Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-02@03:01:43 GMT

بهره‌مندی از دوران دفاع مقدس در حفظ انقلاب

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۴۷۹۶۶

هادی اسماعیلی در منطقه عملیاتی فکه و ساکن استان خوزستان که در عملیات والفجر مقدماتی به عنوان رزمنده حضور داشته است در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به مناطق عملیاتی جنوب کشور ، با بیان اینکه بیش از ۲۰ سال مشغول به روایت تاریخ هشت ساله جنگ تحملی هستم، می‌گوید: هشت سال دفاع مقدس یک گنجی است که می‌توانیم از آن برای حفظ انقلاب و کنترل مسیر انقلاب اسلامی بهره‌مند بشویم بنابراین مردم ایران باید به تاریخ دفاع مقدس توجه کنند چرا که همان عواملی که ایران را در دفاع مقدس در برابر دشمنان پیروز کرد بدون شک همان معیار‌ها می‌توانند انقلاب اسلامی را در برابر استکبار جهانی به پیروزی برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه می‌دهد: مردم و دولت مردان باید از این گنج عظیم استفاده کنند و افرادی که در هشت سال دفاع مقدس به عنوان رزمنده حضور داشته و سختی‌ها و فراز و نشیب‌های آن دوران را درک کرده‌اند نیاز است وقایع و اتفاقاتی که در دوران جنگ به وقوع پیوسته را برای نسل‌های جدید جامعه بیان کنند.
راوی هشت سال دفاع مقدس با تاکید بر اینکه هر موقع درباره رشادت، شجاعت، غیرت، خلوص نیت و عدالت شهدای هشت سال دفاع مقدس در مناطق عملیاتی برای زائران شهدا صحبت می‌کنم بر اخلاق، رفتار، روحیه و زندگی شخصی‌ام به مرور زمان تاثیر می‌گذارد، می‌افزاید: داستان شهدا، داستان خوبی‌ها و پاکی‌هاست چرا که به نظر بنده روایت خاطرات شهدا و دفاع مقدس به دلیل خاص بودن زندگی رزمندگان را بعد از جنگ از انحرافات نجات می‌دهد، که به حمدالله این تاثیر را خودم در زندگی درک کرده‌ام.
اسماعیلی با اشاره به اینکه در زمان جنگ تحمیلی سفارش موکد شهدا دفاع مقدس به مردم ایران حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران بود و در حال حاضر هم قطعا همین است تصریح می‌کند: وقتی در سطح کلان به وصیت نامه شهدا نگاه می‌کنیم؛ نخستین اشتراکات در این وصیتنامه‌ها پشتیبانی از ولایت فقیه، حفظ حجاب و عفاف است چرا که اگر این دو مقوله به خصوص پیروی از ولایت فقیه محقق نشود دیگر هیچ چیزی از انقلاب اسلامی باقی نخواهد ماند بدین ترتیب تمام انگیزه شهدا برای حضور در جبهه حق علیه باطل حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران پیروی از ولایت فقیه و حفظ حجاب بوده است.
مهدی حسین پور؛ زائر شهدای منطقه عملیاتی چزابه اعزامی از مشهد اظهار می‌کند: من زمانی که در منطقه عملیاتی چزابه و به تعبیری جزابه حضور پیدا می‌کنم نخستین قدم‌هایی که در این مکان مقدس می‌گذارم احساس آرامش و تعلق خاطر بر من حاکم می‌شود با اینکه مکان شلوغی است، اما احساس غربت و تنهایی می‌کنم.
وی دلیل حضورش در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس را، آموختین غیرت مردانگی از شهدا عنوان می‌کند و می‌گوید: شهدا در سال ۵۹ با غیرت مثال زدنی خود در مقابل تجاوز بیگانگان ایستادگی کردند تا یک وجب از خاک پاک کشورشان به دست مزدوران و ظالمان زمانه نیفتد لذا من هم در شرایط کنونی به کسب این نوع غیرت به واسطه شهدا محتاج هستم چرا که در حال حاضر با غیرت و بصیرت باید در مقابل تهاجمات فرهنگی استکبار جهانی همانند شهدای هشت سال دفاع مقدس مقاومت کرد تا فرهنگ ایرانی- اسلامی به واسطه تهاجم دشمنان به غارت نرود.
زائر شهدای چزابه خاطرنشان می‌کند: انسان در دنیا هر چقدر بیشتر برای امام حسین (ع) نوکری کند مقام و مرتبه‌اش نزد خداوند و اهل بیت (ع) بالاتر می‌رود بدین ترتیب می‌توان شهدا را نمونه بارز نوکران حقیقی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) دانست چرا که شهیدان امام حسین (ع) را الگوی رفتاری، اخلاقی و دینی در زندگی خود قرار دادند تا اینکه به مقام اولیاء الهی دست پیدا کردند و به آرامش روحی و اخروی رسیدند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۴۷۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی دانشگاه قم از یک لاله‌ گمنام دفاع مقدس

پیکر پاک یک شهید گمنام از جوانان رشید ایران زمین در دوران پرافتخار دوران دفاع مقدس امروز در دانشگاه قم بر روی دستان دانشجویان نسل جدید انقلاب تشییع شد.

دانشجویان دانشگاه قم بعد از اقامه نماز ظهر و عصر به مراسم بدرقه‌ی پیکر یک لاله‌ی گمنام آمدند و با ادای احترام به مقام این شهید والامقام، علت حضورشان را قدردانی از شهیدان و خانواده‌های صبورشان بیان کردند.

این شهید گمنام که در عملیات کربلای پنج به فیض شهادت نائل آمد؛ یکی از دو شهیدی است که عصر جمعه در قم تشییع و در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده خواهند شد.

در پایان مراسم هم دانشجویان اساتید و طلاب با تجمع در ورودی دانشگاه از جنبش ضد صهیونیستی دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا حمایت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • وداع با جانباز و آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس
  • میزبانی دانشگاه قم از یک لاله‌ گمنام دفاع مقدس
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس در عراق
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است