Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه کمشچه با بیان اینکه تلاوت قرآن، ایمان انسان را بارور می کند، اظهار کرد: این ایمان رشد پیدا می کند و زنگار دل را می زداید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چشم برخوار؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد حق شناس شامگاه هفتم فروردین در مسجد مسلم بن عقیل با بیان این مطلب افزود: راه زدودن زنگار دل تلاوت قرآن است، قرآن راهنمای انسان در سختی های جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حدیث گهرباری از حضرت فاطمه زهرا (س) از کتاب شریف نهج الحیات تصریح کرد: آن حضرت می فرمایند: از دنیای شما سه چیز برای من دوست داشتنی است و تمام لذت من در ارتباط با این سه چیز است.

امام جمعه کمشچه با بیان این که اولین موضوع، تلاوت قرآن است، خاطر نشان کرد: ارتباط با قرآن یکی از اموری است که محبوب فاطمه (س) است.

حجت الاسلام حق شناس بیان کرد: قرآن کتاب خداست، کتابی که برای هدایت بشر نازل شده است و اگر کسی ارتباط با قرآن پیدا کند، این ارتباط و انس با قرآن او را به خدای عالم نزدیک می کند.

وی اظهار کرد: خدا در کتابش، قرآن تجلی پیدا کرده است و هر فردی برای افزایش معرفت و ارتباط خود با خدا باید با قرآن انس بگیرد.

حق شناس ادامه داد: قرآن در آیه ۵۷ سوره مبارکه یونس می فرماید: ( یَا أَیُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءَتْکُمْ مَوْعِظَهٌ مِنْ رَبِّکُمْ وَشِفَاءٌ لِمَا فِی الصُّدُورِ وَهُدًى وَرَحْمَهٌ لِلْمُؤْمِنِینَ )، نفرمود ای مومنین، ای متقین بلکه فرمود: ای مردم، یعنی چه مسلمان و چه غیر مسلمان از جانب پروردگار شما، معجزه ای به سمت شما آمده است و علاوه بر این که این کتاب معجزه است شفای دردهای سینه های شماست و هدایت و رحمت است برای مومنین.
این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: این آیه به چهار مرحله هدایت قرآن اشاره کرده است، موعظه یعنی هشدار دادن، قرآن می فرماید: ای مردم از جانب پروردگار برای شما موعظه آمده است، یعنی ممکن است شما در دنیا  دنیا زده شوید، این کتاب موعظه است، بیدار می کند شما را، به شما هشدار می دهد و بعد از موعظه، شفاء لما فی الصدور؛ وقتی که شما بیدار شوید و متوجه شدید در سینه هایتان دردهایی چون شرک و حسادت و کبر و . . . دارید، چون جسم انسان دردهایی دارد و روح انسان امراض دیگری می گیرد.

امام جمعه کمشچه گفت: جسم انسان با دارو درمان می شود؛ ولی روح انسان با کلام الهی درمان می شود، بنابراین بعد از اینکه قرآن شما را هشدار داد و موعظه کرد و وقتی بیدار شدید، مرحله دوم هدایت قرآن و شفاء لما فی الصدور؛ این قرآن باعث شفا گرفتن دردهای سینه شماست و آن بیماری های درونی شما را برطرف می کند.

وی عنوان کرد: زمانی که بیماری ها برطرف شد، و هدی؛ شما در مسیر هدایت قرار می گیرد و می توانید در مسیر هدایت قدم بردارید، وقتی در مسیر هدایت قدم برداشتید، آن زمان چون شما بیدار شده اید خانه را خانه تکانی کرده اید، شفاء درد سینه را یافته اید و در مسیر هدایت حرکت کرده اید، در این زمان مشمول دریافت رحمت خاصه خدا خواهید شد و در رحمت او غوطه ور خواهید شد (و رحمه للمومنین).

این مسئول با اشاره به این که همه این آثار از خود قرآن است چون قرآن کلام خداست، ادامه داد: تلاوت قرآن ایمان انسان را بارور می کند، این ایمان رشد پیدا می کند، زنگار دل را می زداید همانطور که آهنگ زنگ می زند و باید صیقل داده شود تا زنگارش برطرف شود، دل و جان ما هم زنگار می گیرد و راه زدودن زنگار دل تلاوت قرآن است، قران راهنمای انسان در سختی های جامعه است.

حق شناس ادامه داد: حضرت رسول اکرم (ص) فرمودند: وقتی در جامعه امور مختلف همچون پاره های شب به شما حمله ور شد که شناخت حق از باطل برای شما دشوار شد، در شبهات و گرفتاری ها علیکم بالقرآن؛ بیایید سراغ قرآن و زمانی که با قرآن انس گرفتید، تشخیص حق و باطل برای شما در جامعه کار دشواری نخواهد بود.

این کارشناس مذهبی اظهار کرد: صدیقه کبری ( س ) فرمودند: اولین محبوب من در دنیا تلاوت قرآن است.

وی خاطرنشان کرد: دومین محبوب حضرت زهرا (س)، طبق فرمایش خود حضرت، «النظر الی وجه رسول الله» نگاه کردن به چهره پیغمبر خدا (ص) است، این ولایت پذیری فاطمه (س) است که این قدر برای او نگاه کردن به سیمای فرستاده خدا محبوب است.

امام جمعه کمشچه افزود: سومین محبوب فاطمه (س)، «الانفاق فی سبیل الله» است، برای من یکی از لذیذترین امور زندگی ام بخشش در راه خداست، برخی جمع کردن برای خود برایشان لذت بخش است اما برای صدیقه کبری انفاق در راه خدا لذت بخش تر است.

این کارشناس دینی اظهار کرد: قرآن می فرماید: هر چیزی که شما انفاق کردید، به دیگران نداده اید بلکه برای خودتان ماندگارترش کرده اید (وما تنفقوا من خیر فلانفسکم).
وی اضافه کرد: امیرالمونین علی (ع) فرمودند: کسی که با دست کم و کوچک در راه خدا بدهد با دست بزرگ تر تحویل خواهد گرفت این وعده خدا در قرآن است که اگر شما در راه خدا انفاق کردید خداوند چندین برابر به شما باز می گرداند.

انتهای پیام /

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۴۶۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوی افت موالید را گرفتیم/ رشد نرخ باروری در ۱۴ استان

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: به‌رغم کاهش تعداد مادران در دوره باروری، توانسته‌ایم افت موالید را به شدت کم کنیم، نرخ باروری نیز افتی نداشته و حتی در ۱۴ استان نیز رشد داشته است، امروز تعداد والدین دارای سه، چهار و پنج فرزند نیز به نسبت سال‌های گذشته رشد بسیاری داشته است.

امیرحسین بانکی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با وضعیت اجرای قانون جوانی جمعیت اظهار کرد: این قانون در مقایسه با دیگر قوانین مصوب در مجلس یازدهم به حد نصاب خوبی رسیده است، چرا که بیشتر قوانینی که در مجلس یازدهم تصویب کرده‌ایم؛ هنوز وارد فاز اجرا نشده است، اما این قانون تا ۵۰ درصد اجرایی شده است، لازم به ذکر است که ما در مجلس یازدهم قوانین اقتصادی بسیار خوبی را تصویب کرده‌ایم که هنوز اجرایی نشده است تا مردم آثار آن را ببینند.

وی افزود: با در نظر گرفتن این نکته که تنها نیمی از قانون اجرا شده است؛ شاهد اثرگذاری بالای آن هستیم، برای مثال زمانی که قانون را شروع کردیم، افت سالانه موالید ما ۱۲.۵ درصد بود، اما در حال حاضر مطابق آمار ثبت احوال این نرخ به ۱.۶ درصد رسیده است، یعنی از ۱۲.۵ به این عدد رسیده‌ایم، اما بعضی از افراد به طور مداوم در رسانه‌ها می‌نویسند، ۱.۶ درصد یعنی حدود ۱۵ هزار تولد کاسته شده است، بنابراین قانون جوانی جمعیت شکست خورده است!

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این افراد در حال سوءاستفاده از بی‌اطلاع مردم هستند و اشاره‌ای به ۱۲.۵ درصد ابتدای اجرای قانون نمی‌کنند و شیب نزولی را بیان نمی‌کنند.

بانکی‌پور تصریح کرد: جالب است بدانید که اصل باروری مادران ما در بازه سنی ۲۵ تا ۴۰ سال است و تعداد مادران ما در این بازه سنی در چهار سال گذشته به مراتب کمتر شده است، اما به‌رغم کاهش تعداد مادران در دوره باروری، توانسته‌ایم افت موالید را به شدت کم کنیم، نرخ باروری نیز افتی نداشته است و حتی در ۱۴ استان نیز رشد داشته است، امروز تعداد والدین دارای سه، چهار و پنج فرزند نیز به نسبت سال‌های گذشته رشد زیادی داشته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تاکید کرد: تولد فرزند سوم، چهارم و پنجم افزایش یافته است و نرخ باروری در ۱۴ استان کشور رشد کرده است، در حالی که نرخ سالانه باروری‌رو به افول بود، اما در حال حاضر توانسته‌ایم از افت آن پیشگیری کنیم، نباید فراموش کرد که نرخ باروری در کشور از سال ۹۵ به بعد حدود ۲۵ درصد افت کرده بود، اما امروز متوقف شده است.

کد خبر 750584

دیگر خبرها

  • همایش منطقه‌ای «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» لبیک به ندای رهبری است
  • برگزاری همایش منطقه‌ای «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» لبیک به ندای رهبری است
  • «دیوان تئاترال» روی صحنه می‌رود
  • «دیوان تئاترال» روی صحنه می‌رود
  • جلوی افت موالید را گرفتیم/ رشد نرخ باروری در ۱۴ استان
  • آیت‌اللّه نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • تکرار گناه فرصت‌ تعالی را از انسان می‌گیرد
  • معلم «انسان ســـاز» است/ ترسیم مثلث «عشق، ایمان و اراده»
  • برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر