Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از تفرجگاه های شهرستان نیریز می توان به پهنابه ، بوخون ، چشمه بناب دهمورد ، آبشار فصلی تارم ، چشمه بناب آباده طشک ، کشوری در مشکان ، زنجیرو ، هفت حوضی و... نامبرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نبض نی ریز ؛ شهرستان نی ریز با وسعت 10680 کیلومتر مربع از نظر موقعیت در نیمه جنوبی استان واقع گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین شهرستان نی ریز با قدمتی بسیار طولانی در شرق استان فارس و در بین شهرستان های داراب ، استهبان ، ارسنجان ، بوانات و خرامه و همچنین استان های کرمان - هرمزگان و یزد قرار گرفته است.

گفتنی است نی ریز 8/5 درصد کل وسعت استان فارس را به خود اختصاص داده است و در واقع نی ریز دومین شهرستان استان فارس از بعد مساحت می باشد و همچنین جمعیت این شهرستان حدود 120/000 نفر است که اکثریت را جوانان تشکیل می دهند.

شایان ذکر است شهرستان نی ریز دارای چهار شهر ؛ نی ریز، آباده طشک، مشکان و قطرویه و  چهار بخش : مرکزی ، پشتکوه ، آباده طشک و قطرویه را در خود جای داده است.

 شهر نی ریز دارای باغستان های انار ، بادام ، انجیر ، پسته و انواع میوه جات می باشد که مانند حلقه سبزی شهر نی ریز را فرا گرفته و دارای جاذبه های بسیار زیباست که تفرجگاه مردم این شهر است.

از دیگر تفرجگاه های شهرستان می توان به پهنابه ، بوخون ، چشمه بناب دهمورد ، آبشار فصلی تارم ، چشمه بناب آباده طشک ، کشوری در مشکان ، زنجیرو ، هفت حوضی و... نامبرد.

ما بر این شدیم که به معرفی پهنابه یکی از بی نظیر ترین و بکر ترین منطقه تفریحی و دست نخورده پهنابه را به شما معرفی و به تصویر بکشیم.

گفتی است: پهنابه در 20 کیلومتر بعد از روستای هورگان نی ریز واقع است و یه مکان دنج و آرامش بخش برای گذرندان اوقات فراغت.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۴۶۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوروزگاه فرصتی برای معرفی توانمندی‌های شهرستان بانه

محمد حسینی گفت: امسال مسافران و گردشگران از ویژه برنامه‌های استقبال بی نظیری داشتند و توانستیم در این ایام با همکاری ادارات مربوطه و با تلاشی مضاعف، برنامه‌ای ویژه برای میزبانی درخور شان مردم این دیار و مسافران و گردشگران نوروزی تدارک ببینیم. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه به برپایی ٢٠ غرفه عرضه محصولات صنایع‌دستی به صورت کارگاه‌های زنده و همچنین غذا‌های محلی در این برنامه اشاره کرد و گفت: برگزاری بازی‌های بومی محلی، برگزاری مسابقات و اجرای موسیقی محلی از دیگر برنامه‌های ویژه این ایام در شهرستان بانه بود.

وی بیان کرد: ویژه برنامه‌های نوروزی این شهرستان تا پایان روز پنج‌شنبه ٩ فروردین‌ماه از ساعت ١٩ الی ٢٢:٣٠ در محل پایانه مسافربری بانه میزبان مهمانان نوروزی و شهروندان است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • حاجی آباد دروازه شمالی ورود گردشگران به هرمزگان
  • شهرستان رزن با ۹۱ اثر تاریخی میزبان مسافران و گردشگران نوروزی
  • شهرستان اردل میزبان مسافران و گردشگران نوروزی
  • توسعه جاذبه‌های گردشگری با مشارکت بخش خصوصی
  • نوروزگاه فرصتی برای معرفی توانمندی‌های شهرستان بانه
  • افزایش ۲ برابری ورود گردشگران نوروزی به سردشت
  • شهرستان خانمیرزا مقصد سفر مسافران و گردشگران نوروزی
  • شازند میزبان مسافران نوروزی
  • ۱۹ هزار نفر در مدارس شهرستان دیلم اسکان یافتند
  • سواحل جنوبی استان بوشهر میزبان گردشگران نوروزی + تصویر