Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه پیشین آمریکا در سخنرانی خود در شورای امور جهان، درخصوص خروج این کشور از توافق هسته‌ای ایران هشدار داد.

به گزارش صدای ایران، hc واشنگتن پست، «جان کری» وزیر امور خارجه پیشین آمریکا درخصوص خروج واشنگتن از برجام هشدار داد و گفت در این صورت ده‌ها سال طول خواهد کشید تا بار دیگر بتوان درخصوص اعمال محدودیت‌های بیشتر بر برنامه هسته‌ای ایران مجددا با این کشور بر سر میز مذاکره نشست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جان کری در سخنرانی خود در "شورای امور جهان" (World Affairs Council) در دانشگاه ویلانوا در فیلادلفیا با یادآوری حاکم بودن جو بی‌اعتمادی عمیق بر مذاکرات هسته‌ای بویژه بین ایران و آمریکا به دلیل سابقه طولانی خصومت با یکدیگر اعلام کرد متحدان خاورمیانه‌ای آمریکا از دولت اوباما می‌خواستند به جای مذاکره با ایران به این کشور حمله کند اما علیرغم تمامی مشکلات، مذاکرات به پایان رسید و ایران با اعمال محدودیت بر برنامه هسته‌ای خود در قبال رفع تحریم‌های بین‌المللی موافقت کرد.

وزیر امور خارجه سابق آمریکا همچنین اظهار کرد این توافق سخت‌گیرانه‌ترین و شفاف‌ترین توافق در کره زمین تا به امروز بوده است. وی گفت: «اگر ما از این توافق کنار بکشیم، 30 سال طول خواهد کشید تا یک رئیس جمهور دیگر بتواند با ایرانی‌ها بر سر میز مذاکره بنشیند. در این صورت، اگر اشتباهی رخ دهد ما در مسیر رویارویی با تهران قرار خواهیم گرفت.»

دونالد ترامپ که از آغاز دوران ریاست جمهوری‌اش بر خروج از توافق هسته‌ای ایران پافشاری کرده است، تمایل دارد در ماه مه اقداماتی در راستای خروج از این توافق انجام دهد. با این وجود، مقامات آمریکایی نشست‌هایی با مقامات اروپایی در خصوص امکان اصلاح برجام برگزار کرده‌اند اما ایران همواره تاکید کرده است به هیچ وجه زیر بار اصلاح توافق هسته‌ای نخواهد رفت.

کری در ادامه اظهاراتش گفت در صورت ابطال توافق هسته‌ای، ایران می‌تواند محدودیت‌های اعمال شده را لغو کند و به سرعت به مرحله غنی‌سازی اورانیوم باز گردد.

وی همچنین در پاسخ به افرادی که با انتقاد از برخی بندهای منقضی‌شونده برجام می‌گویند طبق این توافق تا 15 سال دیگر برخی محدودیت‌های هسته‌ای ایران لغو خواهد شد، گفت: «چرا ما می‌خواهیم به سرعت 15 سال به جلو برویم و کاری کنیم که این موضوع همین الان اتفاق بیفتد؟»

کری در پایان با انتقاد تلویحی از ترامپ اضافه کرد: «ما امروز به جای منافع ملی واقعی، فقط خودمان، حزبمان و منافع ایدئولوژیک‌مان را می‌بینیم. نسل‌های گذشته آمریکایی‌ها شاهد رهبرانی بودند که می‌ایستادند و رهبری می‌کردند اما ما امروز شاهد چنین چیزی نیستیم. فقط صبح‌ها با یک توفان توییتری مواجه می‌شویم و به طرز حیرت‌انگیزی از حقیقت دور می‌شویم.»

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۴۸۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی امام خمینی (ره) از سرکوب‌ها در آمریکا: آنها تحمل آشفتگی خوابشان را ندارند

سرکوب دانشجویان و مردم حامی فلسطین که علیه رژیم صهیونیستی شعار می‌دهند در کشور‌هایی مانند آمریکا، فرانسه و انگلیس، علیرغم شعار‌ها و ژست‌های این کشور‌ها درباره آزادی، از پیش‌بینی‌های امام راحل بود که این روز‌ها مصادیق آن در خیابان‌های این کشور‌ها و حتی در خیزش مردم کشور‌های دست‌نشانده آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه قابل مشاهده است.

آنها فریاد زدن از درد را جرم نابخشودنی می‌دانند

بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با اشاره به خفقانی که آمریکا و اذنابش در ملت‌های خود ایجاد کرده و می‌کنند، فرموده بودند:
«دوَل استکباری عملاً جهان را به دو بخش آزاد و قرنطینۀ سیاسی تقسیم کرده اند. در بخش آزاد جهان، ‏‎ ‎‏این ابرقدرت‌ها هستند که هیچ مرز و حد و قانونی نمی‌شناسند و تجاوز به منافع دیگران و‏‎ ‎‏استعمار و استثمار و بردگی ملت‌ها را امری ضروری و کاملاً توجیه شده و منطقی و منطبق با‏‎ ‎‏همۀ اصول و موازین خود ساخته و بین المللی می‌دانند. اما در بخش قرنطینۀ سیاسی که‏‎ ‎‏متأسفانه اکثر ملل ضعیف عالَم و خصوصاً مسلمانان در آن محصور و زندانی شده اند، ‏‎ ‎‏هیچ حق حیات و اظهار نظری وجود ندارد؛ همۀ قوانین و مقررات و فرمول‌ها همان قوانین‏‎ ‎‏دیکته شده و دلخواه نظام‌های دست نشاندگان و در برگیرندۀ منافع مستکبران خواهد بود. ‏‎ ‎‏و متأسفانه اکثر عوامل اجرایی این بخش همان حاکمان تحمیل شده یا پیروان خطوط کلی‏‎ ‎‏استکبارند که حتی فریاد زدن از درد را نیز در درون این حصار‌ها و زنجیر‌ها جرم و گناهی‏‎ ‎‏نابخشودنی می‌دانند و منافع جهانخواران ایجاب می‌کند که هیچ کس حق گفتن کلمه ای‏‎ ‎‏که بوی تضعیف آنان را بدهد یا خواب راحت آنان را آشفته کند ندارد.»

دنیای به اصطلاح متمدن‏‎ ‎‏جهانخواران به مخالفانش اجازه حیات نخواهد داد

ایشان تصور برخی مبنی بر تحمل اعتراضات در کشور‌های استکباری را زیر سوال برده و فرمودند:
«بعضی افراد فلسفۀ اصرار جمهوری‏‎ ‎‏اسلامی ایران را بر راهپیمایی برائت از مشرکین به خوبی درک نکرده بودند ... و چه بسا افراد ساده دلی تصور می‌کردند که دنیای به اصطلاح متمدن‏‎ ‎‏جهانخواران نه تنها تاب تحمل اینگونه مسائل سیاسی را خواهد داشت، که به مخالفان‏‎ ‎‏خود حتی بیش از این هم اجازۀ حیات و تظاهرات و راهپیمایی خواهند داد.»

گلستان ملت‌ها رخ نموده است

امام، دوران تنفس در منطقه کفر را پایان یافته دانسته و تاکید کرده بودند:
«محرومین سراسر گیتی از این برزخ بی انتهایی که انقلاب اسلامی ما‏‎ ‎‏برای همۀ جهانخواران آفریده است احساس غرور و آزادی کنند و آوای آزادی و‏‎ ‎‏آزادگی را در حیات و سرنوشت خویش سر دهند و بر زخم‌های خود مرهم گذارند؛ که‏‎ ‎‏دوران بن بست و ناامیدی و تنفس در منطقۀ کفر به سر آمده است و گلستان ملت‌ها رخ‏‎ ‎‏نموده است.»

دردمندان جهان اثبات می‌کنند که ابرقدرت‌ها و جیره‌خوارانشان ‏منفورترین موجودات هستند

بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: 
«ان شاءالله روزی همۀ مسلمانان و دردمندان علیه‏‎ ‎‏ظالمین جهان فریاد زنند و اثبات کنند که ابرقدرت‌ها و نوکران و جیره خوارانشان از‏‎ ‎‏منفورترین موجودات جهان هستند. ‏»

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • شناسایی مسائل خانواده در قالب هسته‌های فکری/ شورای رابطین امور بانوان و خانواده چه رسالتی دارد؟
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • وعده صادق الهام‌بخش بودن خون شهیدان مقاومت را در به میدان آمدن دانشجویان ده‌ها دانشگاه آمریکا و اروپا می‌بینیم
  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد
  • افتتاح نمایشگاه وقف
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • پیش‌بینی امام خمینی (ره) از سرکوب‌ها در آمریکا: آنها تحمل آشفتگی خوابشان را ندارند
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم