Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-03-19@09:49:09 GMT

مستمری مددجویان افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۴۶۹۸۶

مستمری مددجویان افزایش یافت

به گزارش ایسکانیوز انوشیروان محسنی بندپی افزود: دولت و سازمان بهزیستی کشور پس از سال ها نسبت به افزایش مستمری مددجویان اهتمام ورزید و مستمری خانواده های یک نفره از 53 هزار تومان به 148 هزار تومان، مستمری خانواده های دو نفره از 61 هزار تومان به 250 هزار تومان و مستمری خانواده های پنج نفر به بالا از یکصد هزار تومان به 460 هزار تومان افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: خانواده های پنج نفره، 460 هزار تومان مستمری دریافت می کنند که با 220 هزار تومان از محل هدفمندی یارانه ها و افزایش 10 درصدی مستمری طی سال جاری به 700 هزار تومان می رسد که این افزایش از 100 هزار تومان به 700 هزار تومان در راستای کاهش نابرابری ها صورت گرفته است.

ایجاد 49 هزار شغل برای کاهش نابرابری
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به توجه به حداقل معیشت افراد مستمری بگیر در دولت های یازدهم و دوازدهم ادامه داد: توجه ویژه به اشتغال جامعه هدف بهزیستی از راهکارهای دیگر این سازمان برای تلاش درجهت برقراری عدالت اجتماعی به شمار می آید.
محسنی بندپی افزود: براساس تبصره قانون بودجه 96 و 97 برای مددجویان، وام اشتغال درنظر گرفته شده است.
وی اظهارداشت: تا 27 اسفند ماه سال گذشته از 900 میلیارد تومان درنظر گرفته شده برای وام اشتغال، 520 میلیارد تومان جذب و برای 49 هزار نفر شغل ایجاد کردیم.
وی تصریح کرد: 26 هزار نفر از این 49 هزار نفر، افراد دارای معلولیت و 23 هزار نفر ، زن سرپرست خانوار بوده اند.
محسنی بندپی گفت: ایجاد این فرصت های شغلی موجب شد تا مددجویان از وضعیت گرفتن مستمری، خارج شوند و درآمد مستمر پایدار متکی بر ظرفیت های فکری و مهارت در جامعه، کسب کنند.

تلاش برای برابرسازی حقوق معلولان با پیشنهاد لایحه ای از سوی دولت
رئیس سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: قانون جامع حمایت از معلولان، طرحی بود که از سوی مجلس ارائه و سال 83 تصویب شد اما به بار مالی آن، پرداخته نشده بود.
محسنی بندپی گفت: بنابراین دولت ، لایحه ای به مجلس پیشنهاد کرد که در آن، ابعاد رفاهی، اشتغال، پرستاری، تشکیل شورای عالی معلولان و حقوق شهروندی افراد دارای معلولیت ، لحاظ شده بود.
وی افزود: این لایحه، تلاشی بود تا صدای افراد دارای معلولیت از مجرای قانون شنیده شود و گامی برای برابرسازی و ایجاد عدالت اجتماعی بود.
رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهارداشت: در این لایحه، حمایت های خوبی برای افراد دارای معلولیت در نظر گرفته شده است بطور مثال حق بیمه سهم کارفرمایان به ازای استخدام هر معلول تا پنج سال از سوی دولت پرداخت می شود.
محسنی بندپی اضافه کرد: همچنین براساس این لایحه ، حق پرستاری در خانه برای معلولان در نظر گرفته شده و اگر تشخیص داده شود که معلولی نمی تواند کار کند، حداقل پایه حقوق و دستمزد به او پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه افراد دارای معلولیت بیشتر از افراد عادی، نیازمند خدمات درمانی و توانبخشی هستند، ادامه داد: براساس این لایحه، خدمات توانبخشی در بسته تعهدات بیمه پایه قرار می گیرد.

بودجه‌ای برای نیازمندان خارج از پوشش نهادهای حمایتی جهت کاهش فقر مطلق
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: دولت در بودجه 97 برای افراد نیازمند خارج از پوشش نهادهای حمایتی جهت کاهش فقر مطلق، اعتباری بالغ بر دو هزار و ششصد میلیارد تومان به غیر از منابع مالی حاصل از حذف تدریجی یارانه نقدی سه دهک بالای درآمدی، در نظر گرفته است.
محسنی بندپی اضافه کرد: این افراد به مرور در چرخه توانمندسازی و دریافت مستمری قرار می گیرند.
وی خاطرنشان کرد: برآورد می شود در جامعه معلولین خارج از پوشش بهزیستی، 150 هزار نفر به حمایت و توجه ویژه‌ای مانند حق پرستاری، نیاز داشته باشند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: در سامانه بهزیستی نیز 80 هزار خانوار زن سرپرست ثبت شده اند تا تحت پوشش قرار گیرند.
وی، توانمندسازی ، برقراری حداقل دستمزد و ایجاد فرصتهای شغلی را از مهم ترین اقدامات بهزیستی در راستای عدالت اجتماعی و کاهش نابرابری ها برشمرد و گفت: بطور مثال نسبت به توانمندسازی 17 درصد زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی در سال 94 از طریق گروه های همیار و خودیار، اقدام و افراد جدید جایگزین آنان شدند.
محسنی بندپی تاکید کرد: با ایجاد فرصت های شغلی و توانمندسازی ، مددجویان به تدریج از چرخه حمایت مستقیم خارج می شوند.

پنجره واحد خدمات حمایت اجتماعی برای شناسایی خانوارهای دارای فقر
رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهارداشت: پنجره واحد خدمات حمایت اجتماعی از ابتدای اردیبهشت ماه امسال در معاونت رفاه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی فعالیت می کند.
محسنی بندپی افزود: در این پنجره، وضعیت فردی و خانوادگی تمام آحاد جامعه به منظور شفافیت میزان درآمد، ثبت می شود.

پیشگیری از سقوط افراد به ورطه فقر
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: این سازمان همواره تلاش دارد تا با اجرای برنامه‌های پیشگیرانه از فاصله گرفتن افراد از طبقه متوسط و سقوط به ورطه فقر، جلوگیری کند.
محسنی بندپی اضافه کرد: پیشگیری از بروز و شیوع بخشی از معلولیت ها با اجباری کردن مشاوره های ژنتیکی ، تقویت عوامل محافظ و کاهش عوامل خطر آسیب های اجتماعی از مهم ترین تدابیر اتخاذ شده بهزیستی در جهت برقراری عدالت اجتماعی است.

ایرنا
700

فقر مددجویان بهزیستی معلولان رییس سازمان بهزیستی انوشیروان محسنی یند پی افزایش مستمری مدد جویان شغل اشتغال بیکاری

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۴۶۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز ۱۸ میلیارد تومان مستمری فوق‌العاده به مددجویان سیل‌زده بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ۱۲ هزار و ۵۰۶ خانواده مددجو در سیلاب اخیر دچار آسیب شدند، افزود: در مجموع، ۱۸ میلیارد تومان مستمری فوق‌العاده برای مددجویان سیل‌زده واریز شد.

سیدمهدی عبادی گفت: پس از بارندگی‌های اخیر در جنوب استان، که منجر به آبگرفتگی و وقوع سیلاب به خصوص در مناطق دشتیاری، پلان و برخی بخش‌های قصرقند شد، کمیته امداد نیز در کنار سایر سازمان‌ها به میدان آمد تا در کنار هموطنان آسیب‌دیده جنوب استان باشد.

وی اظهار کرد: یکی از اتفاقات خوبی که با حمایت ویژه ریاست محترم کمیته امداد کشور رقم خورد، واریز یک نوبت مستمری فوق‌العاده به حساب همه مددجویانی بود که در این حادثه، دچار آسیب شده بودند.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه ۱۲ هزار و ۵۰۶ خانواده مددجو در سیلاب اخیر دچار آسیب شدند، افزود: برای هر خانواده، بین ۷۷۰ هزار تومان ( برای خانواده‌های تک نفره) تا ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان واریز شد که در مجموع، ارزش آن ۱۸ میلیارد تومان بوده است.

وی بیان کرد: تیم‌های ارزیاب کمیته امداد استان از اولین روزهای وقوع حادثه به منطقه اعزام شده و کار ارزیابی خسارات وارده را در دستور کار قرار دادند؛ بررسی‌های به‌عمل آمده نشان می‌دهد بیشترین خسارات مربوط به سپتیک و سرویس‌های بهداشتی است که در حال برنامه‌ریزی هستیم تا با کمک خیرین، خسارات وارده جبران شود.

عبادی افزود: همچنین تاکنون به ارزش سه میلیارد تومان فرش و نیز تعداد ۴۹۰۰ سبد کالا به ارزش سه و نیم میلیارد تومان در مناطق حادثه‌دیده توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در بحث واحدهای مسکونی حادثه دیده نیز در حال پیگیری هستیم تا با تعامل و همکاری بنیاد مسکن و کمک بلاعوض، واحدهای آسیب‌دیده بازسازی و نوسازی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۴۵ هزار مددجوی گلستانی از بهزیستی مستمری می‌گیرند
  • از اشتغال مددجویان بهزیستی حمایت می شود
  • واریز مستمری فوق‌العاده به حساب مددجویان سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • مستمری ۳ برابری برای سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • واریز ۱۸ میلیارد تومان مستمری فوق‌العاده به مددجویان سیل‌زده بلوچستان
  • واریز مستمری ۳ برابری بهزیستی برای سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • واریز مستمری ۳ برابری برای سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • واریز مستمری ۳ برابری بهزیستی برای سیل‌زدگان سیستان
  • مستمری ۳ برابری برای سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان ؛ از ۲ میلیون تا ۷ میلیون تومان
  • افزایش سه برابری مستمری سیل زدگان سیستان و بلوچستان