رهاسازی آب سد سفیدرود برای آبیاری شالیزار‌های گیلان از امروز
  • یکپارچه‌سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی به سرمایه‌گذار چینی واگذار شد